کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA

کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA  

کانسپت افراطی جدید مرسدس‌بنز، نشانه‌هایی از آینده طراحی‌های این کمپانی در خود دارد. این کانسپت سدان مجهز به برخی اِلمان‌های جدید بدنه به صورت هوشمند است که می‌توانند دو حالت متفاوت آئرودینامیک برای خودرو ایجاد کنند.

این کانسپت مرسدس‌بنز که با ضریب دراگ ۰.۱۹ به مانند ماهی در هوا جریان می‌یابد، اینتلیجنت آئرودینامیک اتومبیل (IAA) نام دارد که قابلیت تبدیل از حالت «دیزاین» به حالت نرم‌تر «آئرودینامیک» را در بدنه خود دارد.

 

mercedes benz iaa concept front three quarter in motion 526x349 - کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
mercedes benz iaa concept cabin 02 526x349 - کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA

 

در حالت آئرودینامیک، که با فشار یک دکمه توسط راننده و یا به صورت اتوماتیک در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود، ۸ عضو بدنه در عقب به حالت کام (Kamm-tail) درمی‌آیند و طول کلی خودرو به اندازه ۱۵/۴ اینچ یا ۳۹۱ میلی‌متر افزایش می‌دهند.

همچنین باله‌ها روی سپر جلو به اندازه یک اینچ اضافه می‌شوند تا بتوانند جریان هوای بیشتری را به سمت عقب منتقل کنند. همین‌طور چرخ‌ها نیز «مقطع» خود را به اندازه حدود ۲/۲ اینچ (۵۶ میلی‌متر) کاهش می‌دهند و هواکش‌های جلو نیز ۲/۴ اینچ (۶۱ میلی‌متر) عقب می‌نشینند.

 

mercedes benz iaa concept front end 526x349 - کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
mercedes benz iaa concept cabin 01 526x349 - کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA
کانسپت جدید مرسدس‌بنز IAA

 

این تبدیل‌های آئرودینامیک در نهایت منجر به یک حالت بسیار بهینه در بدنه می‌شود که کمترین میزان دراگ ممکن را ایجاد خواهد کرد.

از طرف دیگر، مرسدس می‌گوید که این طراحی، پیش‌نمایشی از طراحی داخلی سدان‌های این کمپانی بر اساس پرچمدار کنونی، مرسدس‌بنز کلاس S است. این طراحی، ترکیبی از خطوط روان قطعات شیشه، آلومینیوم، و چرم سفید است که در کنتراست با یک نورپردازی پیرامونی آبی ارغوانی قرار دارند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.