نعمت زاده در برنامه پایش : تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان ممنوع است !!

محمدرضا نعمت زاده شب گذشته با حضور در برنامه پایش در مورد واردات خودرو و سیاستهای دولت گفت : در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ تولید خودرو به دلیل مشکلات به وجود آمده از جمله تحریم‌ها با افت ۵۰ درصدی مواجه شد، افزود: این روند کاهشی تا نیمه نخست سال قبل نیز ادامه یافت اما در دولت یازدهم توانستیم با اجرای سیاست‌هایی ساخت داخل قطعات خودرو را افزایش داده و جلوی کاهش هرچه بیشتر تولید خودرو را بگیریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به هر طریق ممکن ممنوع بوده و این ممنوعیت فعلا تا پایان امسال پابرجا خواهد بود، گفت: در سال ۹۲ حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شده بود و در سال قبل از آن نیز واردات این خودروها بالغ بر ۱۶ هزار دستگاه شده بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در حال حاضر در این مجوزهای خاص نیز تأکید ما این است که افراد خودروهای با حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی‌سی را وارد کنند. از سوی دیگر قانون تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد نیز سختگیرانه تر شده و این خودروها فقط می‌توانند بین محدوده منطقه آزاد تا مرکز استان خود را تردد کنند و خارج از استان تردد برای این خودروها ممنوع است.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش که پرسید سرنوشت تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان و مرخصی چهل و پنج روزه این خودروها برای تردد در کل کشور چه می شود گفت : در استان خوزستان ، استانداری مصوبه ای مبنی تردد خودوهای پلاک اروند در کل استان صادر کرد که این مصوبه بدون هماهنگی صادر شد . خودروهای پلاک اروند فقط می توانند در شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند . تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.
نعمت زاده افزود: دولت مصوبه ای داد که ماشین های پلاک اروند به جز مناطق آزاد اروند فقط می توانند تا مرکز استان تردد کنند. در استان خوزستان تصمیم گرفته شد که این ماشین ها در تمام استان تردد آزاد داشته باشند ولی ما اعلام کردیم که این کار خلاف قانون است و خودروهای اروندی فقط تا شهر اهواز مجاز به تردد آزاد هستند.

84 نظرات
  1. روزبه می گوید

    فکر میکنم اظهارات اقای نعمت زاده خارج اختیارات قدرت ایشان میباشدو از مجاریهای قانونی مثل سازمان بنادر ازاد واستانداری(وزرات کشور) باید بیان گردد وخوشبختانه تمام نمایندگان استان وهمچنین استاندار محترم پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کردند.

  2. مهدی می گوید

    آقای نعمت زاده با خودروسازهای داخلی دستشون توی یه کاسه است – خودروسازا تا دیدن فروش اونا تو خوزستان کم شده از طریق وزیر محترم صنعت و معدن میخوان جلوی این مصوبه قانونی رو بگیرن
    واقعا از یک فرد عالی رتبه مملکت این رفتارا بعیده

  3. pouria می گوید

    سلام مردم رفتن ماشین اروندی خریدن بعد اقای نعمت زاده اومده میگه تردد در کل خوزستان ……….ممنوع می باشد .حال اقای نعمت زاده چه جوابی برای ان هایی که رفتن ماشین پلاک اروند خریداری کردن داری تا شاه رگ از حاج اقا مقتدایی دفاع خواهیم کرد..

    1. اهوازي می گوید

      ************* نظرات حتی المکان بدون تغییر منتشر میشه لطفا از الفاظ نا مناسب استفاده نکنید با تشکر

  4. پیمان F.C می گوید

    پیری چیچی میگی واسه خودت. بابا صدای کلنگ قبرت داره میاد فکر کردی تا کی زنده هستی. یه چیزی بگو که مردم بگن خیر ببیینی نه حی تفو لعنتت کنن.آدم دنیا پرست بفکر آخرتت باش ما که حلالت نمی کنیم.

