رونمایی از یک برند فرانسوی خودرو در ایران/ مهمان جدید بازار خودروهای نیمه لوکس‌

برند DS روز گذشته با حضور مقامات بلندپایه این شرکت، در تهران رونمایی و گروه آرین موتور به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران معرفی شد.

دی اس یکی از خودروسازان پریمیوم (خودروهایی که نیمه لوکس هستند) فرانسوی است که در دوره پساتحریم وارد بازار ایران شده تا بخشی از بازار خودروهای لوکس را از آن خود کند.

داریوش بی‌ریا عصر دیروز در نشست خبری رونمایی از این برند گفت: به طور متوسط سالانه ۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری به ایران وارد می شود که ۱۰ درصد این خودروها پریمیوم هستند و توانسته‌اند مشتریان قابل توجهی را در بازار ایران به سمت خود جلب کنند.

مدیر عامل گروه آرین موتور افزود: برنامه شرکت آرین موتور به عنوان نمایندگی انحصاری DS این است تا سهمی ۲۰ درصدی از خودروهای پریمیوم در ایران را به دست آورد و بتواند سالانه هزار دستگاه از انواع مدل‌های این برند را وارد بازار ایران کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به رکود موجود در بازار خودرو، واردات چنین خودروهایی می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد یا خیر، گفت: هم اکنون رکود سنگینی در بازار خودرو ایران حکمرانی می‌کند اما مطالعات ما نشان می‌دهد که بازار خودرو ایران تا یکسال آینده از این رکود خارج خواهد شد.

بی ریا افزود: خودروهایی که با برند DS در ایران عرضه می شوند بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت تا از این طریق بتوانیم به بخشی از بازار خودروهای پریمیوم یا همان خودروهای نزدیک به لوکس پاسخ گوییم.

او گفت: چون ما نمایندگی رسمی هستیم نمایشگاه دائمی این شرکت را بر اساس استاندارهای DS آماده‌سازی کرده‌ایم و به زودی آن را در خیابان اندرزگو افتتاح خواهیم کرد تا خودروهایی را که مستقیما از کارخانه مادر در فرانسه وارد ایران می‌کنیم در این نمایشگاه عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت آرین موتور افزود: با توجه به اهمیتی که خدمات پس از فروش دارد مراکزی را برای ارائه این خدمات در نظر گرفته تا دارندگان این خودرو با کمترین زحمت بتوانند سرویس‌های لازم را دریافت کنند و با مشکل کمبود قطعه مواجه نشوند.

او گفت: بر اساس برنامه ۱۴۰۴ از یک سو ایران تا این سال باید دو میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و یک میلیون آن را صادر کند و از سویی دیگر سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو را وارد کشور کند که ما قصد داریم در طی یک دوره ۱۰ ساله به سه واردکننده بزرگ خودرو در ایران تبدیل شویم.

بی‌ریا افزود: به غیر از DS با میتسوبیشی و جک نیز کار می‌کنیم و قصد داریم با سرمایه گذاری‌هایی خدمات پس از فروش گسترده‌ای برای خودروهایی که وارد می‌کنیم را ارائه دهیم.

DS یکی از خودروسازان نیمه لوکس فرانسوی است که شصت سال پیش متولد شد و قصد دارد در اولین حضور رسمی خود در ایران خودروهایی نظیر DS3, DS4, DS5, DS5LS, DS6 را روانه بازار ایران کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.