خرید دست دومی‌ها صفر شد

بررسی گزارش هفتگی بازار خودرو نشان می‌دهد، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی سر درگریبان فرو برده و تکان نمی‌خورد. به گونه‌ای که فعالان بازار معتقدند از زمانی که وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو اعلام شده رکود در بازار خودروهای دست دوم نیز تشدید شده است.

علاوه بر آن بازار خودروهای صفر کیلومتر نیز همچنان سرد است و مشتریانی که قصد خرید داشتند، در شرایط کنونی دست از خرید کشیده‌اند. درواقع مشتریان با نوید تزریق نقدینگی در انتظار دریافت این وام هستند و در حال‌حاظر برای خرید خودرو صبر پیشه کرده‌اند. با این شرایط بازار، چشم‌انتظار اجرایی شدن وام ۲۵ میلیون تومانی است و گویا باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار بازار خودرو است.

یک فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با صمت درباره اوضاع بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی سخن می‌گوید. کاظم محمدی نیکخواه معتقد است بعد از اتفاقاتی که بر صنعت خودرو گذشت و همزمان با اعلام وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو میزان خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی در بازار تهران افت پیدا کرد، به گونه‌ای که درحال‌حاضر متقاضی برای خرید این خودروها با کاهش چشمگیری مواجه شده است. محمدی نیکخواه معتقد است از زمانی‌که خبر وام ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان اعلام شده است، شرایط بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم نسبت به گذشته با شرایط نامناسبی مواجه شده زیرا مشتریان در انتظار دریافت نقدینگی هستند تا خودروهای صفر خریداری کنند و از این رو میزان خرید خودروهای دست دوم کاهش پیدا کرده و مشتریان در انتظار خرید خودروهای جدید براساس بسته پیشنهادی از سوی دولت هستند. وی اظهار می‌کند: در ۱۰ یا ۱۵ روز گذشته خرید و فروش خودروهای دست دوم وارداتی به صفر رسیده و خودروهایی مانند بنز و تویوتا فروخته نمی‌شود زیرا مردم منتظر هستند با دریافت نقدینگی خودروهای صفر داخلی خرید کنند.

به گفته این فعال بازار خودرو، در گذشته خودروهای دست دومی که مورد استقبال مشتریان قرار می‌گرفته در تهران بالای ۱۰ سال و در شهرستان‌ها نیز مشتریان اقدام به خرید خودروهای دست دوم زیر ۱۰ سال می‌کردند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و اتومبیل‌داران نیز در گفت‌وگو با صمت بر راکد بودن بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم داخلی و خارجی اتفاق‌نظر دارد. غلامحسین قاسمیان می‌گوید: درحال‌حاضر خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی به فروش نمی‌رود و بازار راکد است. وی به قیمت‌های خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: قیمت خودروهای دست دوم داخلی و وارداتی افزایش پیدا نکرده و در گذشته متقاضیان خرید خودروهای دست دوم براساس قدرت خرید خود هزینه می‌کردند و عده‌ای پراید و عده‌ای پرشیا خریداری می‌کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.