معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

بعد از سیر طولانی عکس‌های غیررسمی این خودرو، درنهایت لکسوس این خودرو را با طراحی بیرونی جدید و بزرگ، جلوپنجره‌ی یک‌تکه‌ی دوکی‌شکل، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید، استانداردهای ایمنی و ویژگی‌های جدید به نمایش گذاشت.مدل ۲۰۱۶  LX570 رسما از طرف لکسوس معرفی شد. LX570 جدید در همایش پبل بیچ در کالیفرنیا در کنار مدل جدید سدان لوکس GS200t معرفی شد تا نمایانگر آن باشد که تغییرات عمده‌ای قرار است در کمپانی لکسوس اتفاق بیفتد. کمپانی ژاپنی در مدل جدید این شاسی‌بلند تغییری در درب‌ها و سقف ایجاد نکرده، این در حالی است که تغییرات زیادی در بدنه و مخصوصا چراغ‌ها رخ داده است.مسئولان لکسوس به برخی از برجسته‌ترین امکانات جدید این مدل در زمینه‌هایی مانند عملکرد و سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره‌هایی داشته‌اند که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

طراحی  لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

طراحی LX570 بسیار زیباست و سبکی تهاجمی دارد. در این شاسی‌بلند فول سایز می‌توان سبک طراحی لکسوس را به‌وفور دید. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های یک لکسوس، جلوپنجره دوکی شکل آن است که در این مدل نیز به‌کار رفته و به همراه حاشیه کرومی، ظاهری خشن و قدرتمند به آن داده است. چراغ‌ها نیز تا حدودی از NX و RX به عاریت گرفته شده و به همراه زوایا تیز در کناره‌ها، هارمونی خاصی را با جلوپنجره ایجاد کرده‌اند. کاپوت عضلانی و بدنه پف‌کرده در زیر چراغ‌ها به هرچه خشن‌تر شدن طراحی این اتومبیل ژاپنی نیز کمک کرده‌اند.

بازار لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

ایالات متحده، خانه خودروهای شاسی‌بلند است، ولی بیشترین آمار فروش LX 570 مربوط به خاورمیانه است؛ جایی که این هیولای لوکس با صرف پول‌های هنگفت بر روی تپه‌های ماسه‌ای قدم می‌گذارد. بنابراین، لکسس در طراحی ساختار این شاسی‌‌بلند، بیشتر به این شرایط توجه می‌کند.

2016 Lexus LX570 108 876x535 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

مشخصات فنی لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

موتور ۵/۷ لیتری V-8 همان گزینه‌ای پیشرانه‌ای است که در مدل قبلی LX نیز وجود داشته است؛ ولی این بار با گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک همراه شده است. این موتور برای LX شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌تواند در مدت ۷/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان به اندازه ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل قبلی سریعتر است. در همین حال، میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو مطابق برآورد‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به اندازه ۱/۱ لیتر بهبود یافته و به ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

2016 Lexus LX 570 018hr 640x480 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

در LX570 حالت جدید رانندگی وجود دارد که می‌تواند انتقال قدرت را تا حدودی تغییر دهد، البته در این حالت رانندگی سیستم تعلیق نیز دچار تغییر می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی ۱۰ پره در این اتومبیل شاسی‌بلند ژاپنی به‌صورت استاندارد وجود دارند، هرچند می‌توان رینگ‌های ۲۱ اینچی را نیز که به‌صورت آپشن وجود دارند، سفارش داد.

2016 Lexus LX570 109 876x535 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

قابلیت آفرود لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

لکسس LX 570 مدل ۲۰۱۶ با وجود ظاهری شهری‌اش، برای هماهنگی با فضاهای خارج از شهر نیز آماده شده است و برای این منظور از تجهیزاتی مانند بازه حرکتی ۹ اینچی چرخ‌ها، یک سیستم کنترل کشش آفرود ۵ حالته و یک سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک تمام‌وقت همراه یک دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده استفاده می‌کند.

