آخرین اخبار خودروهای پلاک اروند

شرایط ورود خودرو به منطقه آزاد اروند تغییر نکرده است .
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد اروند سید علی موسوی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان گفت: شرایط ورود خودرو به این منطقه هیچ گونه تغییری نیافته است.
وی با اشاره به اینکه اخیرا شایعات و ذهنیت هایی در سطح استان خوزستان و منطقه در این خصوص ایجاد شده است افزود: به منظور تنویر افکار عمومی اعم از واردکنندگان خودرو، سرمایه گذاران و واجدین شرایط ورود خودرو ،مواردی مطرح می شود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
سید علی موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر شرایط ورود خودرو با پلاک اروند تغییراتی نداشته است و تمامی واجدین شرایط می توانند همانند گذشته، در سال، یک خودرو را به نام خود از طریق منطقه آزاد اروند وارد کنند.
خودروهای وارده طبق مصوبات دولتی و استانی امکان تردد در شعاع تعیین شده (۱۲۰ کیلومتر) را دارند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان یادآور شد: در زمان حاضر اندک تغییری در میزان عوارض پرداختی خودروهای ورودی ایجاد شده که چندان هم محسوس نیست.
موسوی با اشاره به مصوبه شورای عالی مناطق آزاد و هیات مدیره سازمان گفت: بر این اساس عوارض ورود خودرو که پیشتر برای خودروهای آسیایی ۲۰ میلیون ریال و برای سایرخودروها ۴۰ میلیون ریال بود اکنون این میزان عوارض بر اساس ضوابط بودجه مناطق آزاد، معادل پنج درصد ارزش سیف خودرو تعیین شده است. وی افزود: از آنجایی که ۹۰ درصد از خودروهای ورودی از طریق منطقه آزاد اروند آسیایی هستند لذا تغییرات چندان محسوسی در میزان عوارض دریافتی از خودروهای ورودی به منطقه نسبت به مبالغ ریالی قبلی وجود ندارد. به گفته وی این تغییر در عوارض که شامل پلاک گذاری و نقل وانتقال می باشد، بسیار ناچیز است. وی با بیان اینکه اخیرا در خصوص محدوده خروج خودروهای پلاک اروند شایعاتی مبنی بر پرداخت عوارض وجود دارد اظهار کرد: تمامی این شایعات تکذیب می شود.

وی تصریح کرد: طبق قوانین جاری سازمان ، خودروهای دارای پلاک اروند در طول سال به مدت یک ماه اجازه خروج از منطقه را دارند، که البته در خصوص عوارض خروجی اخیرا اندک تغییری ایجاد شده است. وی یادآور شد: تغییر حاصل شده در زمینه عوارض خروجی به این شکل است که هر خودرو که قصد خروج از منطقه و استفاده از مرخصی یک ماه را دارد می بایست به ازای هر روز (جمعا ۳۰روز) مبلغ ۲۰ هزار ریال که مجموع آن ۶۰۰ هزار ریال می شود را پرداخت کند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری در ادامه گفت: شایعات اخیر به دلیل برداشت های نادرست از اطلاعیه مدیریت گمرک منطقه آزاد اروند رخ داد که لازم بود در این زمینه آگاه سازی صورت گیرد. موسوی بار دیگر بر کذب خواندن هر آنچه که غیر از موارد اشاره شده در گفتگوی بالا در سطح منطقه و استان منتشر شده است گفت: خوشبختانه به همت و تلاش پیگیرانه و مجدانه استاندار خوزستان موضوع اجرای مصوبات به شکل قانونی تر دنبال می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به سه هزار دستگاه خودرو توسط افراد واجد شرایط ورود خودرو به منطقه وارد شده است.
وی در پایان خطاب به مالکان خودروهای پلاک اروند عنوان کرد: مالکان خودروهایی که قصد خروج از منطقه و استفاده از مرخصی سالانه را دارند لازم است تا پیش از پانزدهم هر ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا ما نیز بتوانیم با شرکت رهگشا و پلیس راهور که در خصوص تولید و ضرب پلاک های موقت فعالیت دارند هماهنگیهای لازم را انجام دهیم. لازم به ذکر است، هزینه های دریافتی از موارد یاد شده تماما صرف زیرساختهای منطقه می شود و ارتباطی با هزینه های جاری سازمان ندارد.

63 نظرات
  1. خوزستانی می گوید

    سلام دوست عزیز من یه هایلوکس دارم ۲۷۰۰ میتونم پلاک ملیش کنم

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام.در کل بالای ۲۵۰۰ سی سی نمی شود

  2. رحیم می گوید

    سلام
    من یه ساله اروندی خریدم الان براتمدید
    پلاک وپروانه و تضمبنش باید کجاها برم و چه مراحلی رو باید طی کنم

  3. محمد می گوید

    یعنی چی که باید پلاک گذر موقت بزنیم?

