معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

رنو  قاجار یک خودروی SUV با طراحی چشم نواز و امکاناتی متناسب با سلیقه ایرانیان است که قرار است  رنو در صورت فراهم بودن شرایط در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار ایران عرضه کند. بررسی‌های بازار ثابت کرده این خودرو می‌تواند یک رقیب جدی میتسوبیشی ASX، هیوندای آی ایکس ۳۵ و کیا اسپورتیج باشد. قرار است تولید آن متناسب با جاده های ایران در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و در همان سال بتوان رنو قاجار  را د در بازار داخلی ایران عرضه کند.

Renault Kadjar 2016 1024x768 wallpaper 03 - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

برخی‌ها معتقدند رنو همانند کاری که نیسان با کراس‌اور قشقایی انجام داده، احتمالا او هم از یک نام ایرانی برای محصول جدیدش استفاده کرده است. دلیل این ادعا به ریشه کلمه Kadjar برمی‌گردد که Qajar یا قاجار است؛ یعنی همان سلسله سلطنتی که تا سال ۱۳۰۴ شمسی بر ایران حکومت می‌کرد. نام سلسله قاجار برای ما ایرانی‌ها مترادف شده با عباراتی مانند تندخویی و تعصب شدید، از دست دادن منافع و غرور ملی، سرکوبگری، کشتار بی‌حدوحصر مردم، کم‌رنگ‌شدن فرهنگ اصیل ایرانی، عهدنامه و معاهده‌های ننگین و صدها نکته منفی دیگر. این ادعا درست بنظر نمی‌رسد چون هیچ خودروسازی در محصولاتش از نام‌هایی استفاده نمی‌کند که برای مشتریانش ذهنیت منفی داشته باشند. رنو هم از این قاعده مستثنی نیست؛ طبق اعلام کمپانی کلمه Kadjar از ترکیب دو کلمه مصنوعی KAD و JAR ساخته شده؛ KAD معنی خاصی نداشته و فرانسوی‌ها آن‌را با الهام از کلمه Quad یا کوآد (به معنای چهارتایی) در زبان لاتین ساخته‌اند که منظور چهارچرخ محرک بودن این خودروست. کلمه دوم یعنی JAR را هم با الهام از واژه فرانسوی Jaillir گرفته‌اند که به معنای تند و فرز بودن است. بنابراین خواندن کلمه Kadjar بصورت قاجار اشتباه محض بوده و باید آن‌را بصورت کجار خواند.

 

Renault Qajar at Geneva Motor Show 2015 - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

کجار جانشین خودروی کولئوس خواهد شد. در عین حال بزرگ‌تر، چابک‌تر و امروزی‌تر از ان می‌باشد.طراحی کجار مخلوطی از رنو کلیو و مینی کراس‌اوور کپچر است. چراغ‌های کشیده، فرم منحصر به فرد جلوپنجره با فوکوس روی نشان بزرگ رنو، نوار کرومی در بالای جلوپنجره برای افزودن بصری عرض خودرو، نوارهای LED دور چراغ‌ها، بدنه عضلانی با موج برجسته در نمای جانبی و سقف با شیب ملایم همگی دست به دست هم داده‌اند تا طرحی زیبا و جذاب را برای این خودرو خلق کنند

2016 Renault Kadjar side angle - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

برخلاف طراحی بیرونی، فضای کابین ساده و به دور از هیجان است. صندلی سرنشین جلو را می‌توان به یک میز کوچک تبدیل کرد. صندلی‌های نیمکتی عقب هم با نسبت ۶۰/۴۰ تا می‌شوند. رنو متخصص تطبیق‌پذیری فضای داخل است و انواع پیکره‌بندی داخلی را می‌توان در آن امتحان کرد.

