مدل جدید خودروی بوگاتی

مدل جدید خودروی بوگاتی

 

کمپانی بوگاتی در سال ۱۹۰۹ توسط اتوره بوگاتی در فرانسه تاسیس شد. البته تا پیش از سال ۱۹۹۸ و خرید آن به وسیله ولکس واگن چیز خاصی از محصولات بوگاتی به گوش نمی رسید اما برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ بود که بوگاتی ویرون ۱۶.۴ روانه بازار شد و توانست نام بوگاتی را به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان خودروهای قدرتمند بر سر زبان ها بیندازد.

 

Bugatti Logo HD Photos 540x405 300x225 - مدل جدید خودروی بوگاتی
مدل جدید خودروی بوگاتی

 

در سال ۲۰۱۰ بود که ورژن سوپر اسپورت از بوگاتی ویرون با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتون.متر و همچنین استفاده از طراحی منحصر به فرد آیرودینامیک توانست با ثبت سرعت ۴۳۱.۰۷۲ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع ترین خودرو تولیدی جهان را به خود اختصاص دهد.

اما به هر حال هر چیزی عمری دارد و چند ماه قبل بود که اعلام شد بلاخره مدل ویرون بازنشسته خواهد شد تا یک مدل جدیدتر از بوگاتی روانه بازار شود. حالا اطلاعات منتشر شده از ماشین جدید نشان می دهند بیشتر از یک ماشین، با یک موشک روبرو هستیم!

 

1394061210500471010479410 300x190 - مدل جدید خودروی بوگاتی
مدل جدید خودروی بوگاتی

 

به گفته بوگاتی، مدل جدید که چیرون (Chiron) نام دارد ۱۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتون.متر گشتاور خواهد داشت و از یک موتور ۴ توربروی ۸ لیتری با آرایش W16 بهره می برد. حداکثر سرعت پیش بینی شده برای چیرون ۴۶۳.۴۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود که باز هم رکورد سرعت در بین خودروهای تولیدی را خواهد شکست. همچنین بوگاتی قصد دارد این بار میزان تولید را هم افزایش داده و چیرون را در تیراژ ۵۰۰ عددی عرضه کند.

اما از نظر قیمت هم با یک عدد نجومی روبرو هستیم. قیمت تخمینی این خودرو فوق العاده قدرتمند در حدود ۲.۵ میلیون دلار اعلام شده که ماشین حساب ما قدرت تبدیل آن به تومان را ندارد و باید زحمتش را شما بکشید! همچنین مدل های رودستر و Special Edition آن هم به تدریج روانه بازار می شوند که بدون شک باعث افزایش صفرهای قیمت ماشین خواهند شد.

ظاهرا هیچ شرکتی قدرت مبارزه با بوگاتی را در زمینه سرعت ندارد و خود آنها هم هیچ تمایلی برای پایین آمدن از تخت پادشاهی از خود نشان نمی دهند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.