معرفی کیا اپتیما مدل 2016

کیا اپتیما یکی از خودرو های مورد پسند بازار چه داخلی و چه خارحی بوده است و یکی از سود آور ترین خودرو های شرکت کیا بوده است.که امسال هم با معرفی مدل ۲۰۱۶ کیا اپتیما سعی در ادامه راه این خودرو داده است.که البته امسال از مدل کیا اپتیمای هیبرید هم رونمایی کرد.لازم به ذکر است بدانید که از لحاظ تغیرات نباید انتظار تغیر چشم گیری در این خودرو نسبت به سال های قبل داشت.خودرو های در حال رقابت با کیا اپتیما ۲۰۱۶ را می توان تویوتا کمری و هوندا آکورد و شورولت مالیبو و فورد فیوژن  دانست.

EX front - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

کیا اپتیما ۲۰۱۶ در قسمت جلو پنجره   دچار تغیرات شده است.هرچند این تغیرات کوچک باشد.چراغ های جلو از طرح جدید استفاده م کنند.و البته سپر این خودرو در قسمت جلو از اول طراحی شده. البته در پشت خودرو این تغیرات اندک نیست.چراغ ها از اول طراحی شده اند و همچنین لوله اگزوز بکار رفته در اپتیما ۲۰۱۶ از نوع دوتایی است. کیا اپتیما ۲۰۱۶ نسبت به مدل ۲۰۱۵ خود بزرگتر شده و طول، ارتفاع و عرض آن به ۱۰ میلیمتر، ۱۳ میلیمتر و ۲۵ میلیمتر تغیر یافته اند.

37228 Kia Optima 2016 800x600 wallpaper 14 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

اما در داخل این خودرو که وارد می شویم سقف سانروف پانارومای این خودرو توجه ما را جلب می کند.همچنین وجود یک مانیتور بزرگ ۸ اینچ در روی داشبورد و یک مانیتور نشان دهنده اطلاعات خودرو در روی صفحه کیلومتر بخوبی  میتوانند نیاز های چند رسانه کاربر را فراهم کنند که این مسئله با وجود یک سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۰ عدد اسپیکر و همچنین با یک آمپ و ساب ووفر کامل تر هم می شود.

31031 Kia Optima 2016 800x600 wallpaper 01 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

کروز کنترل هوشمند و یستم استارت خودرو بدون کلید و انتخاب خالت رانندگی در این خودرو که در سه نوع اقتصادی و نرمال و ورزشی هستند. که به همراه وجود امکانات رفاهی همچون شارژر بیسیم و Clari-Fi و سیستم QuantumLogic Surround™ که جهت پخش موسیقی با کیفیت سوروند می باشد و علاوه بر این ها وجود بیش از ۵ نوع حق انتخاب به مشتری برای انتخاب طرح و تریم داخلی که تنوع خوبی دارد همه از یک خودرو با آسایش و راحتی بالا خبر می دهند.سایر امکانات در اننهای مطلب به تفکیک آمده است.

14059 Kia Optima 2016 800x600 wallpaper 1a - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

کیا اپتیما  ۲۰۱۶ دارای سه پیشرانهاست که در زیر به آنها اشاره شده:

  • پیشرانه ۲.۴ لیتری در مدل پایه اپتیما ال‌اکس و مدل رده متوسط ای‌اکس به کار گرفته می شود. این پیشرانه توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار نیرو و ۱۷۶ پوندفوت گشتاور را دارد و با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک همراهی می شود.

  • پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو در اپتیما ال‌اکس به کار گرفته می شود و توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار نیرو و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور را دارد. این مدل با جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه نیمه اتوماتیک همراهی می شود.

  • پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو به صورت اختصاصی در مدل های اس‌اکس و اس‌اکس‌ال به کار گرفته می شود و توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار نیرو و ۲۶۰ پوندفوت گشتاور را دارد. این مدل با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک همراهی می شود.

feature optima 2016 air bags S Kia 600x jpg - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

ایمنی کیا اپتیما ۲۰۱۶ را به صورت خلاصه می توان در برخورداری این خودرو از امکاناتی نظیر وجود ترمز چهار چرخ دیسکی و وجود هشت ایربک از نوع ایربک جلو کناری و ایر بک پرده ای و همچنین ایربک زانو دانست.

