علیلو: کمپینی که به تولید داخلی ضربه بزند مورد تایید مجلس و دولت نیست

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به روند تحقیق و تفحص از خودروسازان، اظهار داشت: این تحقیق با گروه‌های کارشناسی متخصص انجام و گزارش آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شد تا در جهت اصلاح وضعیت خودرو اقدامات جدی انجام شود.

وی افزود: با وجود اینکه در این راستا وزارت صنایع اقداماتی انجام داده ولی به خواسته‌های اصلی و آنچه انتظار مجلس بود، عمل نکردند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان، تبدیل دارایی‌های راکد به دارایی‌های فعال و مولد، تعیین تکلیف شرکت‌های اقماری زیان‌ده و برداشتن مدیریت سیاسی دولتی از صنعت خودروسازی را خواسته‌های اصلی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: در این سه موضوع هیچ اقدامی انجام نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید از استاندارد و صنعت روز جهانی عقب بمانیم گفت: در داخل کشور مبتکرانی داریم که بالاترین و بهترین دستاورد در زمینه فناوری خودروهای الکتریکی را دارند که در استاندار اروپایی نیز ثبت شده است ولی حمایتی از آنها نمی‌شود تا به تولید انبوه برسد.

وی اضافه کرد:اینکه می‌گویند خودروسازان خارجی باید تعهد دهند که فناوری بیاورند، درست است، ولی باید توجه داشت که خارجی‌ها مدل دست هفتم و هشتم را می‌آورند که ما هنوز مدل‌های عقب افتاده پژو و بنز را می‌آوریم تا مونتاژ کنیم.

علیلو با بیان اینکه چرا مسئولان خودروسازی نمی‌خواهند خود را با استاندارهای روز دنیا منطبق کنند، تصریح کرد: وقتی بحث رفع تحریم گفته می‌شود برخی گروه‌ها به فرانسه رفته و با پژو و رنو که در گذشته خیانت‌هایشان برای ما شفاف شده، وارد قرار داد می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که اروپایی‌ها گفته‌اند آماده سرمایه‌گذاری هستیم، چه شتاب و عجله‌ای  هست که  برخی‌ها هنوز توافق امضا نشده و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند، شتاب زده عمل می‌کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان، با اشاره به اینکه برخی‌ها منافع شخصی دارند و می‌خواهند از فرصت بدست آمده مذاکرات هسته‌ای که  هنوز نهایی نشده به منافع شخصی خود سمت و سو دهند، تصریح کرد: اینها از مافیای خودرو و صاحبان منافع وصل شده به قدرت هستند و مجلس موارد را رصد می‌کند و اجازه هیچگونه سوء استفاده را نخواهد داد.

نماینده مردم شبستر فرصت بدست آمده مذاکرات هسته‌ای را متعلق به همه مردم کشور دانست و افزود: در این راستا باید عزتمان حفظ شود، خودروسازان پیشنهادات خود را بیاوردند، ارزیابی کنیم و بهترین را انتخاب کنیم و در این شکل می‌توانیم از بهترین فناوری استفاده کنیم.

علیلو با اشاره به کمپین نخریدن خودرو داخلی، نیز اظهار داشت: سرلوحه تمام کارهایمان حمایت از تولید داخلی است و هیچ گروه و کمپینی در فضای مجازی که بخواهند به تولید داخلی ضربه بزنند مورد تایید مجلس و دولت نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.