آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ است؟

اخیراً خبرهایی دیده شده مبنی بر این‌که یک دستگاه زوندا Revolucion یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را با زمان حیرت‌انگیز ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کرده است!

Pagani Zonda Revolucion 11 516x344 - آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ است؟

سال ۲۰۱۰ بود که زوندا آر با زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه نامش را بین سریع‌ترین‌های جهنم سبز به ثبت رساند. حالا پس از ۵ سال آخرین زوندای تاریخ (نسخه Revolucion) پا را فراتر گذاشته و با این رکورد چشمان همه را گرد کرده است. “کریس سین (Kris Singh)” کلکسیونر مالک این زوندا نیز به‌تازگی تصویری از خودروی خود با عنوان “پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ” به اشتراک گذاشته که در کنار انتشار اطلاعات آن در صفحات فیسبوک لاوکارز (LoveCars) و اِش‌می۱۵۰ (Shmee150) گواهی بر این خبر است؛ اما هنوز خود کمپانی به‌صورت رسمی آن را تأیید نکرده است.

Pagani Zonda Revolucion 12 516x344 - آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ است؟

این هیولای ۲.۲ میلیون دلاری از پیشرانه ۶ لیتری و تنفس طبیعی V12 آاِم‌گ با خروجی ۸۰۰ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتون‌متر قدرت می‌گیرد. استفاده از شاسی کربن-تیتانیوم مونوکوک (Monocoque) و وزن بسیار خوب ۱۰۷۰ کیلوگرمی باعث شده تا نسبت قدرت/وزن به ۷۸۰ اسب بخار بر تن برسد. ترمزها از دو نوع DRS و برمبو هستند که دیسک‌های کربن سرامیکی با فناوری فرمول۱ در دل خود دارند. کیت هواسُر (آئرودینامیک) کامل بدنه نیز شامل باله ثابت و غول‌پیکر عقب، هدایتگر هوا (Deflector) روی کاپوت جلو و متعادل‌کننده (Stabilizer) درپوش محفظه پیشرانه می‌شود.

Pagani Zonda Revolucion 13 516x344 - آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ است؟

ازآنجایی‌که این نسخه‌ی زوندا تنها به ۵ دستگاه محدودشده و طراحی‌اش در غالب یک خودروی پیست مجهز به لاستیک‌های مسابقه‌ای صورت گرفته، زمان مذکور را نمی‌توان به‌عنوان رکورد رسمی یک خودروی به‌اصطلاح Production در پیست قلمداد کرد، پس بهتر است پاگانی خودش اظهارنظری کند تا قضیه روشن شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.