هیوندای و حریف هیبریدی !

یکی از چیزهایی که واقعاً می‌تواند خاطر علاقه‌مندان خودروهای سوخت فسیلی را مکدّر کند، حرکت رو به رشد خودروهای هیبریدی در تصاحب قلب‌هایی است که قبلاً اهمیت چندانی برای این نوع خودروها قائل نبوده‌اند. در این میان، مدل‌هایی مانند مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری، از جمله‌ خودروهایی بوده‌اند که در تغییر این پیش‌زمینه ذهنی نقش داشته‌اند.

2017 Hyundai Prius Fighter 526x337 - هیوندای و حریف هیبریدی !

۲۰۱۷ Hyundai Prius Fighter

در حالی که عملکرد خودروهای الکتریکی هنوز مسیر خود را طی می‌کند، ولی مدل‌‌های هیبریدی جایگاه خود را در بازار دارند. یکی از خودروسازهایی که به دنبال سهم خود از این تغییر رویه بازار می‌گردد، خودروساز کره‌ای، هیوندای است. در حالی که هوندا اینسایت که تولید آن متوقف شده، نتوانست جایی برای خود دست و پا کند، هیوندای قصد دارد تا با ارائه یک مدل پلاگین هیبریدی هاچ‌بک، بازار «پریوس» را مورد هدف قرار دهد.

EU 2016 Toyota Prius 26 526x336 - هیوندای و حریف هیبریدی !

EU 2016 Toyota Prius

امّا چه انتظاراتی باید از این گزینه جدید هیوندای داشت؟ در ادامه برخی ویژگی‌های احتمالی این مدل را بررسی می‌کنیم:

طراحی دقیق و سیال

در تصویر اولیه‌ای که از این مدل منتشر شده، طراحی آن از الگوی «گوه‌ای-آئرودینامیکی» موجود در نسل‌های قبلی «پریوس» و همین‌طور «اینسایت» پیروی کرده و از پنجره دو تکه در هاچ برای دید بهتر استفاده کرده است.

hyundai hev 008 1 526x350 - هیوندای و حریف هیبریدی !

۲۰۱۷ Hyundai Prius Fighter

اگر مشابهت‌ها را کنار بگذاریم، استایل این مدل کاملاً با آخرین زبان طراحی هیوندای با عنوان «پیکره سیال ۲.۰» مطابقت می‌کند. در جلوی این خودرو، یک جلوپنجره کرومی آشنای ذوزنقه‌ای، چراغ‌های جلوی طرح الانترا و هواکش‌های تهاجمی به صورت عمودی همراه با چراغ‌های روشنایی روز دیده می‌‌شوند. البته یک نمای جانبی از این خودرو، چندان تجربه کاملی محسوب نمی‌شود، ولی در هر حال، مدل خوش‌ساخت و چابکی به نظر می‌رسد.

hyundai hev 010 1 526x350 - هیوندای و حریف هیبریدی !

۲۰۱۷ Hyundai Prius Fighter

کابین مدرن

اگر آن را با پریوس مقایسه کنیم، این کابین ساده و معمولی به نظر می‌رسد، ولی تصاویر جاسوسی تا به امروز نشان می‌دهند که احتمالاً شرایط راحت و خوشایندی را در داخل این کابین داشته باشیم. طراحی داخلی از الگوی «سوناتا» استفاده کرده و در آن، مواردی نظیر گوشه‌های گرد و الگوهای آلومینیومی دیده می‌شوند. تزئینات داخلی از یک فضای با دو طیف رنگی بهره‌مند شده است؛ یکی پنل‌ درها و صندلی‌های خاکستری روشن و دیگر ناحیه تیره‌تر بالای داشبورد.

همانند آخرین مدل‌هایی که در صنعت خودرو معرفی می‌شوند، باید انتظار داشت که در این کابین نیز آخرین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های دستیار راننده در دسترس قرار گیرند؛ سیستم‌هایی مانند کروز کنترل انطباقی، ترمز اضطراری خودکار در سرعت پایین و هشدار عبور از خطوط جاده.

پیشرانه احتمالی

در حالی که سوناتا هیبریدی از یک موتور ۲ لیتری در کنار یک مکمّل الکتریکی استفاده می‌کند، این مدل پلاگین مبتنی بر النترا که برنامه‌ریزی آن برای مدل ۲۰۱۷ است، به احتمال زیاد از موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با انژکتور مستقیم بهره خواهد برد که برای جثه کوچکش تناسب بیشتری دارد. در بخش الکتریکی، از یک بسته باتری لیتیومی استفاده می‌شود که می‌تواند یک دامنه تمام‌الکتریکی حدود ۶۴ کیلومتر را برای آن فراهم کند.

2016 Hyundai Sonata Plug in Hybrid Electric Vehicle 5 500x333 - هیوندای و حریف هیبریدی !

۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric

البته گفته می‌شود که یک نسخه تمام‌الکتریکی نیز در دستور کار قرار دارد. با اینکه اطلاعات زیادی در مورد این مدل ارائه نشده، ولی باید انتظار داشت که مدتی پس از نسخه پلاگین بنزینی-الکتریکی، در کنار آن قرار گیرد.

رقبای الکتریکی

هاچ‌بک هیبریدی هیوندای، اول از همه باید با نسخه تازه تویوتا پریوس ۲۰۱۶ رقابت کند. از دیگر رقبا که بسته به بازار ممکن است متفاوت باشند، می‌توان به نسل دوم شورولت ولت ۲۰۱۶، نیسان لیف، آئودی A3 ای-ترون و ب‌ام‌و ۲۲۵xe اکتیو تورر اشاره کرد

2016 Chevrolet Volt 500x389 - هیوندای و حریف هیبریدی !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.