معرفی لکسس LF-FC در نمایشگاه توکیو

نمایشگاه توکیو: لکسس با نمایش سدان مفهومی LF-FC با پیشرانه‌ای برگرفته از میرای هیدروژنی، درواقع نسل بعدی سدان پرچم‌دار خود یعنی LS را به تصویر می‌کشد.

Lexus LF FC Concept 9 526x3511 - معرفی لکسس LF-FC در نمایشگاه توکیو

این سدان فول سایز با ابعاد ۵.۳ متر طول و ۲ متر عرض و ارتفاع ۱.۴۱ متر، خودرویی بزرگ و جادار است که با طراحی مدرن و با زبان طراحی L-finesse لکسس، شکل و شمایلی درخور توجه یافته است. همانند سایر مدل‌های جدید لکسس، در اینجا نیز شاهد جلوپنجره مشبک بزرگ دوکی شکل و چراغ‌های تیز LED و بومرنگی هستیم.

Lexus LF FC Concept 11 765x510 - معرفی لکسس LF-FC در نمایشگاه توکیو

این طراحی آشنا در قسمت عقب، متهورانه‌تر شده و چراغ‌های منحصربه‌فرد عقب با فرم شناور کاملاً جلب توجه می‌کنند. سقف نیز با شیب مناسب، تصویری از یک کوپه بزرگ خلق کرده که البته دستگیره پنهان درب‌ها و حذف آینه‌های جانبی نیز به ایجاد این تصویر کمک می‌کنند. چرخ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی با هسته فیبر کربنی و خطوط عضلانی بدنه و گلگیرهای متورم، درمجموع ظاهری تنومند و پویا به این سدان لوکس بخشیده‌اند.

Lexus LF FC Concept 05 526x3511 - معرفی لکسس LF-FC در نمایشگاه توکیو

با ورود به داخل کابین لکسس LF-FC وارد دنیای آینده این برند می‌شوید. نمایشگرهای لمسی، جای همه کلیدها و دکمه‌ها را گرفته‌اند. بعلاوه ترکیبی اشرافی از چرم سفید رنگ و چوب قهوه‌ای حاصل گردیده است. یک رابط کاربری با پشتیبانی از کنترل‌های حرکتی، می‌تواند یک تصویر هالوگرافی کوچک را بر روی کنسول وسط به نمایش بگذارد که مدیریت آن تنها با حرکات دست صورت می‌گیرد و می‌توان به‌راحتی با حرکت انگشتان در هوا، به مدیریت سیستم صوتی یا سیستم تهویه پرداخت.

برای نیرو بخشیدن به این خودروی کانسپت، از پیشرانه‌ای هیدروژن سوز با همان پیل سوختی استفاده شده که به‌نوعی نسخه ویرایش شده‌ای از پیشرانه تویوتا میرای می‌باشد. نیروی این پیشرانه که فعلاً در مورد مشخصات آن عددی منتشر نشده، از طریق یک موتور الکتریکی در عقب و دو موتور الکتریکی در جلو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود که نتیجه آن پایداری و هندلینگ فوق‌العاده خواهد بود.

Lexus LF FC Concept 04 765x510 - معرفی لکسس LF-FC در نمایشگاه توکیو

مخازن ذخیره هیدروژن نیز در این خودرو به لطف سیستم نوآورانه T-formation برای توزیع متعادل وزن با کنترل فعال عمل می‌کنند.

این خودروی رؤیایی، می‌تواند زیربنای نسل بعدی لکسس LS باشد. لااقل این خودرو از چهره‌ای مشابه با همین نسخه کانسپت برخوردار خواهد بود و بعلاوه می‌توان انتظار داشت که انتقال نیرو به چهار چرخ نیز در آینده در LS دیده شود. هرچند برای پیشرانه شاید مدل‌های ۸ سیلندر و یا هیبریدی می‌توانند گزینه‌های در دسترس‌تری باشند. نسل بعدی LS به احتمال زیاد در ابتدای سال آینده با طراحی و فناوری‌های به‌روز شده رونمایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.