رییس کمیسیون اصل 44 مجلس: با کمپین نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل می‌کنیم

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در واکنش نسبت به کمپین خودرو صفر نخریم گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

حمیدرضا فولادگر در خصوص آخرین وضعیت خودروی داخل و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: ما قطعا احتمال می‌دهیم در شرایط بعد از تحریم شرکت‌های خودرو ساز به ایران بیایند و قراردادهایی منعقد کنند، البته این نکته ضروری است که تا به امروز تنها شرکت‌ها به ایران آمده‌اند، اما قلمی برای امضا روی کاغذ نچرخانده‌اند، ولی پس از آمدن آن‌ها تولید داخل و مسئولان باید بسیار دقت کنند.

وی با بیان این‌که «نباید پس از رفع تحریم‌ها و رفت و آمدهای شرکت های خودروسازی بازار خود را به راحتی به آن‌ها واگذار کنیم»، افزود: اگر با دقت وارد این موضوع نشویم بازار خودرو کشور لطمه سنگینی می‌خورد و شرایط رقابتی از بین خواهد رفت. پس حتما باید در شرایط پساتحریم بستر رقابت پذیری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم کرد و بازار داخلی کشور را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این‌که «نباید با چشمانی بسته بازار داخلی را در اختیار خودروسازان خارجی قرار دهیم»، ادامه داد: باید فضایی برای شرکت‌های خودروسازی ایجاد شود که تکنولوژی و فناوری را به ایران منتقل و برای ساخت‌وساز خودرو در داخل کشور از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخلی استفاده کنند و در واقع باید بتوانیم تکنولوژی نوین را از آن‌ها گرفته و به داخل منتقل کنیم. البته باید کاملا متوجه موضوع باشیم که کشور تنها به یک مونتاژ کننده تبدیل نشوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌ها توافق در ماه‌های آینده صورت بگیرد، دوره‌ای از گشایش در کشور اتفاق می‌افتد که زمان تمایل به مصرف نیز در جامعه بیشتر می‌شود. پس در این دوره فرصت مناسبی است که کیفیت و خدمات پس از فروش در همه صنایع و محصولات داخلی به خصوص خودرو افزایش یابد و با این کار هم خودروساز سود می‌برد و هم قیمت‌ها برای مردم مهار می‌شود.

وی با انتقاد شدید از «دور زدن قانون توسط عده‌ای در مناطق آزاد تجاری» اظهار کرد: متاسفانه عده ای خودروهای ورودی به مناطق آزاد را وارد شهرهای دیگر آن استان مثل خوزستان، سیستان و گیلان می‌کنند و سپس با دور زدن قانون آن را به شهرهای دیگر کشور می‌فرستند این کار قطعا به تولید داخلی ضربه می‌زند.

وی به کمپین خودرو صفر نخرید واکنش نشان داد و گفت: این کمپین صحیح نیست به جای این کار باید ساختار خودروسازی را اصلاح و اصل ۴۴ را حاکم کنیم، شرکت‌ها را رقابت‌پذیر و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا خودرو از حالت شبه دولتی بیرون بیاید وگرنه با نخریدن خودرو فقط تولید داخل را منحل کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون اصل ۴۴ مجلس درباره چگونگی لغو پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: در مجلس در این خصوص جلسه‌ای تشکیل و تذکرات فراوانی به مسئولان مربوطه داده شد، اما آن‌ها اعلام کردند که مردم با ارسال یک پیامک به ۸۹۹۹ می‌توانند این موضوع را حل کنند. در حالی که اگر یک پیامک برای حذف ارسال پیام کوتاه فرستاده شود آن اپراتور تمام پیامک‌های فرستاده شده را حذف می‌کند که این سوء استفاده مخابراتی است که باید تذکر بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.