  5. مسعود می گوید

    سلام آقا من یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۸۱ دارم . درسته که abs و کیسه هوا نداره ولی حاضر نیستم یه لحضه سواری شو با صد تا از این ماشینای آشغال و بی کیفیت جدید ساخت داخل عوض کنم.بعد هزار سال موقعیتی جور شده بود پیش خودمون گفتیم.ما که خوزستان هستیمو میتونیم ازاین امتیاز استفاده کنیم…. نعمت زاده برادر عزیز چقدر از ایرانخودرو و سایپا کاسب شدی که بعد از ۱ ماه اومدی این حرفارو میزنی واقعا چقدر؟

  6. رضا می گوید

    اقا نگاه کنید ماشین تولید داخل ربط زیادی به خرید ماشین های اروندی نداره چون با توجه به قیمت ارز و هزینه ی سنگین نگه داری و سرویس دوره ای ماشین هایی خارجی . پس اقای وزیر روی ۵۵ درصد تعرفه گمرکی ماشین های خارجی برای پر کردن جیب دولت حساب کرده

  7. محمدرضا می گوید

    حرفهای آقای نعمت زاده درست بلاخره یکی باید جیبشون رو پر بکنه اگه قرار باشه کل استان آزاد باشه کی میاد پراید و پژو سوار بشه؟ تا بوده همین بوده همیشه سر ما کلاه میره یکی نیست بگه شما کیفیت ماشیناتون رو ببرین بالا نه برین هربار چراغ پراید رو عوض کنید بچپونید به مردم.مشکل اصلی هم خود ما هستیم مایی که جرات نداریم از حق خودمون دفاع کنیم و تو خونه نشستیم با هر گرونی که میشه حریصتر میشیم واسه خرید ولی هیچ بار پا نشدیم اعتراض بکنیم

  8. amir می گوید

    پیر ****منافعش تو ایران خودرو داره از بین میره زورش میاد مردم خوزستان ماشین خوب سوار شن.
    عوضی

    1. فرشاد می گوید

      مگه ما از بچه های این آقا چی کم داریم که اونا باید ماشین لوکس خارجی سوار شن و ما اشغال داخلی؟؟؟؟
      شاید بخاطر اینه که پدر ما دزد نیست.

  9. شهاب می گوید

    آهاااااااای کجایید نمایندگان مجلس که جواب این مردک رو بدین.
    اصلا به این مردک ربطی نداره.
    وشما مردم غیور خوزستان چرا ترسیدین.همه با هم باشیم تا این مردک رو سرجاش بنشونیم.
    از نظر قانون حرف استاندار حرف رییس جمهوره و وزیر هیچ حق دخالتی نداره.خیالتون راحت به اراجیف این مردک اهمیت ندین
    این حرفاش از سر کون سوزیه

  10. ناشناس می گوید

    توقف در کل خوزستان ازاده اققایییییی نعععععمت ززززززززززاده

  11. علی می گوید

    بله اقایون تازه فهمیدن که مردم مجبور بودن خودروهای بی کیفیت و اشغال داخل رو سوار بشن حرصش گرفته شک نمیکنم که چیزی در جیبتون میره
    ۶۴.۵%درامد ایران از این خراب شده ما می اد نباید یه فیضی هم بهش برسه
    خجالت بکش اقای وزیر سود جو

  12. عرشیا آبادانی می گوید

    انسان هرچه پیرتر میشه باید پخته تر بشه.
    تعجب میکنم از نعمت زاده.اون زمانی پدر صنعت پتروشیمی بود و کلی خدمت کرد.
    حالا داره خودشو خراب میکنه.
    خوب مرد ناحسابی تو با نون ما خوزستانیا بزرگ شدی.
    خجالت داره
    دکتر مقتدایی حمایتت میکنیم

