آخرین اخبار خودروهای پلاک اروند

شرایط ورود خودرو به منطقه آزاد اروند تغییر نکرده است .
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد اروند سید علی موسوی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان گفت: شرایط ورود خودرو به این منطقه هیچ گونه تغییری نیافته است.
وی با اشاره به اینکه اخیرا شایعات و ذهنیت هایی در سطح استان خوزستان و منطقه در این خصوص ایجاد شده است افزود: به منظور تنویر افکار عمومی اعم از واردکنندگان خودرو، سرمایه گذاران و واجدین شرایط ورود خودرو ،مواردی مطرح می شود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
سید علی موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر شرایط ورود خودرو با پلاک اروند تغییراتی نداشته است و تمامی واجدین شرایط می توانند همانند گذشته، در سال، یک خودرو را به نام خود از طریق منطقه آزاد اروند وارد کنند.
خودروهای وارده طبق مصوبات دولتی و استانی امکان تردد در شعاع تعیین شده (۱۲۰ کیلومتر) را دارند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان یادآور شد: در زمان حاضر اندک تغییری در میزان عوارض پرداختی خودروهای ورودی ایجاد شده که چندان هم محسوس نیست.
موسوی با اشاره به مصوبه شورای عالی مناطق آزاد و هیات مدیره سازمان گفت: بر این اساس عوارض ورود خودرو که پیشتر برای خودروهای آسیایی ۲۰ میلیون ریال و برای سایرخودروها ۴۰ میلیون ریال بود اکنون این میزان عوارض بر اساس ضوابط بودجه مناطق آزاد، معادل پنج درصد ارزش سیف خودرو تعیین شده است. وی افزود: از آنجایی که ۹۰ درصد از خودروهای ورودی از طریق منطقه آزاد اروند آسیایی هستند لذا تغییرات چندان محسوسی در میزان عوارض دریافتی از خودروهای ورودی به منطقه نسبت به مبالغ ریالی قبلی وجود ندارد. به گفته وی این تغییر در عوارض که شامل پلاک گذاری و نقل وانتقال می باشد، بسیار ناچیز است. وی با بیان اینکه اخیرا در خصوص محدوده خروج خودروهای پلاک اروند شایعاتی مبنی بر پرداخت عوارض وجود دارد اظهار کرد: تمامی این شایعات تکذیب می شود.

وی تصریح کرد: طبق قوانین جاری سازمان ، خودروهای دارای پلاک اروند در طول سال به مدت یک ماه اجازه خروج از منطقه را دارند، که البته در خصوص عوارض خروجی اخیرا اندک تغییری ایجاد شده است. وی یادآور شد: تغییر حاصل شده در زمینه عوارض خروجی به این شکل است که هر خودرو که قصد خروج از منطقه و استفاده از مرخصی یک ماه را دارد می بایست به ازای هر روز (جمعا ۳۰روز) مبلغ ۲۰ هزار ریال که مجموع آن ۶۰۰ هزار ریال می شود را پرداخت کند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری در ادامه گفت: شایعات اخیر به دلیل برداشت های نادرست از اطلاعیه مدیریت گمرک منطقه آزاد اروند رخ داد که لازم بود در این زمینه آگاه سازی صورت گیرد. موسوی بار دیگر بر کذب خواندن هر آنچه که غیر از موارد اشاره شده در گفتگوی بالا در سطح منطقه و استان منتشر شده است گفت: خوشبختانه به همت و تلاش پیگیرانه و مجدانه استاندار خوزستان موضوع اجرای مصوبات به شکل قانونی تر دنبال می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به سه هزار دستگاه خودرو توسط افراد واجد شرایط ورود خودرو به منطقه وارد شده است.
وی در پایان خطاب به مالکان خودروهای پلاک اروند عنوان کرد: مالکان خودروهایی که قصد خروج از منطقه و استفاده از مرخصی سالانه را دارند لازم است تا پیش از پانزدهم هر ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا ما نیز بتوانیم با شرکت رهگشا و پلیس راهور که در خصوص تولید و ضرب پلاک های موقت فعالیت دارند هماهنگیهای لازم را انجام دهیم. لازم به ذکر است، هزینه های دریافتی از موارد یاد شده تماما صرف زیرساختهای منطقه می شود و ارتباطی با هزینه های جاری سازمان ندارد.

63 نظرات
  1. ایمان می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید . من یه النترا ۲۰۱۶ دارم میشه با پلاک گذر موقت جدید که بصورت پلاک ملی میشوند هر استانی باهاش رفت .با تشکر

  2. مجتبي رضواني می گوید

    سلام خوب هستین من یه پرادو ٢٠١٣ دارم میتونم پلاک ملیش کنم با تشکر

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام.فقط دو مدل آخر میلادی.۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.