معرفی خودروی مزدا CX 9 مدل 2016

مزدا در حال تغییرات زیادی در محصولات خود است که این شرکت را به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خودرو تبدیل کند و با جهان که از لحاظ فناوری به سرعت در حال تغییر است در یک خط حرکت کمد.این شرکت در حال به روز رسانی مهم محصول خود است که یکی از این خودروهایی که دستخوش تغییرات عمده شده مزدا CX-9 است . این مدل در شکل جدید خود قرار است از ورق های فلزی جدید استفاده کند که روی استجکام و وزن این خودرو بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در حال حاضر، مزدا درحال کار بر روی چیزی است که خواستار این محصول نسل ششمی است . انتظار می رود، این SUV از تمام ویژگی های متمایز مزدا استفاده کنند. در طراحی این مدل انتظار می رود به دنبال استفاده از سبک طراحی جدید KODO است که این روز ها مزدا حسابی به این طراحی تکیه کرده است ، مانند شاسی و موتور آن است که حسابی گویا مزدا به سمت استفاده از این فن آوری SKYACTIV روی آورده . بعد از تغییراتی که در دپارتمان طراحی مزدا رخ داد و همه مدل‌ها متعهد شدند تا از سبک طراحی کودو تبعیت کنند، این بار نوبت به CX-9 رسیده تا آن هم مانند دیگر خاندان مزدا از این زبان طراحی پیروی کند.

2016 mazda cx 9 redesign 1 - معرفی خودروی مزدا CX 9  مدل 2016

موتور V6 ساخت فورد در این خودرو ارائه نمی شود و در عوض طیف موتورهای اسکای اکتیو خود مزدا برای آن در نظر گرفته شده است.مزدا CX 9 مدل ۲۰۱۶ در سه تیپ یعنی تور، تور بزرگ و اسپرت موجود خواهد بود.مزدا در این مدل از از موتور ۳.۷ لیتری از نوع V6 و فناوری جدید موتور SKYACTIV بهره می برد که طبق انتظاری که از این مدل داریم باید براحتی هفت نفر را جابجا کند که خود نیاز این خودرو به یک موتور قدرتمند را بخوبی آشکار می کند که دارای توانایی ارائه عملکرد بالا باشد که از هر SUV مدرن و جدید انتظار می رود.البته در خصوص فروش مدل دیزلی خودروی مزدا سی ایکس ۹ مدیر فروش مزدا اظهار کرد که با مزدا CX-9 می‌توانیم درصد زیادی از بازار این نوع از کلاس اتومبیلی را در آمریکا کسب نماییم. نمایندگی‌های فروش مزدا در آمریکا ترجیح نمی‌دهند تا مدل دیزلی این اتومبیل را عرضه کنند؛ بنابراین نظر من این است که موتور بنزینی به‌جای موتور دیزلی عرضه شود.

2016 MAZDA CX 9 Release Date1 - معرفی خودروی مزدا CX 9  مدل 2016

مزدا CX-9 یک خودروی اندازه متوسط است که می تواند به راحتی هفت نفر را حمل کند . با این حال آخرین باری که این خودرو فیس لیفت شد در سال ۲۰۱۳بود ، می تواند اتومبیل های جدیدتر در کلاس خود مطابقت ندارد. از آنجا که این ماشین جدید به موتور SKYACTIV اتکا کرده و به این دلیل که بدنه این خودرو هم به سبک کودو تکیه دارد نشان می دهد این خودرو در هماهنگی کامل است. از مزدا CX-9 2016 است انتظار می رود که تقریبا ۴۰۰ پوند سبک با توجه به پیشرفت های که در زمینه ساخته شدن با ورق های فلز جدید و همچنین به لطف استفاده از مواد سبک وزن در این خودرو و کاهش وزن ذکر شده سبب کاهش مصرف این خودرو و همچنین شتاب بهتر آن شده