  13. شهروند می گوید

    دوستان الکی خودتون رو ناراحت نکنید تردد ازاده و ازاد هم میمونه

  14. محمد می گوید

    دوستان زنگ بزنید روابط عمومی استانداری شکایت کنید شاید صدامون به گوش استاندار برسه.همینطور دفتر نماینده هایی که با آب و تاب اومدن این طرح رو به عنوان افتخار کاری شون مطرح کردند.
    اگه منظورش از این طرح عیدی دادن به دولت تدبیر و امید به مردم رنج کشیده خوزستان بود که با این روزی ۲۰۰۰ تومن عیدی شون رو تمام و کمال پس گرفتن و تازه شدیم مثل تشنه لب چشمه رفته.ما که داشتیم زندگیمون رو می کردیم و با همون ارابه های مرگ داخلی می سوختیم و می ساختیم.این چه برنامه ای بود سرمون درآوردن؟فقط خواستن حسرتمون رو بیشتر کنن و نمک به زخممون بریزن؟
    منطقه آزاد هم این وسط فورا طمعش گل کرد و هزار جور عوارض بست روش که به خیال خودش آبادان خرمشهر رو آباد کنه.غافل از اینکه دیگه با این اوضاع کسی ماشین پلاک اروند نمی خره که عوارضی بهتون برسه جز چند نفر پولدار که اونا هم تعدادشون محدوده و چیزی از توش در نمیاد.کلا دو نفر اقتصاد دان توشون نیست که بفهمند سود کم اما به تعداد زیاد بهتر از سود زیاد اما به تعداد کمه.البته انتظاری هم نیست.وقتی اعضاء هیات مدیره ها میشن پسر این مسئول و پسرخاله اون مسول، دیگه دنبال تخصص و کار تخصصی نباید بود.
    تلفن روابط عمومی استانداری: ۰۶۱۱۳۳۶۴۶۶۶
    سامانه گویای ارتباط مردم و دولت ۱۱۱

  15. سجاد می گوید
  16. #@بادبان می گوید

    این آقا خواسته شمارو بترسونه ایشون بخاطر اینکه سهام داره خودرو هست حرف شو باور نکنین،وقتی استاندار گفته آزاده پس دستور از خوده رییس جمهور گرفته نعمت زاده چیکارست

    1. فرشاد می گوید

      بی خود کرده.از وقتی اومده بازار رو نابود کرده.از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید بعیده همچنین وزیر بی سوادی داشته باشه.مغزش فسیل شده و فقط به فکر منفعت خودشه.ما که داریم تو کل استان تردد می کنیم این آقا هم اگه میتونه بیاد جلومونو بگیر.

  17. فاطمه می گوید

    مسئول هرگونه هرج و مرج و آشوب در خوزستان به عهده این مردک نعمت زاده خواهد بود…

  18. ساسان می گوید

    زماتی که شعاع تردد از ۴۵به ۱۲۰ هم رسید به خاطر فشار خود مردم ابادان خرمشهر بود که میخواستن تردد ازاد بشه که اصلا حدود یکسال اخر اصلا کسی ماشین وارد و خرید وفروش نمیکردن یه جورایی تحریم کرده بودن تا اون موقع حدود ۲۵۰۰ تا ماشین توی ابادان وخرمشهر بود تاحدود یکسال ماشین وارد نمیشد تا خود منطقه ازاد از لابی خودش استفاده کرد و تردد ازاد کرد.در ضمن منطقه ازاد فقط برای منطقه سرزمینی خودش یعنی ابادان وخرمشهر میتونه جداگانه تصمیم بگیره وخارج از این دو سهر یعنی سرزمین اصلی با خود. دولت و استانداریست

  19. فرزاد می گوید

    آقاى نعمت زاده دلش براى صنعت کشور نسوخته ، ایران خودرو و سایپا و … جیبش و پرکردن اونم اومده انجام وظیفه بکنه
    مرد حسابى اتومبیل خودت و خانواده ات داخلیه ؟

  20. امیر اهوازی می گوید

    حالا جالبه تو این مدت کسی که داره حسابی از اب گلالود ماهی میگره و صداشم در نمیاد خود منطقه ازاد خیلی بی سر و صدا نه حرفی نه نظری نه تاییدی تکذیبی.خیلی جالبه ….این وسط اقای مقتدایی خیلی جو گیرشد و اومد باسرو صدا شو دادن این موضوع اعلام کرد باعث حساس شدن خیلیادشد..باید خیلی بی سرو صدا بدون شو دادن تردد یواش یواش ازاد میکرد..