2016 Renault Kadjar front angle - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

در طراحی این خودرو از همان اِلمان‌هایی استفاده شده که در رنو کپچر و همچنین مفهومی DeZir پیش از این نیز استفاده شده بود. حتی قسمت انتهایی خودرو را هم می‌توان برداشتی آزاد از رنو کلیو دانست. خطوط بکار رفته در ظاهر این کراس‌اور همگی نرم و منحنی شکل هستند تا به نوعی این فرانسوی، بدنی عظلانی و اسپرت داشته باشد. چراغ‌های آن دارای LEDهای سفارشی است، کفی آن بصورت کامل با صفحات تقویت‌شده آلیاژی محافظت شده و رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

Renault Qajar at Geneva Motor Show 2015 interor - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016
در مرکز کنسول یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی قرار گرفته است. رنو از سیستم ناوبری، سیتم تشخیص صدا، تلفن و رادیو و سیستم سرگرمی در نسل جدید سیستم R-Link خود بهره جسته است.

2016 Renault Kadjar interior - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

رنو قاجار ۲۰۱۶؛ این خودرو را بایستی چهارمین شاسی بلند کمپانی فرانسوی رنو دانست و همچنین قاجار را باید نخستین خودروی رنو دانست که قرار است در چین ساخته شود و شاید علت آن سهم ۲۲.۴ درصدی بازار چین از خودرو های شاسی بلند باشد.  تا این حد بنویسیم که رنو بر پایه پلتفرم نیسان قشقایی طراحی شده است و بیش از ۶۰ درصد ساختار آن تا حدود زیادی به این خودروی ژاپنی شباهت خواهد داشت؛ همانند نیسان قشقایی دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل از این خودرو در دسترسی خواهد بود که طول بدنه آن ها ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۵ متر و ارتفاع شان ۱.۶۰ متر خواهد بود.

Renault Kadjar 2016 1600x1200 wallpaper 5a - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

فاصله کف این خودرو از زمین به ۱۹ سانتی‌متر می‌رسد که به نظر برای خارج شدن از جاده و ناهمواری‌های سطحی، کافی باشد. کجار را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل خریداری نمود. بنابراین بسته به توقعات، می‌توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در قسمت جلو و عقب خودرو از سینی‌های ویژه ای از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده که حفاظت کافی در مسیرهای ناهموار از قسمت‌های کف خودرو را پدید می‌آورد.

Renault Kadjar 2016 800x600 wallpaper 05 - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

برای پیشرانه می‌توان موتور ۱.۵ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۰۸ اسب بخار را انتخاب کرد و یا موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسبی و یا موتور بنزینی توربوی ۱.۲ لیتری ۱۲۸ اسبی را انتخاب نمود. انتقال نیرو بسته به پیشرانه انتخابی می‌تواند از نوع شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه باشد.

kadjar engine - معرفی خودرو رنو قاجار مدل 2016

رنو قاجار ۲۰۱۶ قرار است، ابتدا به ساکن در بازار های اروپا، آفریقا و بریتانیا عرضه شود و پیش بینی ها نشان می دهد این خودرو بتواند حتی با پر فروش ترین مدل های رنو مانند رنو داستر ( رنو داچیا در اروپا ) نیز رقابت کند. هنوز اطلاعات کاملی از مارکتینگ و قیمت رنو قاجار ۲۰۱۶ در دست نیست، اما با توجه به شباهت های زیاد قاجار با نیسان قشقایی انتظار می رود قیمت این خودرو چیزی بین ۳۰ هزار تا ۳۳ هزار دلار باشد. البته تفاوت های جغرافیایی کمپانی ها را فراموش نکنید. رنو در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲.۷ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد که داستر، کولیوس و کپتور در صدر پر فروش ترین مدل ها بودند؛ حال باید منتظر بود و دید رنو قاجار این خودروی نام آشنا برای ایرانی ها، چه سهمی از آمار سال بعد را در اختیار خواهد داشت.

گالری تصاویر رنو قاجار مدل  ۲۰۱۶

 

 

3 نظرات
  1. فرهنگ می گوید

    خسته نباشید
    خودرو قاجار به بازار ایران آمد یا نه اگه بلی قیمتش چقدر البته دنده اتومات ممنون میشم اگه جواب بدین

  2. مهرزاد می گوید

    قاجاریه یک سلسله بد نام و خیانتکار و نالایق در ایران هستند چرا اسم قاجار؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      دقیقا اول متن توضیح داده ایم مهرزاد جان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.