2016 Mazda CX 9 interior - معرفی خودروی مزدا CX 9  مدل 2016

طراحی مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶

در داخل مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶ که به عنوان خودروی هفت سرنشینه است قطعا یک خودروی جادار و راحت خواهد بود. با این حال با نگاه به داشبورد و نگاه کلی به ماشین متوجه می شویم که تمام تجهیزاتی که قرار است در دو برادر دیگر خود یعنی CX-3 و CX-5 به روز شود در مدل سی ایکس ۹ هم به روز می شود.این شاسی بلند دارای نسخه ای تهاجمی از سبک طراحی KODO بوده و قسمت جلوی آن دارای جلوپنجره ای با قاب کرومی و قسمت های افقی به همراه چراغ های جلوی کشیده شده به سمت عقب است. در نیم رخ این خودرو گلگیرهای برجسته، آینه های کناری به سبک میله پرچم، درهای عقب بزرگ تر و خط شانه کشیده ده به سمت بالا به چشم می خورد. در قسمت پشت این خودرو اسپویلر نصب شده روی در صندوق عقب، لوله اگزوز دوگانه و چراغ های عقب کشیده تعبیه شده است.همچنین شیشه‌ای که در عقب ستون C است بزرگ‌تر از مثلث شده است.بخش مرکزی از داخل کابین صفحه نمایش لمسی ۵.۸ اینچ را داراست و اگر بخواهیم از ویژگی های داخلی این خودرو نام ببریم می توان به سیستم تهویه مطبوع بسیار عالی،سیستم ناوبری و اتصال بلوتوث اشاره کرد. بسته به نوع سفارش خودرو لوازم داخلی  مثل صندلی و فرمان. چرمی و در سیستم صوتی دارای  شش بلندگو است همچنین می توان به سیسنتم هشدار ترافیک، مانیتور نقطه کور، دوربین دید عقب اشاره داشت.

2016 MAZDA CX 9 Price - معرفی خودروی مزدا CX 9  مدل 2016

 ابعاد خودروی مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶

  •  طول ۲۰۰.۲ اینچ
  • عرض ۷۲.۲ اینچ
  • وزن ۴۳۲۸  پوند
  • ارتفاع از زمین ۸ اینچ

مشخصات فنی مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶

همانطور که انتظار می رود برای انتقال قدرت آن از مزدا CX-9 در مدل قبلی خود از موتور ۳.۷ لیتری از نوع V6 که ۲۷۳ اسب بخار و ۲۷۰ پوند فوت گشتاور داشت استفاده می کرد که قرار است از از موتور کوچکتر ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ دار چهار سیلندر بنزینی برای این خودرو بهره ببرد چرا که تصمیم دارد موتور V6 گرفته شده از فورد راکنار بگذارد و همچنین از توربوشارژ نیز در مدل اسپرت خود استفاده خواهد کرد که این موتور با توربو شارژر خود می تواند به تولید حدود ۳۲۰ اسب بخار اقدام کند. طبق گزارش EPA مصرف سوخت در این خودرو بهبود سافته است. قطعا طبق اظهارات شرکت خودرو سازی مزدا کسانی که امید به مدل هیبرید یا دیزل مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶ را دارند را نا امید خواهد کرد.در کل این مدل مزدا  از تکنولوژی اسکای اکتیو برای بهبود راندمان و کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد. نسخه‌های استاندارد این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو خواهند بود اما یک سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود.

2016 Mazda CX 9 Engine - معرفی خودروی مزدا CX 9  مدل 2016

 

مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶ قیمت و تاریخ انتشار

مزدا CX-9 جدید قرار است در نوامبر عرضه شود و به‌احتمال‌زیاد جنگی در بازار شاسی‌بلندهای سایز متوسط با آمدن این ژاپنی تازه نفس رخ می‌دهد، درهرحال باید دید تا این خودروساز ژاپنی چه خواهد کرد.در نظر قیمت آن، آن را نیز مشخص نیست، اما منابع ادعا می کنند که این طراحی مجدد خودرو سبب افزایش قیمت این خودرو شود.

 

تصاویر خودروی مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶

  • مترجم : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک
  • منبع :http://newreleasedate2017.com
       

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.