  21. سید می گوید

    انشالله با پیگیری های نمایندگان استان این مشکلم حل میشه ک بقیه بتونن بخرن چون فک کنم نماینده اهواز جواب دندان شکنی بهش داده اقای حسینی مچکریم نزار این امتیازم ببرن تهرانی ها شما از حق ما دفاع کن ک اونجایی و دستت میرسه خیلی ممنون

  22. کوروش می گوید

    آقا پدر مثلا صنعت قرار نیست که ما در هر صنعتی شماره یک جهان باشیم ماشین بزاریدبقیه پیشرفت کنند. بابا عذاب وجدان نگرفتی مردم به کشتن دادید. چطور جنس بی کیفیت چین وارد میشه تولید کننده داخلی پرمصرف کننده را نمی بینید

    1. کوروش می گوید

      و مصرف کننده داخلی

  23. erfan می گوید

    همه مردم یه روز دراستانداری جمع شوند وبرکناری این نعمت زاده را از رییس جمهور ومجلس بخوان. ایرانخودرو دم همه رو دیده. اگر مصوبه برگرده نمایندگیهای دزد خودرو را درکل استان ***** ***. مسولش نعمت زاده .

  24. حسام می گوید

    حالا واقعا ممنوع شده؟چرا کسی یه جواب درست به ملت نمیده؟

  25. sarian می گوید

    خداییش بچه های این اقا پراید وپژو سوار شدند که ما را به سوار شدن انها اجبار میکنه

  26. سید حسین می گوید

    خدمت همه دوستان عرض کنم
    وزیر صعنت هیچگونه حقی برای تصمیم گیری در مورد این موضوع رو نداره
    و حرفی که زد فقط نظرش بود
    من حتی خبرشم دارم که با وزیر کشور و استاندار هم درگیر شده
    ایناهم بش گفتن این تصمیم به تو ربطی نداره
    و نکته بعدی اینکه دلیل این حرف آقای وزیر سهامی است که در ایرانخودرو داره
    مرتیکه پیر عوضی
    نمایندهای خوزستان از مخالفان سرسخت برای وزیر شدنش بودن
    مطمبن باشین هیچ اتفاقی برای پلاک اروند نمی افته

  27. احسان متخصص می گوید

    نعمت زاده ثروت مند، خوب گوش کن ،تو فکر منافع مالی سهام خودت در خودرو سازی هستی، اگه نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی معرفت به خرج بدن و این توهین آشکار این پیر مرد رو جواب بدن واقعا خوب میشد،انشاا… که زود تر عوض میشه میره پی کارش ، از دولت و مجلس انتظار داریم که وی را عزل کنند.

  28. Mohamad می گوید

    Be nazare man ke dolat khodesho moghabel mardom o majles(namayandeha majles) vase hamchinchizi nemizare jhiyaletun rahat ostan dar ham mohkam vaysade

  29. فواد می گوید

    با اندکی تحقیق می توان آمار کشته شدگان تصادف پراید – سفینه پرواز به ملکوت اعلی –
    را می توان استخراج کرد باور کنید آمار سالیانه کشته شدگان خودروهای داخلی به اندازه زلزله بم هست. حالا از طرفی می گن باید جمعیت را زیاد کرد از طرف دیگه پراید تولید می کنند ما که کلا گیج شدیم
    بنظر من برای ازدیاد جمعیت نیاز به زاد و ولد بیشتر نیست اجازه بدهند مردم ماشین خوب و ایمن سوار بشوند جمعیت خود بخود زیاد می شود.

  30. سعید می گوید

    وزیر صنعت واسه خودش میگه!! هیچ کس جرات نداره جلوی تردد ماشینهای اروند را بگیره…باور کنید خون به پا میشه.اول از همه هم به حساب حسودهای هم استانی خودمون میرسیم. این خط این هم نشون….

    1. ahvaz می گوید

      دوستان خوزستانی متحد باشید تا نذاریم امثال اینها واسه ما خوزستانیها شا خ بشن ۶۶۳% بودجه کشور رو خوزستان تامین میکنه اونوقت امکاناته رفاهی و حتی جاده های استان رو مقایسه کنید با استانهای دیگر / رو ندید دیگه بهشون اگر خوهستن کاری کنن تجمع گسترده و محکمی میکنیم

  31. سید می گوید

    بیا اینم از این دیگه تیر خلاصو به قلب همه ما خوزستانی ها زد حالا بفرما اونا ک خریدن باید چکار کنن اخه بنده خدا این مصوبه رو قبول میکردن چی میشد من بدبخت هم دیگه هیچ نمیخرم اخرشم تمام شد دیگه هیچ امتیازی نداریم دلمونم بی خودی خوش شد

