چند خودرو روی‌دست‌ خودروسازان مانده‌است؟!!

مهسا علیایی: با رکود بازار خودرو و به راه افتادن کمپین نخریدن خودروی صفر، خبرهای ضد و نقیض بسیاری از تعداد خودروهایی که روی دست خودروسازان مانده است منتشر شده است. با توجه به آمار منتشر شده از عملکرد ۶ ماهه خودروسازان حاضر در بورس، ۱۷ درصد از خودروهای تولیدی ایران خودرو و ۱۹ درصد از خودروهای تولیدی سایپا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۴ به فروش نرفته است.

در بین خودروسازان حاضر در بورس، ایران خودرو دیزل وضع بهتری دارد و ۱۱۵ خودرو بیشتر از تولید ۶ ماهه خود به فروش رسانده. پارس خودرو رتبه دوم را دارد و فقط ۶.۷ درصد از خودروهای تولید ۶ ماهه‌اش را نتوانسته بفروشد.

از مجموع ۲۶۰.۶۴۲ هزار خودروی تولید شده در ایران خودرو ۲۱۶.۱۴۰ دستگاه آن و از مجموع ۱۵۷.۰۷۴ خودروی تولید شده در سایپا ۱۲۶.۱۷۳ دستگاه آن به فروش رفته است. پارس خودرو اما فروش بهتری داشته است و از مجموع ۵۲.۲۴۰ دستگاه خودروی تولیدی توانسته ۴۸.۷۱۷ هزار خودروی خود را به فروش برساند.

در مجموع در ۳ شرکت خودروسازی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در ۶ ماهه اول ۹۴ تعداد ۴۶۹.۹۵۶ دستگاه خودرو تولید شده است که تعداد ۷۸.۹۲۶ دستگاه از این تعداد را نتوانسته‌اند به فروش برسانند.

حال باید دید وام جدید ۲۵ میلیون تومانی خودرو چه تغییری در فروش شرکت‌های خودروساز خواهد داشت و آیا می‌توانند خودروهایی که در ۶ ماه نتوانستند بفروشند را در این فرصت جدید به وجود آمده به فروش برسانند؟

گزارش کامل عملکرد ۶ ماهه خودروسازان را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

گزارش کامل عملکرد 6 ماهه خودروسازان - چند خودرو روی‌دست‌ خودروسازان مانده‌است؟!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.