استاندار ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را تکذیب کرد

استاندار خوزستان ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در شهرهای استان خوزستان را شایعه دانست و این امر را تکذیب کرد.

عبدالحسن مقتدایی عنوان کرد  به عنوان نماینده دولت در استان خوزستان، ممنوعیت خودروهای پلاک اروند در سایر شهرهای استان خوزستان را شایعه ای بیش نمی دانم و مردم از بابت تردد خودرهایشان در همه شهرهای استان خوزستان نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: خبرهایی که در این خصوص در روزهای گذشته در بین شهروندان منتشر نشده و باعث نگرانی آنها شده صحت ندارد زیرا بخشنامه ای که در این خصوص گفته می شود که صادر شده است ربطی به ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند ندارد.

مقتدایی توضیح داد: دولت راجع به سرزمین مادری مصوبه صادر کرده است و سازمان منطقه آزاد اروند طبق قانون این مجوز را صادر کرده که خودرهای پلاک اروند در همه شهرهای استان تردد کنند.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در بین شهروندان خوزستانی منتشر شده که باعث نگرانی مردمی که اقدام به خرید این خودروها در سایر شهرهای استان به غیر از آبادان و خرمشهر کرده اند، شده است.

خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند.

بعد از این، در حدود یک سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند ولی با پیگیری های صورت گرفته، دولت این مجوز را صادر کرد که خودروهای پلاک اروند به صورت آزادانه در همه شهرهای استان تردد کنند.

 

خبر گذاری مهر

99 نظرات
  1. صادق می گوید

    سلام علیکم
    آقا من اگه بخوام ماشین پلاک اروند بگیرم چه تضمینی هست که بعد از جابجایی استاندار قانونو تغییر ندن و کماکان تردد سراسر استان ازاد باشه ؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      بدلیل خرید عموم مردم شریف استان این امر امکان پذیر نیست.بخاطر هزینه های هنگفتی که مردم پرداخت کرده اند

  2. حسین می گوید

    جناب مقتدایی گرامی

    بنده نیز مانند بسیاری دیگر از عزیزان هم استانی نه ماشین دارم نه توان خریدش را دارم ،
    لیکن با تمام وجود از شما و ارداه شما برای باز پس گرفتن حقوق زایع شده این استان حمایت می کنم .

    بدانید و باور داشته باشید که این استان پر از مردان قیور و شیر زنان و فرزندان امیداو ر به فردایی روشن تر است ، مردانی و زنانی با گویش و سلوک متفاوت اما متحد در زنگار های حساس سیاسی ،

    اصلا فکر نمی کنم که جناب وزیر قصد تست کردن عزم راسخ و بی مثال مردمان این دیار را داشته باشد .

    پس با استعانت از پروردگار یکتا همچنان پیشین محکم واستوار و صد البته از موضع قدرت بر اراد ه و حق قانونی ، حکومتی و استانی خویش مانده و ادمه دهید .

    چرا که این مردم مظلوم و صبور ، هم آگاهند به آنچه دیگران می گویند و هم قدرشناسند به آنچه که خادمانش برای اعتلای این سرزمین انجام می دهند .
    نیازی نیست که برای حمایت از شما حرفی بر زبان بیاورد این مردم در لحضات حساس همیشه در صحنه آماده حمایت و جان فشانی هستند

    لذا از خداوند متعال برای شما طول عمر ی پر برکت، همراه با سلامتی مسعلت دارم

  3. حسین می گوید

    با سلام و احترام

    حضور محترم استاندار شجاع خوزستان

    روزهای ملحب بسیاری پشت سر گذاشتیم روزهایی که هیچ کس نه برایمان دل سوزاند نه گریست ،
    روزهایی که کودکانمان از گرما ، گرمازده شدن ، پیرانمان از فرت گرما در خانه ها حبس شدن
    روزهایی که کودکان مان از این آلودگی هوا بیمار شدند
    آبی آشمیدنی مان نیز که از آلودگی با لج فرقی ندارد .
    کار ها و شغلهای استان هم که نسب استانهای دیگر می شود و فرزندان فارقالتحصل مان از بیکار دچار افسردگی شده اند
    کارون این شناسنامه استان که در حال خشک شدن است و آبش را نیز به زور می خواهند به تاراج ببرند
    بوجه های همه استانها هم که کلان و این استان بیچاره نیز از اخر همیشه کلان می شود از نداری
    دلم می خواهد از مکان های تفریحی بسیارمان نیز بگویم .

