این مدل که در اصل همان فورته یا سراتو بازار کشورمان است، در مدل جدید برای همسویی با طراحی نسل جدید اُپتیما و کدنزا، تغییراتی در طراحی جلوپنجره و چراغ جلو های حال کاملا متصل به آن داشته و متناسب با این تغییرات، سپر جلو نیز از نو طراحی شده. دامنه تغییرات ظاهری در نمای عقب اما تا این حد چشمگیر نبوده و محدود است به تغییر گرافیک داخلی جذاب چراغ های عقب و تغییر جزئی در فرم زیر سپر عقب مدل شکار شده دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربودیزل ۱۳۴ اسبی با حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر است که بصورت آپشنا، با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچ نیز قابل سفارش است. در مورد فورته و سراتو بازار های دیگر اما انتظار می رود شاهد عرضه مدل ۲۰۱۷ با ۱.۴ لیتری توربو جدیدی باشیم که در نسل جدید هیوندای الانترا، دارای ۱۲۶ اسببخار قدرت و ۲۱۱ نیوتنمتر گشتاور بیشینه است. بعید است مدت زمان زیادی تا معرفی رسمی K3 2017 باقی مانده باشد.