رَم رِبِل ایکس: مفهومی تنومند موپار در نمایشگاه سیما

سوم نوامبر که اولین روز نمایشگاه سیما (SEMA) امسال بود، موپار (Mopar) مفهومیِ هیولا صفتی را را روی صحنه برد که نامش رَم ۱۵۰۰ رِبِل ایکس (Rebel X) است.

Mopar RAM Rebel X 1aq 526x351 - رَم رِبِل ایکس: مفهومی تنومند موپار در نمایشگاه سیما

این عظیم‌الجثه آمریکایی اصلاً یک مدل جدید نیست، چون اگر این‌گونه بود جایی در سیما نداشت! درواقع همان وانت اصیل داج است که اجزا و لوازم ساخته‌ی دست موپار به آن اضافه‌شده و به رنگ بدنه‌ی نارنجیِ خاصی مزین گشته است.

Mopar RAM Rebel X 2aq 526x351 - رَم رِبِل ایکس: مفهومی تنومند موپار در نمایشگاه سیما

در بخش ظاهری کاپوت با یک نمونه عضلانی‌تر تعویض شده و رینگ‌های ۱۷ اینچی بیدلاک (beadlock) آلومینیومی درون لاستیک‌های ۳۵ اینچیِ تویو (Toyo) محصور هستند. نشان موپار در مرکز رینگ‌ها و لوگوی حجیم رَم با رنگ مشکی جلا داده‌شده داخل جلوپنجره مخصوص رِبِل و روی درب محفظه بار خودنمایی می‌کنند. سطح محفظه بار نیز با پوشش کلاسیک نرم سه‌تا پوشیده شده که سکوهای لوله‌ای شکل موجود در طرفینَش باعث سهولت دسترسی به کابین می‌شوند.

درون کابین قبل از هر چیز پوشش چرم کاتزکین (Katzkin) صندلی‌ها که با گلدوزی عبارت Rebel X همراه شده توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. روی زیر آرنجی و غربیلک فرمان دوختِ اختصاصی مسی‌رنگ دیده می‌شود و زیر پایی‌ها تماماً از جنس چرم اِسلاش (Slush) هستند.

Mopar RAM Rebel X 3aq 526x351 - رَم رِبِل ایکس: مفهومی تنومند موپار در نمایشگاه سیما

بدون شک بهترین قسمت این پروتوتایپ هیولا صفت قلب ۵.۷ لیتری هِمی (HEMI) آرمیده در زیر کاپوت است. توانایی‌هایی عملکردی با استفاده از ورودی هوای خنکِ هم حجمِ پیشرانه (که بازهم مزین به نام موپار است) و اگزوز Cat-Back (خود اگزوز و خروجی‌هایش) بهبودیافته و آماده درهم پیچیدن رقباست. بد نیست اشاره کنم ایده‌ی سامانه تعلیق بادی نیز برایش وجود دارد که طبق گفته‌ها سواری نرم‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.