تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت

تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت

اولین مدل اسپورت ب‌ام‌و که پسوند M را به همراه داشت، در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی شد که پس از چند سال در چرخه عمر تولید، به نسل دوم X5 رسید. ب‌ام‌و در این مدل از آخرین نسخه موتور ۴/۴ لیتری V-8 استفاده کرده است. در این موتور، با استفاده از یک جفت توروبوشارژر دوگانه (twin-scroll) و زمان‌بندی متغیر سوپا‌پ‌ها، قدرتی به میزان ۵۶۷ اسب‌بخار تولید می‌شود که نسبت به موتور ۴/۴ لیتری V-8 در مدل قبلی X5 M به اندازه ۱۲ اسب‌بخار بیشتر است.

واکنش فرمان ب‌ام‌و X5 M بسیار سریع است. کافی است به صورت ناگهانی فرمان را بپچانید تا خودرو نیز به سرعت و با سطحی از چابکی مختص به ابعاد خود، در جهت مورد دلخواه شما قرار بگیرید. حرکات بدنه، همیشه تحت کنترل قرار دارند و این واگن بزرگ در طول مانورها تعادل خود را به خوبی حفظ می‌کند.

شرکت جی پاور در قلب شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M  موتور ۸ سیلندر بسیار پرقدرت با توربوشارژر دوقلو را قرار داده که نیروی خروجیان به ۶۸۹ اسب بخار می‌رسد. البته این شرکت یک پیشرانه ۷۲۹ اسبی از همین سری متعلق به M6 را نیز در کارنامه دارد.
با وجود چنین توانی و گشتاور ۹۰۵ نیوتن متری، این هیولای ۲۴۰۳ کیلوگرمی دغدغه‌ای برای رقابت با خودروهای اسپرت ندارد. تغییرات انجام شده در ماژول‌های ECU و دریچه‌های گاز و تغییر سیستم اگزوز و استفاده از کاتالیزوز ۲۰۰ سلولی می‌باشد.

169 - تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت
تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت
249 - تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت
تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت
330 - تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت
تقویت شاسی بلند ب‌ام‌و X5 M با موتورپرقدرت

جی پاور همچنین از چرخ‌های بسیار بزرگ ۲۳ اینچی آلیاژی که سبک‌ترین و قوی‌ترین چرخ‌های حال حاضر آلومینیومی هستند سود می‌برد که می‌تواند نگاهها را نیز به سوی خود برگرداند. متأسفانه آمار و ارقامی از عملکرد این خودرو که قاعدتاً باید خیره کننده هم باشد منتشر نشده است.

1 نظر
  1. حسن می گوید

    آقا یا شما قیمت هاتون واقعی نیست،یا گذاشتن تو پاچه مون!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.