  32. امیر رضا می گوید

    نعمت‌زاده در ارتباط با تردد خودروهای پلاک اروند گفت: دولت مصوبه ای داد که ماشین های پلاک اروند به جز مناطق آزاد اروند فقط می توانند تا مرکز استان تردد کنند. در استان خوزستان تصمیم گرفته شد که این ماشین ها در تمام استان تردد آزاد داشته باشند. ولی اعلام کردیم که این کار خلاف قانون است و خودروهای اروندی فقط تا شهر اهواز مجاز به تردد آزاد هستند. …فقط یه حرفی زد و گفت ما گفتیم خلاف هست ..همین ….مردم خیالتون راحت کل استان آزاد آزاده

  33. رضا می گوید

    به نظر من بخرید تا شهر اشباع بشه از ماشین های اروندی تا دیگه نعمت زاده بازنشسته حرف مفت نزنه سال ۹۲ یه پراید ۱۱۱از سایپا تحویل گرفتم بعد از یک سا ل مجبور به فروش شدم اما یه ورنا از سال ۸۶ شمسی دارم اونو ۱۴میلیون خریدم همیشه دعا گوی سازنده قطعات آن هستم حالا اونا مسلمان نیستند و ما مسلمان خدا لعنت کنه مردم آزار

  34. iashk می گوید

    آخر چی شد ؟؟ هست یا نه؟؟
    الان دزفول همه دارن تردد می کنن هیچکی کاری نداره 😐
    تکلیف این همه ماشین که وارد شده چی میشه؟

  35. حسن می گوید

    نـــــــــــــــــــخــــــــــــــــریـــــــــــــــــــــد آقــــــــــــــــــا
    ماشین بی کیفیت داخلی نــــــــــــــخـــــــــــــــــریـــــــــــــــــــد

  36. امیر رضا می گوید

    من برنامشو دیشب دیدم …معذرت میخوام که این حرف رو میزنم …ولی حرف مفت میزد برای خودش …میگفت مردم رو باید مجبور کنیم که خودروی تولید داخلی بخرن هرچند که بی کیفیت و گران باشه!!!اآخه مرتیکه عوضی مردم جون و مالشون رو از سر راه آوردن ….خدا لعنتتو کنه که فقط و فقط منافع خودتون رو در نظر میگیرین.

    1. وحید می گوید

      خرید خودرو داخلی باید تحریم بشه
      هزار و یک دلیل هم داره

      1. وحید می گوید

        صنعت خودرو سازی ما مثل ی کودک لوسه که دایم باید تحت مراقبت و حمایت والدینش باشه

    2. یه‌‌دلسوز ملت می گوید

      فقط میتونم بگم که واسه ی آقای نعمت زاده متاسفم ک این حرف هارو به زبون آوردن
      ایشون دلش فقط برای سهامداران وافراد زی نفع میسوزه و کاری بامردم بیچاره ندارن
      اصلا گوربابای مردم
      امثال ایشون میخوان ک ماسوار گاری(ماشین های داخلی) بشیم ن هواپیما(ماشین های باکیفیت خارجی)
      من خودم بچه خوزستانم ایشون وبقیه ی سهامداران دوغول استعمارگر وحلبی ساز
      (ایران خودرو و سایپا)فهمیدن که باآزادسازی مناطق مرزی علی الخصوص خوزستان بااین همه مشکلات دیگه کسی سوار قوطی رانی های متحرک ساخت وطن نمیشه
      درآخر فقط میشه گفت ک این حرف هامزخرفه ومادیگه سوار ماشین!!!ایرانی نمیشیم

  37. افشین می گوید

    سلام .چی شد حالا این همه مردم ماشین خریدن توی همه استان پسشون میگیرن

  38. میلاد می گوید

    من ساکن هندیجان هستم و توانسته ام خودرو پلاک اروند بخرم در یکی از شهر های استان خوزستان و خواستم بدونم تکلیف ما چیه؟

  39. مهدی می گوید

    هر دم از این باغ بری می رسد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.