  4. حسین می گوید

    با سلام. آقای احمدی
    عوارض ۲۰۰۰ تومان برای توقف توی اهواز هم هست ؟
    خودروی اروندی گارانتی در ایران گارانتی دارند ؟

  5. مرتضی می گوید

    سلام اقای احمدی روز بخیر عوارض ماشین صد میلیونی چقد میشه؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مرتضی جان ، بسته به نوع خودرو متفاوته دوست عزیز

  6. احمد می گوید

    با سلام .آقای احمدی من شنیدم برای تررد خودرو پلاک اروند در سطح استان (خارج از محدوده۱۲۰km)بسته به نوع خودرو باید عوارض روزی ۲تا۱۰هزارتومان پرداخت بشه خواستم بدونم صحت داره؟
    اگه اینطور باشه پس افزایش شعاع تردد یه کار نمایش بوده!!!!

  7. رضا می گوید

    سلام اقای احمدی
    قرار بود یک فروشنده منصف برای خرید خودرو اروندی به ما معرفی کنید منتظریم
    با تشکر

    1. محمد می گوید

      من میتونم با هر پولی که داری برات ماشین بیارم۰۹۳۵۶۵۶۴۳۴۰

  8. محسن می گوید

    سلام
    برای تردد و توقف در اهواز نیاز نیست روزی ۲۰۰۰ تومن بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. روح اله می گوید

    آیا در حال حاضر امکان خرید خودرو های پلاک اروند با شرایط کارکرده مدل های پایین تر از ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ که قبلا در بازار آبادان و خرمشهر بدلیل زودتر منطقه آزادشدن این دو شهر مذکور وجود دارد

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام روح الله جان بله دوست عزیز

  10. مژده می گوید

    سلام خسته نباشید
    این ماشین هایی که تو پیج ها مختلف میبینیم که نوشته ماشین پلاک اروند با فلان کیلومتر کارکرد و … قیمت هاشون هم پایین تر هستن رو کجا باس ببینیم و قیمت بگیریم؟
    و اینکه شرایط فروش خاصی هم دارن یا فقط تماما پول را باید یکجا پرداخت کرد؟
    ممنون

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام گرامی ،
      بستگی داره که فروشنده وارد کننده و یا نمایشگاه دار و یا مصرف کننده هست ، قطعا اگر خودرویی برای فروش گذاشته میشه شماره تلفنی هم میزارن برای خرید خودروی کارکرده باید با نمایشکاه ها در تماس باشید

  11. علی می گوید

    با سلام و خسته نباشید آیا این موضوع که خودروهایی که صاحبان آنها در اهواز و ماهشهر سکونت دارند باید بابت هر شب ماندن خودرو در این شهرها مبلغی بین ۲۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ ریال بپردازند؟ آیا رسما” اعلام شده؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام علی جان ، هیچ اطلاعیه رسمی در این زمینه منتشر نشده و منطقا هم نمیتونه درست باشه دوست عزیز

  12. علی می گوید

    سلام
    ۱ ایا مجوز ورود ماشین های بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی وجود ندارد یعنی مشکلی برای وارد کردن خودروی بالاتر از ۲۵۰۰ هست یا نه
    ۲. ایا در نخوه مرخصی ها تغییری رخ داده یا نه منظور اینکه ۳۰ روز به چند قسمت تقسیم شده ویا اینکه قرار بود دیگه نیازی به رفتن به خرمشهربرای مرخصی نباشه درست شده

  13. 'گرشاسپ می گوید

    سلام
    قوانین آیا واردات موتورسیکلت با حجم ۲۰۰ سی سی رو هم شامل میشه؟

    1. محمد احمدی می گوید

      با سلام ، هنوز تعرفه و مجوز ورود خودرو صادر نشده دوست عزیز

  14. حسن غلامپور می گوید

    آقای احمدی من میخوام بیل و یا بیل بکهو وارد کنم شنیدم نمیتونم یعنی این دو دستکاه رو وارد کرد لطفا راهنمایی فرمایید این موضوع صحت دارد.ممنون

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام جناب غلامپور برای واردات خودرو با پلاک اروند هیچ محدودیتی اعلام نشده دوست عزیز

  15. امیر می گوید

    با سلام
    در صورت امکان بفرمایین ماشینهای پلاک اروندی بعد ازچه مدتی امکان انتقال به پلاک ملی رو دارن و برای انتقال به ملی عوارض گمرکی رو چجوری محاسبه میکنن ؟ ( مثلا برای یه ماشین ۲۰۱۲ مبنای قیمت گذاری و تعیین عوارض چجوریه؟ ) بیشتر بحثم روی نحوه قیمت گذاری و بعد تعیین عوارض هست

