خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان

خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان 

نیسان مدل برقی اتوماتیک مفهومی “نیسان آی دی اس” را در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد. خودروی مفهومی “آی دی اس” نام خود را از سیستم رانندگی هوشمند گرفته که شامل مجموعه ای از فناوریهای طراحی شده توسط نیسان است. داخل این خودرو به شکلی طراحی شده که با توجه به وضعیت رانندگی، مانند یک ربات تغییر شکل می‌دهد.

انتظار می‌رود فناوری طراحی و مهندسی این مدل مفهومی در خودروهای آینده نیسان گنجانده شود. نمونه اولیه نسل جدید باطری یون لیتیومی با تراکم انرژی دو برابری باتری خودروی برقی لیف، از جمله این فناوری‌هاست.

nissan ids concept 1 - خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان
معرفی خودروی برقی اتوماتیک نیسان
nissan ids concept 7 - خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان
خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان
nissan ids concept 5 - خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان
خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان

نیسان اعلام کرده این خودروی برقی اتوماتیک روابط میان خودرو، راننده و تحرک آینده را متحول خواهد کرد. کارلوس قصن، مدیرعامل نیسان با رونمایی این خودرو اعلام کرد نیسان در مسیر عرضه فناوری رانندگی اتوماتیک در خودروهای متعدد تا سال ۲۰۲۰ است و این شرکت قصد دارد تا سال آینده یک خودروی خودران را در بزرگراه‌های ژاپن آزمایش کند.

مدیرعامل نیسان گفت: خودروهای خودران خطای انسانی را که عامل بیش از ۹۰ درصد از تصادفات است، جبران می‌کنند و در نتیجه نشستن پشت فرمان ایمن‌تر و سرگرم کننده‌تر می‌شود.

nissan ids concept 3 - خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان
خودروی برقی اتوماتیک مفهومی نیسان

نیسان درصدد است امکانات رانندگی اتوماتیک را تا سال آینده در بعضی از بازارها عرضه کند. این خودروساز با عرضه فناوری اتوماتیک و هوش مصنوعی در مدلهایش، انتظار دارند تا سال ۲۰۲۰ خودروهایی که به طور کامل و بدون دخالت راننده انسانی قادر به حرکت هستند را معرفی کند.

رقیبان ژاپنی نیسان شامل تویوتا و هوندا هم اعلام کرده اند تا سال ۲۰۲۰ خودروهای خودران را به بازار عرضه خواهند کرد در حالیکه غولهای فناوری آمریکایی شامل گوگل به همراه خودروسازانی مانند تسلا و جنرال موتورز هم سرگرم آزمایش خودروهای خودران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.