معرفی خودرو نیسان آلتیما مدل 2016

نیسان آلتیما به عنوان دومین سدان متوسط پرفروش بازار در سال جاری محسوب می‌شود و در پشت‌سر تویوتا کمری قرار گرفته است. طبیعت رقابت موجود در این کلاس خودرو باعث شده تا نیسان نتواند به راحتی دست روی دست بگذارد و کاری در این رابطه انجام ندهد. بر این اساس، این کمپانی یک چهره جدید از نیسان آلتیما در مدل ۲۰۱۶ ارائه کرده که در آن از طراحی بیرونی جدید «ماکسیما» الهام گرفته شده است. ضمن اینکه اندکی مصرف سوخت آن بهینه‌تر شده، یک تریم اسپورت با عنوان SR دریافت کرده و ویژگی‌های جدید ایمنی هوشمند به آن اضافه شده‌اند.

2016 nissan altima sr rear three quarter 765x510 - معرفی خودرو نیسان آلتیما مدل 2016

البته آلتیما هنوز در یک آپدیت میان‌دوره‌ای قرار دارد و در زیر پوسته آن، همه‌چیز کمابیش به مانند قبل است. یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر و یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 به همراه سیستم CVT، همچنان دو گزینه پیشرانه این مدل را تشکیل می‌دهند و عملکرد کلی آن بدون تغییر باقی مانده است. ولی نیسان آلتیما ۲۰۱۶ از نظر ظاهری کاملاً نسبت به مدل قبلی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ متفاوت است؛ چرا که صاحب جلوپنجره V-موشن جدید نیسان، چراغ‌های جلوی گوشه‌دار با طرح بومرنگ LED در جلو و یک طراحی عقب جدید با عرض بیشتر چراغ‌ها شده است. ظاهر جدید آلتیما را به راحتی می تواند با نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ اشتباه گرفت. امّا جسارت و شجاعت کمتری در آن دیده می‌شود؛ شاید به دلیل آمار فروش بالای آلتیما، نیسان نخواسته تعادل ظاهری این سدان خانوادگی را بر هم بزند.
2016 nissan altima sr rear side view posing 526x349 - معرفی خودرو نیسان آلتیما مدل 2016

مدل قبلی آلتیما چهار سیلندر همین حالا نیز در زمینه مصرف سوخت جاده‌ای غیر هیبریدی با مصرف ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت به تمام رقیبان، برتری دارد (البته به جز مزدا ۶ با گزینه تکنولوژی احیای i-ELOOP). اکنون نیز، نیسان با استفاده از برخی اصلاحات در آلتیما مدل ۲۰۱۶ توانسته فاصله آن را با دیگر رقبا افزایش دهد. تمام مدل‌های آلتیما ۲.۵ مدل ۲۰۱۶، به جز تریم جدید SR، با کاهش ۰/۱۳ لیتری، به مصرف سوخت ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده رسیده‌اند. نیمرخ آئرودینامیک جدید بدنه خودرو، اصطکاک کمتر در موتور و پوشش هوشمند جلوپنجره، از جمله فاکتورهایی هستند که در این موضوع نقش داشته‌اند. در همین حال، مصرف سوخت شهری و ترکیبی مدل چهار سیلندر به ترتیب به میزان ۸/۷۱ و ۷/۵۹ لیتر، به همان میزان قبلی باقی مانده‌اند. همان شرایط برای مدل‌های V-6 نیز حفظ شده است؛ یعنی ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر.
2016 nissan altima sr parked 526x349 - معرفی خودرو نیسان آلتیما مدل 2016

نیسان همچنین می‌گوید که در تنظیمات جدید سیستم CVT، با استفاده از «نقاط شیفت مصنوعی»، واکنش شتاب بیشتری ایجاد شده است. در همین حال، با استفاده از عایق صوتی بیشتر، میزان نویز موتور در داخل کابین کاهش یافته است. همچنین سیستم‌های فرمان و تعلیق نیز صاحب تنظیمات جدیدی شده‌اند. مدل جدید نیسان آلتیما SR با هر دو نوع پیشرانه ۲.۵ چهار سیلندر و ۳.۵ V-6 در دسترس قرار گرفته که مواردی چون صلبیت بیشتر برای محورهای ضدّ لغزش جلو و عقب، چرخ‌های بزرگتر، تریم دودی چراغ‌های جلو، اسپویلر در صندوق عقب و یک طرح دوخت کنتراست آبی در داخل کابین اضافه می‌کند.

آپدیت‌های کابین نیسان آلتیما ۲۰۱۶ کمتر از تغییرات بیرونی خودرو، قابل‌تشخیص هستند و شامل طرح جدید کنسول میانی و وسط داشبورد می‌شوند. یک سری تجهیزات اضافی ایمنی هوشمند نیز در دسترس قرار گرفته است؛ از جمله کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری. در همین حال، سیستم قبلی «هشدار نقطه کور» جای خود را به یک سیستم مبتنی بر رادار داده است و به صورت استاندارد در سطوح تریم SV و SL ارائه می‌شود.

نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۶ در اواخر پاییز امسال به بازار قدم می‌گذارد. البته هنوز قیمت‌گذاری آن اعلام نشده، ولی احتمالاً مشابه مدل ۲۰۱۵ با شروع قیمتی برابر ۲۳۱۲۵ دلار برای آلتیما ۲.۵ خواهد بود.

2016 nissan altima sr front three quarter 765x510 - معرفی خودرو نیسان آلتیما مدل 2016
منبع: automobilemag

1 نظر
  1. پيمان می گوید

    من ۴ روز این ماشین اجاره کردم (۴٠٠٠ مایل راه رفته بود) ؛ شتاب خوبی داره ، کولر خوبی داره ، مصرف سوخت هم خوبه(۴ سیلندر ) اما موقع رانندگى احساس امنیت نداری، احساس می کنی رو هوایی ، صندلی رانندش أصلا خوب نیست ، در رانندگى بیش از ٣ ساعت خسته کنندس .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.