  16. امیر می گوید

    با سلام
    در صورت امکان بفرمایین خودروهای پلاک اروند رو میشه به پلاک ملی تبدیل کرد یا نه و عوارض تبدبل پلاک و مبنای محاسبه قیمت روز خودرو (مثلا برای خودروی ۲۰۱۲ ) جهت تبدیل به ملی چگونه هست؟
    با سپاس

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام امیر جان ، خودروی زیر ۲۰۱۳ رو نمیشه به پلاک ملی تبدیل کنی دوست عزیز

  17. حامد می گوید

    یکی لطفا جواب من بده یعنی اندیمشک وقت اخر هفته می شه تردد کرد یا هرروز

    1. رضا می گوید

      عزیزم اول هفته استاندار اعلام کرد که خودروهای پلاک اروند از این به بعد میتونن تو کل استان در تمام روزهای هفته تردد کنن. یعنی کل استان همیشه آزاده

  18. مهدی می گوید

    سلام
    خودرو تا شعاع ۱۲۰کیلومتری استان مجازه بره بیرون بعد شب بر گرده تو استان ؟؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مهدی جان ، کل خوزستان ازاد شده دوست عزیز

  19. مسعود می گوید

    تا یک فضایی پیدا می شود که مردم از زیر بار محرومیت خارج شوند عده ای دیگر برای خودشان کیسه می دوزند. این مبالغ برای شما که جیبتان پراست محسوس نیست ولی برای این مردم محروم خوزستان کمرشکن است اینکه مردم به شما نفرین بکنند یا نه به خودتان بستگی دارد.

  20. ابوذر می گوید

    سلام  با ۳۰ میلیون چه ماشینی  میوتونم بخرم

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام ابوذر جان خودروهای زیر ۵۰ میلیون رو از ادرس زیر مشاهده کن دوست عزیز

      قیمت خودروهای زیر ۵۰ میلیون با پلاک اروند

      1. محمد می گوید

        سلام آقای احمدی
        تردد خودروهای اروند فقط روزهای ۵شنبه و جمعه مجاز است یا در طول هفته؟

        1. محمد احمدی می گوید

          سلام محمد جان ، در طول هفته دوست عزیز

  21. حمزه می گوید

    سلام خواستم بپرسم پلاک اروند در سطح استان آزاد شد باتشکر

  22. محمد (شوش) می گوید

     مقتدایی استاندار خوزستان در دیدار با آزادگان اعلام کرد:بزودی خبر تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان خوزستان اعلام خواهد شد.  http://www.khoorna.com/archives/66002.html      لینک خبر

  23. شاهین می گوید

    چرا جواب مارو نمیدید؟راسته ک برا هفته دولت تردد ماشینهای پلاک اروند درتمام خوزستان آزادشد؟یعنی شهرستان ایذه هم دیکه میتونن پلاک اروند استفاده کنن

  24. خوزستانی می گوید

    سلام  خسته نباشید// در  اخبار خوزستان اقای مقتدایی استاندار خوزستان دو روز قبل گفتن:::::::::::: خبر خوش برای مردم خوزستان دارند و قرار همه مردم خوزستان بتونند خودرو اروندی بخرند و تردد در تمام استان همه روزه آزاد بشه و عنقریب خبرش رو اعلام میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این خبر صحت داره !!!!!!!!!!!!!!! لطفا این خبر رو پیگیری کنید هرچند اگر فقط ۱۳۰ کیلومتر به محدوده تردد اضافه بشه شامل کل شهرها میشه و به نفع کل مردم خوب استان میشه !!!!!!!!!!! الان پلاک ارس ها که هیچ بدبختی تو این چند ساله منطقه شون نکشیده بشدت پیگیرن تا  ترددشون رو استانی همه روزه ازاد کنن اما در خوزستان در فضای مجازی هیچکس پیگیر نیست اما پلاک ارس ی ها هزار تا وبلاگ و ب سایت دارن پیگیری میکنن !!!!!!!!! ما خوزستانی ها باید از هم حمایت کنیم برای حمایت دوستان این رو با اجازه درتمام صفحات میذارم لطفا منتشر کنید

  25. شهرام می گوید

    سلام روزهای تعطیل ۵شنبه وجمعه ساعت خروج و ورودچنده

  26. رضا می گوید

    سلام میخواستم بدونم مرخصی سالانه رو میشه تو دو مرحله رفت یعنی دوتا ۱۵روز؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز ، خیر یک ماه وب یه صورت یکجا ههست