2016 Lexus LX570 122 876x535 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

نمایشگر لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

یک نمایشگر مرکزی ۱۲/۳ اینچی که توسط یک رابط کاربری لمس از راه دور «هپتیک» کنترل می‌شود، آپشن نمایشگرهای ۱۱/۶ اینچی برای صندلی‌های عقب، یک سیستم دوربین نمای بالای سر پانوراما، درگاه‌های USB در اولین و دومین ردیف صندلی‌ها و مجموعه دسترسی و کنترل از راه دور Enform، از جمله تکنولوژی‌های ارائه شده برای این خودروی لوکس سطح‌بالا هستند. این در حالی است که هنوز به سیستم کنترل و تنظیم هیدرولیکی ارتفاع رانندگی نیز اشاره نکرده‌ایم.

2016 Lexus LX 570 019hr 640x480 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

ساعت لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

بر روی داشبورد، ساعتی قرار گرفته که در نگاه اول، بیشتر شبیه یک ابزار تجمّلی معمولی است. ولی این ساعت در محفظه‌ای قرار گرفته که در ساخت آن، تنها از یک شمش آلومینیوم استفاده شده و می‌تواند بر اساس مختصات جغرافیایی GPS شما، ساعت را بر اساس منطقه زمانی که در آن قرار دارید، نشان دهد.

2016 Lexus LX570 124 876x535 - معرفی خودرو لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۶

مدیر اجرایی لکسوس استرالیا، سین هانلی، درباره LX فیس لیفت شده و GS می‌گوید: LX570 و GS200t از چراغ‌های LED لکسوس، طراحی زیبا، عملکرد مناسب، تکنولوژی بالا و تجهیزات لوکس بهره می‌برند.

تجهیزات و امکانات جدید در لکسوس LX570مدل ۲۰۱۶

  • جعبه‌دنده ۸ سرعته
  • انتخاب حالت رانندگی
  • چراغ‌های LED
  • چرخ‌های جدید ۲۰ و ۲۱ اینچی
  • سیستم ایمنی لکسوس به‌صورت استاندارد
  • صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی
  • مولتی‌مدیا
  • صفحه‌نمایش اطلاعات راننده ۴.۲ اینچی
  •  مانیتور پانورامیک به‌صورت استاندارد
  • هد‌آپ دیسپلی به‌صورت استاندارد
  • سایه‌بان پنجره در ردیف دوم به‌صورت استاندارد
  • صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی
  • ردیف عقب برای سیستم سرگرمی
  • سیستم تعیین فشار تایرها
  • دوربین‌های مستقر در نقاط کور به همراه هشدار ترافیک عقب

این اتومبیل قرار است در دسامبر ۲۰۱۵ عرضه شود و اینفینیتی QX80، مرسدس بنز GL، کادیلاک اسکالید و بنتلی بنتایا باید منتظر رقیبی سرسخت و قدرتمند باشند. باید دید تا در رقابت با بزرگان این کلاس خودرویی چه خواهد کرد.

 

2 نظرات
  1. شهرام می گوید

    با درود
    اگه میشه تفاوتهای آن با تویوتا لند کروزر J200 مدل ۲۰۱۶ را بگویید
    البته من هر دو مخصوصا قیافه تویوتا لند کروزر را دوست دارم ولی چه حیف من متولد ۱۳۶۱ خورشیدی هستم و بیکار و مجرد ساکن کرمانشاه
    خدمت کرده سال ۱۳۸۰ و لیسانس کشاورزی رشته ترویج و آموزش کشاورزی گرایش باغبانی از دانشکده رازی دارم و آرزوی داشتن تویوتا روی دلم ماند ……

  2. محمد رضا می گوید

    سلام خسته نباشید من یه سوال از حضورتون دارم:
    آیا امکان سفارش لکسوس ال ایکس ۵۷۰ مدل ۲۰۱۶ در ایران فراهم هست؟ اگر امکانش هست لطفا بفرمایید قیمتش چقدر هست و چه مراحلی را باید طی کنیم سپاسگذارم از شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.