قیمت خودرو های ساخت داخل در بازار کاهش یافت !

سعید مؤتمنی اظهار داشت: بهای خودروهای ساخت داخل نسبت به هفته گذشته از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افت داشته است.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اشاره به نرخ برخی از خودروها گفت: قیمت پژو پارس هفته گذشته ۳۵ میلیون تومان بود که در هفته جاری به ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است همچنین پژو ۴۰۵ از ۲۸.۶ میلیون تومان به ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ال ۹۰ دنده‌ای از ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس از ۲۹.۷ میلیون تومان به ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت‌ها ادامه‌دار باشد زیرا در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار هماهنگ نیست. مؤتمنی با بیان این‌که وام ۲۵ میلیونی خودرو نیز راهگشا نخواهد بود، افزود: به دلیل اینکه مردم مانند گذشته خودرو را کالای سرمایه‌ای به شمار نمی‌آورند این طرح چندان مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت و تاثیر چندانی نیز در بازار نخواهد داشت.

وی با اشاره به نرخ برخی خودروهای وارداتی نیز گفت: در نرخ خودروهای وارداتی تغییر زیادی رخ نداده است سانتافه ۲۰۱۶ در حال حاضر ۱۹۹ میلیون تومان، توسان ۲۰۱۶ به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان و اسپورتیچ ۲۰۱۶ معادل ۱۵۸ میلیون تومان است.

مؤتمنی در خاتمه گفت: بازار خودرو در رکود کامل است و به دلیل کاهش تقاضا قیمت‌ها در آینده نیز روندی کاهشی را طی خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.