  27. محمد(شوش) می گوید

    آدمین جان هیچ نظری نداری؟؟؟؟؟

  28. شاهین می گوید

    خبری دیروز از اخبا خوزستان شنیدیم که گفتن ماشین های پلاک اروند اجازه تردد در کل استان رو دارن.یعنی میشود تا شهرهای مثله ایذه و دهدز هم دیگر از ماشین های پلاک اروند استفاده کنن؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام شاهین جان ، باید منتظر بود دوست عزیز تا زمانی که اعلام رسمی نشده باشه نمیشه به این مساله تکیه کرد

  29. محمد ا می گوید

    سلام وخسته نباشیدمن دارای معلولیت از دو پا هستمخواستم بدونم ماشین خاصی جهت معلولین برای سفارش وجود دارد؟در غیر اینصورت امکان دستی کردن ترمز وگاز ازطریق کمپانی وجود دارد؟ایا تخفیفات خاصی جهت معلولین وجود دارد؟باتوجه به اینکه تجربه رانندگی ندارم اگر قیمت ماشین مورد نظر مناسب باشد ممنونم

  30. امين می گوید

    با سلاماستاندار دیشب در خبر ۲۳ استان گفتن که  برای مردم خوزستان در هفته دولت در ارتباط با خودروهای پلاک اروند خبرهای خوبی دارند بنظر شما آقای احمدی میتونه چی باشه این خبر

  31. هومن می گوید

    تردد ماشین های پلاک اروند در کل خوزستان آزاد شد

  32. خلیل معلا می گوید

    سلام…جانباز۴۰درصد هستم…تخفیفی بابت واردکردن ماشین یا عوارض ان داده میشود؟

  33. مریم می گوید

    شنیدم عوارض ماشینهای اروندی و بعضی تعرفه ها عوض شده، آیا درسته؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مریم جان ، بله عوارض ورود خودورهای پلاک اروند برای خودروهای مدل ۲۰۱۴ مبلغ ۵ درصد ارزش سیف خودرو و برای مدل ۲۰۱۳ مبلغ ۱۰ درصد ارزش سیف خودرو خواهد بود

  34. مریم می گوید

    شنیدم عوارض ماشینهای ارئند و بعضی تعرفه ها عوض شده، آیا درسته؟

  35. سروش می گوید

    سلام.ببخشید درسال چقد میشه رفت مرخصی؟آیامیشه کل سال رو رفت البته باپرداخت پول؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز مرخصی خودروهای پلاک اروند یک ماه در سال هست به علاوه تعطیلات رسمی هم تردد بدون مرخصی در کل خوزستان ازاده

  36. مهدی می گوید

    احمدی جان سلام …ممنون بابت سایت عالی و به روزتون… سوال من اینکه با ۴۰ تا ۴۵ میلیون بهتره ماشین ۲۰۱۴ خریداری کنم یا اینکه مدلهای پایین تر مثلا ۲۰۱۰ ..۲۰۱۱ ….اخه شنیدم که ماشین ۲۰۱۴ بعد از یکسال افت قیمت داره …لطفا راهنمایی کنید و پیشنهاد خودتون رو به عنوان یک مشاور بگین ….با سپاس فراوان

  37. عباس می گوید

    خوب بازم آدم زورش میاد چرا باید واسه مرخصیم پول بدیم از هر طریقی میخام یجور خون ملتو تو شیشه کنن این پولا حرومه  چون هیچ کس راضی نیس دو روز دیگه همین ۶۰ تومن میشه ۱۲۰ تومن باور کنید….

  38. امیر می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید …بنده ساکن سربندر هستم و میخوام یک خودرو تا قیمت ۵۰ میلیون تهیه کنم …لطفا بگید چه هزینه های از قبیل عوارض سالانه ..بیمه تضمین و هزینه مرخصی و غیر رو باید سالانه پرداخت کنم…حتما پاسخ بدید …با سپاس فراون

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام امیر جان ، ممنون از حضورت
      عوارض سالانه خودروهای از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان — سواری ۵۰ هزار تومان هست
      بیمه تضمیین از ۴۰۰ تا ۱ م تومان در سال —–در این رنج حدود ۴۰۰ هست
      هزینه سالانه مرخصی ۶۰ هزارتومان

  39. سربندری می گوید

    حالا اخرش چی شد!!!توقف دائم ما در سربندر عوارض داره یا نه ؟؟؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز ، خیر هزینه ها مربوط به مرخصی یک ماهه هست

  40. سجاد می گوید

    [شد همون جریان به مرگ بگیر و به تب قانع کن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.