معرفی خودروی رنو مگان مدل 2016

مگان جزو  خانواده ماشین جمع و جور است که حدود بیش از ۱۵ سال است در که در صنعت خودرو حاضر شده است و با وجود این واقعیت که آن  به سرعت یکی از بهترین ها ی خودرو در کلاس خود شد. بنابراین در حال حاضر قدیمی ترین خودرو مگان موجود در بازار یا بهتر بگوییم مدل فعلی همان شکل مدلی است که از اواخر ۲۰۰۸  در بازار بوده است. که قرار  است تغییرات زیادی  در آینده ای نزدیک بادر خودروی مگان ۲۰۱۶ ببینیم.در طراحی رنو نشان داد که  اساسا هیچ وجه مشترکی با مدل قدیمی تر ندارد که خبر خوبی است زیرا نشان می دهد که رنو به نوآوری روی آورده .طراحی  محصولات رنو علی الخصوص مگان قابل مشاهده می باشد.المان های استفاده شده در نمای جلو خودرو با توجه به رنو کاجار و EOLAB کانسپت طراحی شده است. ویژگی های بارز این خودرو شامل مجموعه بازطراحی شده چراغ های عقب کشیده شده به سمت عقب در کنار جلوپنجره V شکل و طراحی سپر نوین با هواکش های بازطراحی شده است. تصاویر این خودرو نشان می دهند که قسمت پشت آن از چراغ های عقب جدید، سپری اسپرت تر و لوله اگزوز بیضی تک بهره می برد.

تاریخ انتشار و قیمت مگان ۲۰۱۶

تاریخ انتشار این خودرو در بازار  در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ زمانی که خودرو های بسیاری با مدل های جدید و فیس لیفت های نو به بازار معرفی میشوند.قیمت آن حدود   ۱۵.۰۰۰ دلار که قیمت آن در  رقابت با  مدل قبلی تقریبا ۲۰ درصد گران تر است

2016 Renault Megane RS 4 front three quarters right rendering 750x400 - معرفی خودروی رنو مگان مدل 2016

 مشخصات موتوری مگان ۲۰۱۶

مگان جدید از موتور ۱.۲ لیتری TCe توربوشارژ و ۱.۵ و ۱.۶ لیتری dCi دیزلی تامین خواهد شد. همچنین در نسخه ای رنواسپرت از این خودرو نیز با موتور ۲.۰ لیتری بنزینی معرفی خواهد شد.در قسمت موتورهای بنزینی ۱.۲ و ۱.۶ لیتری شارژی رنو با اصلاحاتی اندک در نسل چهارم مگان به کار خواهند رفت. موتور دیزلی این خودرو ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخار کنونی خواهد بود.این موتورها به گیربکس اتوماتیک یا دستی شش سرعته متصل خواهند شد. رنو مگان مدل ۲۰۱۶  قادر به رسیدن سرعت خود از  ۰-۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۶ ثانیه است همچنین رنو مدعی شده در موتور فول اسپرت خود می توان به راحتی تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفت

 Renault Megane 2016 - معرفی خودروی رنو مگان مدل 2016
طراحی بیرونی مگان  ۲۰۱۶ 

در طراحی بیرونی مگان  ۲۰۱۶ از جلوپنجره ای کاملا جدید و الهام گرفته از رنو کاجار بهره می برد. چراغ های جلوی تقریبا مربع این خودرو دارای لامپ های LED دید در روز L شکل هستند در حالی که چراغ های عقب آن می توانند از LEDهایی عالی بهره ببرند.رنو سبک طراحی منحنی جدید خود را که با کلیو و شاسی بلند کاجار معرفی شده بود برای این خودرو نیز به کار خواهد بردجلوپنجره باله ای شکل جدید آشنای این خودروساز به همراه ستون A کشیده، خط سقف باریک و طراحی نیم رخ ساده تر باز هم در مگان به کار می رود.لارنس ون دن آکر، مدیر طراحی این خودروساز اوایل سال جاری از طراحی شیک، احساسی،  جذاب و اسپرت مگان جدید خبر داده.ساختار به کار رفته در شاسی بلندهای نیسان قشقایی و X تریل جدید، هاچ بک پولسار بازار اروپا و کاجار برای این خودر  نیز استفاده می شود.

این نمونه جدید ظاهری متهورانه‌تر دارد، بویژه از نظر گرافیک که تا حدی آن را هم رده مدل‌های اسپیس و تالیسمان قرار می‌دهد، با آن چراغ‌های مخصوص روز که از چراغ اصلی منشعب شده و تا زیر سپر جلو ادامه پیدا می‌کنند. البته باید دید این طراحی در کنار الماس برجسته نشان رنو و گرافیک تو رفته جلوپنجره، چه بازخوردی خواهد داشت. شرکت رنو امیدوار است این ترکیب به سرنوشت طراحی کلیو (Clio) دچار نشود که بسیاری معتقد بودند چهره جلوی آن برای بدنه‌اش بیش از حد بزرگ بود. چراغ‌های عقب این خودرو تقریبا روی کل در عقب ادامه داشته و در دو طرف لوگوی رنو تمام می‌شوند که به‌لحاظ بصری موجب عریض‌تر دیده شدن خودرو و نیز ایجاد یک چهره دراماتیک در شب می‌شوند.

در نمای کنار نیز چرخ‌های ۲۸ میلی‌متری و گلگیرهای کوتاه روی آنها نیز براحتی قابل تشخیص بوده و گرافیک طولانی پنجره‌ها نیز به تقویت چنین نمایی کمک می‌کند. این ترکیب طراحی مختص پلتفرم CMF مشترک نیسان-رنو است که برای اولین‌بار در مدل‌های قشقایی و قجر استفاده شد. طراحی سطوح کناری مسلما به «عضلانی» دیده شدن خودرو روی چرخ عقب کمک می‌کند که ارتباط واضحی با مدل‌های کوچکتر مانند Clio پیدا می‌کند اما در عین حال افقی‌تر بودن و اغراق کمتر در طراحی خطوط روی سطوح باعث می‌شود به‌عنوان یک طراحی «بالغ‌تر» دیده شود. لوگال می‌گوید: «خطوط ظریف و دقیقی که کل طراحی را به سمت جلو سوق می‌دهند، بخشی از سطوح کناری هستند.

maxresdefault - معرفی خودروی رنو مگان مدل 2016

تغیرات  داخلی  مگان  ۲۰۱۶ 

متاسفانه هیچ جزئیاتی درباره داخل آن  فاش نشده است که کمی ناراحت کننده است اما با توجه به تمامی دیگر مدل های جدید از رنو می توان انتظار داشت تا  بتوان استفاده  راحت تر از داشبوردرا داشت همچنین تعدادی از دکمه های روی داشبورد آن حذف می شوند. گمان می رود کیفیت کلی مواد به کار رفته در داخل این خودرو نیز بهبود یابند.

new 2016 Renault Megane RS interior steering wheel - معرفی خودروی رنو مگان مدل 2016

گالری تصاویر رنو مگان مدل ۲۰۱۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.