محدودیت هایی برای واردات خودرو

محدودیت هایی برای واردات خودرو

مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهر امروز در حاشیه امضای موافقت‌نامه الکترونیکی کردن کارنه‌تیر بین گمرک و اتاق بازرگانی گفت: اگر قرار باشد تغییری در واردات کالاهای مصرفی از آمریکا صورت گیرد، باید ابتدا مراحل تغییر در تعرفه‌ها، ثبت سفارش و گشایش در سیستم بانکی اتفاق بیفتد و پس از آنکه بار برای حمل وارد کشور شد، تغییرات از سوی گمرک در حقوق و عوارض گمرکی یا ممنوعیت واردات کالا اعمال شود.

رئیس کل گمرک در مورد تاکید اخریر مقام معظم رهبری در مورد واردات کالا از آمریکا هم افزود: فرمان مقام معظم رهبری قطعا مورد توجه هیات وزیران قرار می‌گیرد و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

446357 430 - محدودیت هایی برای واردات خودرو
محدودیت هایی برای واردات خودرو

وی در مورد آمار منتشر شده در مورد واردات کالاهای آمریکایی از سوی برخی رسانه‌ها اظهار داشت: چنانچه این آمار منطبق با ارقام اعمال شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران باشد، حتما قابل اعتماد است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: اکنون محدودیتی برای ورود کالاها از کشورهایی به غیر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد و واردات از هیچ کشوری به غیر از این رژیم اشغالگر ممنوع نیست، همان‌طور که در قانون نیز این موضوع به صراحت عنوان شده است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه تغییر در ضوابط واردات کالا از جمله کالاهای آمریکایی را مستلزم مصوبه هیات دولت دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی برای این موضوع در جریان قرار بگیرند، اما تا این لحظه هیچ‌گونه مصوبه‌ای در این رابطه صادر نشده است.

IMAGE635044846258813792 - محدودیت هایی برای واردات خودرو
محدودیت های واردات خودرو

وی ادامه داد: کالاها از آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد ایران می‌شوند، این در شرایطی است که در دوران تحریم، عمده کالاها به صورت غیرمستقیم به ایران وارد می‌شد و اگر چه برخی کشورها شریک تجاری عمده ایران به شمار می‌آمدند، اما خود تولیدکننده کالا نبوده و بنابراین از طریق صادرات مجدد (ری اکسپورت) کالاهایی را به ایران ارسال می‌کردند.

کرباسیان در مورد واردات خودرو با ارز متقاضی نیز گفت: هم‌اکنون واردات خودرو فقط با ارز متقاضی صورت می‌گیرد و مبنای محاسبه حقوق و سود بازرگانی نیز برای خودروهای وارداتی، نرخ ارزی است که از سوی بانک مرکزی به صورت رسمی اعلام می‌شود، چرا که ما به عنوان یک سازمان دولتی نمی‌توانیم هر روز در بازار به راه افتیم و نرخ ارز را استخراج کنیم، بنابراین ملاک ما نرخ ارز بانک مرکزی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.