    روی صحبتم با آن وزیر سودجو ، و نان ه نخ روز خور است
    جناب وزیر که ماییه ننگ این کشوری تو اگه عرضه داری جلوی افزایش قیمت های کارخانه جات بی فایده و مافیایی ایران خودرو و سایپا و امثال آن را بگیر .

    تو اگه عرضه داری جلوی واردات خودرو های لوکس آقایان و نور چشمی ها را بگیر که به هر طریق برایشان یک مجوز قانونی صادر می کنید .

    تو اگه عرضه داری وزارت خانه بی درو پیکر خودت را از رشوه و هزار فساد کاری دیگر مبرا کن .

    تو اینقدر شعور نداری که حتی تحلیل سیاسی عقبه حرفت را قبل از بلقور کردن بررسی کنی

    البته از وزیر دوره احمدی نژاد که بیشتر از این نباید انتظار داشته باشیم . کوتواه ای که با راندههای بسیار در طول ۸ سال به میلیاردری تبدیل شد . البته خوب معلوم است از کجا

    واقعا دلم میخواهد یک روز مهمانم در اهواز یا آباد یا خرمشهر باشی البته یک روز گردوخاکی در ظهر تابستان ، اتفاقا همان روز حوس توالت هم بکنی و در دستشویی ۳۰ دقیقه منتظر خنک شدن آب شوی تا خودت را مطهر سازی که نمی شوی البته . و خلاصه در همین هوا هم به گردش برویم و بعد هم که تشنت شد از آب لوله های هر کدام از منازل و خانه های اهواز ، خرمشهر ] آبادان ، و ….. که خواستی برایت آب بیاورم .

    در مسیر سوار یک تاکسی قدیمی بی کولر هم شوی قدری هم از سشوار باد گرم استان نصیبت شود .

    بعد بشینیم با هم در مورد چرت و پرت های مصاحبه ات حرف بزنیم

  4. عبدالعظیم واحدیان می گوید

    باسلام بشماوهمکاران گرامی تان جناب آقای استاندارمحترم ونمایندگان عزیز استان قطعابرا ی رفاه وآسایش مردم خوزستان اقدام برای گرفتن مجوزترددوتوقف نامحدود خودروهای اروندی درکل استان نموده اندلذادرحال حاضرلازم است استاندارمحترم بخاطررفع تمام شایعات وابهامات دستورالعمل قاطع وروشنی ازهییت دولت اخذوصادرنمایندتاهرشخص یانهادی غیرمسیولانه نظرخودرابجامعه تحمیل نکرده وجامعه خوزستان رابااین حرفها بیش ازاین ملتهب ننمایند. باتشکر

  5. یار استاندار می گوید

    درود بر دکتر مقتدایی
    دوستان عزیز دکتر مقتدایی مثل خیلی از این تازه به دوران رسیده ها نیست که شب بخوابن صبح قانون های من در آوردی صادر کنند ایشان بعد از کلی سابقه ی مدیریتی که میتونه هم سن همین تازه به دوران رسیده ها باشه وقتی درحوضه ی مدیریتی تصمیمی رو میگیره مطمئنا تمام جوانب رو در نظر گرفته و توان مدیریت موافقان و مخالفان رو دارن!
    تنها کاری که از هم استانیهای عزیز بر میاد تشکر و حمایت از ایشانه

    دکتر مقتدایی عزیز منتظر تصمیمات بعدی شما در جهت رونق استانمون هستیم

  6. حسین می گوید

    ۲۰۰۰ چیه؟یاد گرفتن از هرچی میخوان از مردم پول بگیرن.خجالت هم نمیکشند

  7. سالم می گوید

    مساله به این سادگی…. اینقدر اینا انگولک توش میکنن که تردد تو منطقه آزاد که هیچ تو گمرک هم ممنوع بشه! تردد تو دبی هم ممنوع میکنید شما با این مدیریت!
    بابا قانون مناطق آزاد روشنه! داستان از اونجا شیر تو شیر شد که گفتن خوزستان مفلوک و بدبخته و ما اینجا گرممونه و آب نداریم و هوا هم خاکه و موشک ۵ متری خوردیم پس ما همه باید شورولت کامارو سوار شیم!
    آخه دوستان این منطقه آزاد هنر کنه بتونه این آبادان و خرمشهر رو یه خاکی تو سرش کنه!! آقای استاندار میخواد تمامه مشکلات و با منطقه آزاد آبادان حل کنه! هیچ کس بدش نمیاد مشکل همه حل شه اما چرا شیر تو شیر میکنید همه چیو؟ استاندار یا نمایندگان اهواز یا باقیه شهرهای استان اگه مرد عمل هستن و محق برن سعی کنن در قالب طرحی مجزا بدون سنگر گرفتن پشت قوانینه منطقه آزاد اروند دوایی واسه سر کچل استان پیدا کنن. مردم آبادان و خرمشهر از بعد از جنگ تو خونه خودشون میغلتیدند و در بی امکاناتی التماس به مرکز استان اهواز میکردن واسه چندر غاز پول!
    حالا چی شده که یهو آبادان و خرمشهر شدن ناجی اهواز و ….
    برید به جای چسبیدن به آبادان و خرمشهر خودتون طرحی به مجلس بدید دور اهواز یا کل خوزستانه دیوار بکشید بکنیدش منطقه ازاد!
    اینقد گیر ندید به ابادان و خرمشهر که آخر سر همین منطقه هم درشه تخته کنن!

