داعش خودروهای لوکس تویوتا را چگونه بدست می‌آورد؟

منبع خودروهای تویوتا ژاپنی که تروریست‌های داعش از آن استفاده می‌کنند چیست؟ این سؤالی است که معمولا توسط دنبال کنندگان تحرکات این گروه تروریستی مطرح می‌شود. حتی آمریکا وارد این ماجرا شده و این سؤال را از شرکت ژاپنی تویوتا پرسیده است. بنابراین چگونه داعش این خودروهای شاسی بلند را به دست آورده و راز گرایش داعش به این خودرو چیست؟

با هم تعدادی از فرضیه های موجود در این باره را مرور می کنیم.

– شرکت تویوتا هرگونه اطلاع از نحوه به دست آوردن این خودروها توسط گروه تروریستی داعش را تکذیب و تاکید کرد که نمی‌تواند هیچ ایده‌ای درباره این موضوع مطرح کند. شرکت تویوتا همچنین افزود که از چند سال پیش فروش محصولات خود در سوریه را متوقف کرده است.

– یکی از نزدیک ترین احتمالات به واقعیت این است که گروه تروریستی داعش این خودروها را از عراق به دست آورده است، زیرا بر اساس اعلام شبکه ای بی سی آمریکا فروش این خودروها در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سه برابر شده است.

– احتمال می‌رود که داعش بسیاری از خودروهای تویوتا را از طریق واسطه‌های ناشناس به دست آورده باشد و تعداد خودروهای تویوتا که در دست داعش است، هزاران دستگاه تخمین زده می شود.

m1d4lr7942v9qfwq3lwz 1 - داعش خودروهای لوکس تویوتا را چگونه بدست می‌آورد؟

– خودروهای تویوتا که در اختیار داعش است به چند دسته تقسیم می شود. بخشی از آن غنایم نظامی است که داعش آن را از انبارهای نینوا و الصینیه در عراق به دست آورده و همه این خودروها که تعداد آن ۲۳۰۰ دستگا است، مدل ۲۰۱۳ میلادی و متعلق به وزارت دفاع عراق می باشد. بخشی از این خودروها نیز غنایمی است که داعش از نمایشگاهها و انبار خودروها و از دولت محلی نینوا و صلاح الدین به دست آورده است که تعداد آن ۴۰۰ دستگاه است که از این تعداد ۱۵۰ دستگاه خودروی زرهی می باشد. دسته سوم خودروهایی است که داعش از ارتش آزاد که توسط عربستان، ترکیه و قطر حمایت می شود به دست آورده و چه بسا تعداد این خودروها به ۸۰۰ دستگاه می رسد.

– همچنین ممکن است داعش از وضعیت حاکم در لیبی سوء استفاده کرده و بسیاری از خودروهای تویوتا را که حتی یک بار نیز استفاده نشده و رژیم قذافی در طول سالیان متمادی آن را خریداری و در انبارها نگهدای کرده به دست آورده باشد.

– این خودروها به شکل گسترده در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا نزد فروشندگان و دلالان خودرو وجود دارد که آنها این خودروها را بویژه بعد از اتمام ساخت یک مدل خاص به تعداد انبوه خریداری می کنند و سپس خودروهای مازاد که فروش نرفته را با قیمتی پایین در اختیار مشتریان قرار می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.