معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

این روزا خودرو های هیبریدی هم برای خودشان طرف داران زیادی پیدا کرده اند ، خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند. انواع دیگری از خودروهای هیبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری چون پروپان، سی‌ان‌جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. که در اینجا از یک موتور احتراق داخلی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده شده است . خودروی اپتیما تقریبا میشه گفت که در تمام جهان شناخته شده است و یکی از لوکس ترین خودرو های موجود جهان می باشد . اپتیما با یک انتقال قدرت بسیار کارآمد هیبریدی شامل یک موتور الکتریکی، باتری لیتیوم پلیمر نور و چگالی قدرت بالا، و یک سیستم ترمز بسیار قدرتمند یک خودروی تمام و کمال می باشد . یکی از مزیت های اصلی خودرو های هیبریدی کاهش آلودگی محیط زیست می باشد که در این دوره از زمان یک مسئله مهم می باشد . در تصویر زیر می توانید حالت های عملیات هیبریدی را در این خودرو مشاهده کنید که عملکرد عالی دارد  .

1 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

صفحه کیلومتر شمار نیز در مدل هیبریدی دارای امکانات بیشتری نسبت به مدل پایه می باشد ، شما می توانید نمودار ها و صفحات گرافیکی از عملیات موتور را مشاهده کنید این عملیات شامل مثلا آیا خودرو با موتور الکتریکی یا موتور بنزینی کار می کند ؟ میزان مصرف در حالت الکتریکی چقدر می باشد و …. که همه این ها با یک نگاه سریع به راننده مفهوم می شود .

3 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

یکی از مزیت های این مدل سیستم هوشمند پارک می باشد که عملکرد عالی دارد ، با سیستم هوشمند شما می توانید به راحتی ماشین را پارک کرده به صورتی که در هنگام پارک خودرو با استفاده از سنسور ها و دوربین های جلو و عقب به صورت خودکار فرمان خودرو را حرکت داده و همچنان عملیات تعویض دنده به صورت خودکار بر روی مانیتور مشاهده می شود . این یکی از بهترین حسن های این خودرو می باشد .

4 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

ظاهر داخلی اپتیما بسیار زیبا می باشد و این زیبایی همراه با امکانات بیشتر در مدل هیبریدی نیز دیده می شود . شما در عین آرامش و راحتی می توانید به مسافرت با یک خودرو کم مصرف بروید و بهترین لحظات را داشته باشید .

5 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

سیستم گرم کن و سرد کن تمامی صندلی ها یکی دیگر از بهترین مزیت های اپتیما مدل هیبریدی می باشد که به شما این امکان را می دهد در هوای سرد یا گرم بهترین حالت را داشته باشید .

11 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

اجزای اصلی سیستم هیبریدی را در عکس زیر می بینید که برای هر شماره در پایین توضیحاتی می دیم .

2 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

۱. مربوط به موتور ۲ لیتری این خودرو می باشد که توان خروجی ۱۵۰ اسب بخار را در دور موتور ۶ هزار دارد که با توجه به حجم موتور قدرت مناسبی را ارائه می دهد .

۲. مربوط به موتور الکتریکی ۳۵KW می باشد که عملکرد آرام و یکپارچه ای دارد و در عین حال مصرف بسیار پایینی را نیز دارد .

۳. مربوط به سیستم ترمز این خودرو می باشد که در بالا گفته شد که این خودرو یکی از برترین مزیت هاش سیستم احیا کننده ترمز ها می باشند به طوری که با تولید انرژی جنبشی قادر به تولید برق برای شارژ کردن باتری می باشد که از این طریق بهترین عملکرد ممکن را در بین هیبریدی های دیگر دارد .

۴. مربوط به باتری لیتیوم پلیمر است که در بین رقبای هیبریدی که از باتری های معمولی استفاده می کنند اپتیما از لیتیوم پلیمر استفاده می کند که کارایی بهتر و وزن کم تری نسبت به دیگر باتری ها دارد که این هم یک مزیت اپتیما می باشد .

در تصویر زیر نیز ابعاد خودرو را ملاحظه می کنید .

31 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

و در پایان نوبت به باتری می رسد . حداکثر توان خروجی این باتری ۴۷KW می باشد و حداکثر ولتاژ خروجی ۲۷۰ ولت می باشد باورتان می شود که با این قدرت بالای باتری وزن ان فقط ۴۱ کیلوگرم می باشد ؟ بله این هم یکی دیگر از مزیت های اپتیما هیبریدی می باشد .

برخی دیگر از تصاویر این خودروی زیبا :

13 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی21 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

32 - معرفی و نقد و بررسی خودروی اپتیما هیبریدی

13 نظرات
  1. احمدی می گوید

    با سلام و خسته نباشید. قیمت اپتیمای هیبریدی فول چقدر در میاد؟ مدل ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶؟ با تشکر.

  2. عادل می گوید

    سلام آقای احمدی
    با تشکر لطفا قیمت کیا هیبریدی و میزان حقوق گمرکی را اعلام فرمائید

  3. امین می گوید

    سلام
    من از اوپتیمای هیبریدی می خوام قیمت نهائی اون چند هست وچند روز طول میکشه دستم برسه؟

  4. رضا می گوید

    سلام.
    ببخشین اما من تا قبل اینکه این قیمتا رو ببینم فک میکردم با ۲۰ میلیون میشه تو مناطق ازاد یه ماشین خوب وارداتی خرید.توقع مازراتی و شورلت نداشتم اما چمدونم یه تویوتا مریی یا یه چیزی تو همین مایه ها ولی ادم قیمتا رو که میبینه حس میکنه بازم باید همین ماشین بی کیفت ساخت داخل رو سوار بشیم.
    حالا سوالم اینه که ایا میشه با ۲۰ میلیون یه ماشین خوب وارداتی خرید؟؟صرفا صفرم نباشه ایراد نداره

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام رضا جان ، بله حق با شماست
      در این رنج شما باید از نمایشگاه ها به دنبال خودروهای هاچ بک کارکرده باشید دوست عزیز

  5. میثم می گوید

    سلام آقای احمدی عزیز . شاید اینجا جای این سوال نباشه. اما میخواستم بدونم خودروهای چینی مثل لیفان هم با پلاک اروند وارد میشن یا نه؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام میثم جان ، هر خودرویی رو میشه با پلاک اروند وارد کرد ولی مشکل اینه که لیفان در دبی و کویت به راحتی نمیشه پیدا کرد

  6. میثم می گوید

    سلام و عرض ادب خدمتتون. میشه بپرسم قسمت خودروی کیا اپتیما پلاک اروندی چقدره؟ مرسی

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام میثم جان ، ادرس زیر رو مشاهده کن دوست عزیز

      قیمت تمامی مدل های کیا

  7. salim می گوید

    محمدعزیزقیمت منطقه آزاداین خودرودراروندچه قیمتی است

  8. فائزه می گوید

    سلام. جالب بود. در مورد خودروهای هیبریدی نشنیده بودم. تخصصی نخوام نگاه کنم, قسمت پارک هوشمند و سرد و گرم کردن و ظاهرش خیلی خوبن..بعد منظور از هیبیریدی  فقط خودروهایی هست ک دو موتور جداگانه داشته باشن؟

  9. محمد می گوید

    وارد ایران هم شدن این ماشینای هیبریدی؟ قیمت همین اپتیما هیبرید چقدره؟ 

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام محمد جان ، واردات این ودروها هنوز به صورت جدی شروع نشده و همه در حال ارزیابی این خودروها هستند دوست عزیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.