  8. به خوزستانی بودنم افتخارمیکنم می گوید

    باسلام خدمت همه هم استانی های عزیز
    من امروز ۵شنبه منطقه ازاد بودم، روند ترخیص داره روال خودشو طی میکنه،هیچ منع قانونی هم وجود نداره!! عزیزان اوضاع رو متشنج نکنید!هیچی تغییر نکرد!! استاندار محترم همه شایعه ات رو تکذیب کرد!! پس جایی هیچ نگرانی نیست!!

    <<<<>>

    اصلا هم نگران نباشید،هرکس صلاح زندگیشو میدونه خودش میتونه تصمیم بگیره!لطفا به کسی توهین نکنید!! استاندار محترم نماینده رییس جمهور در استانه حرف ایشون حرف رئیس جمهوره!!! باتشکر سپاس فراوان از استاندار عزیز

  9. خوزستانی می گوید

    با سلام
    متاسفم برای همه کسانی که با چند شایعه خوزستان رو می فروشند..
    ۸سال تمام در جنگ نابود شدیم شهید دادیم خانوادگی …. شهرهامون نابود شد.. هیچ کس نبود که …
    حالا چند نفر دلال و … برای اینکه یک ریالشون بشه دو ریال دارن هم استانی هاشون میفروشن..
    کمی به شهرها و استان های دیگه نگاه کنید هیچ چیزی به درآمد ملی ایران اضافه نکردند از همه جا هم بیشتر ادعا دارن، پتروشیمی و صنعت نفت و گاز و هزار تا منبع درآمدی که برای استان خوزستان و مردمش جزء ضایعات محیط زیستی چیزی نداشته …
    حرکت غیورانه مردم شهرهای بختیاری نشین استان باعث شد کارگردان و ریس صداو سیما عذرخواهی رسمی بکنند ..
    حالا یک استان نمیتونه از حق خودش دفاع کنه..؟؟؟؟؟
    من خودم حتی ماشین ندارم ولی از اینکه همشهری هام ازماشین های با امنیت بالا و خوب استفاده می کنند خیلی خوشحالم و تا جایی که ممکنه از این موضوع و هر موضوعی که به استانم ربط داره دفاع می کنم…

  10. جوادی می گوید

    استاندارمحترم جهت خودشیرینی بین مردم خوزستان بدون هماهنگی بادولت ترددخودروهای اوندی رادراستان آزاد اعلام کرد.ایشان بااین کار خواست دولت رادرعمل انجام شده قراردهد.الان هم مونده توش نمیدونه چیکار کنه چون اصلا فکر نمیکرد دولت مخالفت کنه.آقای استاندار محترم کارغیرقانونی کردی دیگه .لگه هراستانداری به صورت خودسر مصوبه صادرکنه همین میشه یا مصوبش باطل میشه یا خودش عذل میشه یا محترمانه باید استعفا بده.بدبخت ازما که با تناب شما رفتیم توچاه.

    1. عرشیا آبادانی می گوید

      دوست من شما یا قانونو نمیدونی یا مثل بقیه همشهریهای بخیل بنده شدی خدای ناکرده.
      عزیزم مگه میشه بدون مجوز مصوبه صادر کرد؟
      استاندار موافقت ضمنی رییس جمهورو قبلا گرفته.
      همین روزها هم که جناب روحانی برگرده ایران داستان تمام میشه.
      بجای این حرفها باید پشت استاندار باشیم تا حق استان زجر کشیده خوزستان ضایع نشه
      مرسی

    2. ارسلان می گوید

      تو اول برو سواد یاد بگیر بعد بیا پست بذار (تناب)

  11. شاهرخ می گوید

    همه این شایعات وتحرکات درباره ممنوعیت تردد خودروهای اروند درسطح استان توسط لابی ایران خودرو وسایپا صورت میگیره.کسانی که از ورود واستفاده این خودروها در خوزستان متضرر میشن دست به هر تلاشی میزنن تا این مصوبه اجرایی نشه

  12. مجید می گوید

    با سلام ًًًهم در کل استان بگردید هم توقف کنید بینمً کی میخواد جلوی ما رو بگیره و ضرر ما رو بده هچکی نمی تونه با این همه ادم در بیوفته.

  13. رضا می گوید

    هر فتنه ای هست زیر سر نمایندگی هاای فرو ش خودرو تو استانه بازشون تخته شده قیمت ۲۰۶افت کرده توجه نکنید همان هدیه دولت محترم برای اهوازی ها کافیه میتونن بخرند بزارین ایران خودرو سایپا تو اهواز دفترشون جمع کنند

  14. سید می گوید

    برید خبر همین جدید اروند پلاک زده رو ببینید بعد بگید سید چته برید نگا کنید

  15. رضا می گوید

    به نظر من در هر شرایطی محصوالات هیوندا که نمونه پلا ک ملی آن وجو داره ارزش خریدن داره مثلا النترا فول اروندی امروز ۷۰ میلیونه پلاک ملی آن ۱۱۷میلیون اگه کار بلد نباشی ۴۷ میلیون بزاری بانک بعد از ۵سال حاقل پول میشه ۸۰ میلیون تازه ماشین هم داری حالا بزار سالی ۷۰۰ هزارتومان عوارض بگیرن اما در قبالش ازماشین لوکس با ایمنی بالا استفاده کردی وپول توجیب سایپا وایران خودرو نریختی تا امسال نعمت تبار حساب بیاد دستش

  16. سید می گوید

    من دارم خودمو میکشم یه ماه میخوام بخرم کلا گیچ شدم نمیدونم حرف کیو باور کنم این مگه ن اون میگه اره همش از بی قانونیه

  17. ناصر می گوید

    بابا اینا همش شایعه س این ماشینا جی پی اس دارن اگه لغو شده بود خاموش میشدن پس چطور دارن تردد می کنن؟

  18. سید می گوید

    ببین اخرش نمیزارن اینو بدونید نمیزارن وزیر میگه ممنوعه زنگ میزنم منطقه میگه غیر قانونیه اخرش ما حرف کدوم باور کنیم بخریم نخریم به خدا مثل روز روشنه فردا بخریم تو دردسر بزرگی میوفتیم چون هیچ چیز قانونی هنوز وضع نشده نه دستور عملی نه بخشنامه قانونی صادر نشده وسلام

    1. سعید می گوید

      سید معلوم هست چته!!?? داری خودتو خفه میکنی!!

  19. مهران می گوید

    من که همه جا اروند میبینم چطور اینا میگن تا اهواز ازاده من تو شوشتر و دزفول نمایندگیشو دیدم رفتم پرسیدم گفتن شایعه ای بیش نیست خودمم تو شوشترم ماشینمم فورد موستانگه ۳ هفتس خریدم ۱۰۹ ملیون کسی هم نگفته اینجا ازاد نیس

  20. سهیل می گوید

    سلام چون می خواستند به شهروندان آبادان و خرمشهر حال بدند گفتند تا اهواز تردد آزاده .البته برای اهواز و ماهشهر هم بد نشد توفیق اجباری نصیبشون شد.

  21. بختياري می گوید

    اقا نعمت زاده سی خوش اگو باوا مسلیمون پر شده از پلاک اروند په کی دی تره بشون بگو وا ماشیناتون بدین پس….خین به پا ابو

  22. سید می گوید

    بیا اقای احمدی تحویل بگیر در برنامه پایش دیشب وزیر صنعت گفت فقط تردد تا اهواز مجاز بوده و دستور عمل استاندار غیر قانونیه حالا بیا تحویل بگیرید اینم جواب به همه هم استانی ها

    1. امیر رضا می گوید

      گفت اما خودشم میدونست نمیشه دیگه کنترلش کنه …واسه همین توضیح نداد….این فقط میخواد ملت تولیدات اشغال داخلی رو بخرن …همین

      1. فواد می گوید

        دقیقا با حرف شما مواقم اگر منطقه آزاد از آقای وزیر دستور می گرفت الان تمام ماشینهای خارج از محدوده با دستگاه جی پی اس نصب شده روی ماشین از کار می انداخنتد و دیگر روشن نمی شدند

      2. علیرضا می گوید

        دوستان خوزستانی برید هر ماشین اروندی که خواستید با خیال راحت بگیرید. اصلا جای نگرانی نداره. همش شایعه هستش. خبر من از بالا بالا رسیده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.