وجود سیستم HAC در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

سیستم HAC یا همان HILL START ASSIST CONTROL به “کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب” اطلاق می‌شود.زمانی که خودرو در شیب شدیدی قرار دارد، تا شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید یا پا از روی ترمز بردارید و پا روی گاز خودرو بگذارید و اقدام به گاز دادن کنید، خودرو مقداری به عقب می‌رود یا در خودروهای دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب می‌رود که اگر خودرویی پشت سر شما باشد یا عابری پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امکان برخود با آن‌ها را دارید که باعث ایجاد خسارت می‌شود. حال این مشکل با HAC کاملا برطرف می‌شود. این سیستم به کمک شما می‌آید تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو (بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند) به عقب نمی‌رود و سر جای خود می‌ایستد. اگرچه شما پدال ترمز را رها کردید و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما هنوز این سیستم از نیروی ترمز استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد خودرو به سمت عقب برود تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نمی‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، شروع به حرکت می‌کند.

HAC optima 2016 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم ‌ BSD در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

سیستم تشخیص نقطه کور خودرو (BSD)  در   کیا اپیتما ۲۰۱۶  که . توسط رادارهائی که در گوشه های سپر عقب جاسازی شده است خودروهائی را که از عقب (مسیر های کناری) در حال نزدیک شدن به خودر هستند را تشخیص داده و به راننده در موقع لزوم هشدار می دهد.که در هسوندای سنتنتیال این سنسور ها در آینه هم به خوبی کار گذاشته شده اند

2016 Kia Optima 3 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم ESC در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود.وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند. در برخی انواع پیشرفته تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ های تند را کنترل می کند.

2016 Kia Optima 5 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم BAS در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

بر اساس سرعت فشردن پدال و نیروی وارده به آن سیستم دستیار ترمز میزان فوریت ترمزگیری را تشخیص می‌دهد. سیستم دستیار ترمزگیری فشار ترمزی را همزمان با عملکرد ترمزهای ضد-قفل برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها، افزایش می‌دهد. از این طریق بیشترین نیروی ترمزی ممکن را که می‌توان بدست آورد را به چرخ‌ها منتقل می‌کنیم تا خط ترمز حداقل شود.

44779 Kia Optima 2016 800x600 wallpaper 05 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم EBD در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

سیستم EBD به عنوان مکمل سیستم ABS فعالیت می کند و خودرویی وجود ندارد که تنها دارای این سیستم باشد. حال سوال این است که چرا سیستم EBD مکمل ABS است یا به عبارت دیگر چه عملکردی را به سیستم ترمز و ایمنی خودرو اضافه می کند که نیاز به ABS دارد. با رجوع به نام سیستم EBD می توان به عمکرد این سیستم تا حدودی پی برد. عملکرد EBD یا همان Electronic Brakeforce Distribution تقسیم نیروی ترمز بین چرخ های ماشین است

gallery img 4 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم EPB در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

عملکرد ترمزدستی های مکانیکی به این شکل بود که یک کابل از اهرم ترمز دستی به چرخهای عقب متصل می گردید و با کشیدن اهرم دستی لنت های ترمز چرخ های عقب درگیر می شد و از حرکت خودرو جلوگیری می کرد ولی در این سیتم یعنی EPB یک موتور برقی کار دست راننده را انجام می دهد و نیروی مورد نیاز فعال کردن ترمزدستی را تامین می کند. در این خودروها، ترمزدستی با فشردن یک دکمه، فعال یا غیرفعال می گردد و توسط یک چیپ الکترونیکی کنترل می شود که در شرایط مختلف، مانند زمانی که خودرو در سربالایی قرار گرفته است و قصد حرکت مجدد دارد، به یاری راننده می شتابد.
gallery img 3 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

وجود سیستم VSM در کیا اپیتما ۲۰۱۶ 

مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند.سیستم کنترل پایداری یکی از مهم ترین ویژگی‌های خودروهای مدرن امروزی است که در حقیقت عبارت از کنترل تعادل و حفظ مسیر صحیح خودرو در پیچ و خم و ناهمواری‌های جاده به خصوص در شرایط نامساعد است.در حقیقت این سیستم بدین منظور  طراحی شده است تا راننده یک وسیله نقلیه بتواند در یک روز برفی یا جاده یخ زده همچنان قادر باشد تا کنترل وسیله نقلیه خود را به طور صحیح در دست داشته باشد.

قیمت  کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶ 

EX Tech

SX Turbo

SXL Turbo

LX ECO Turbo

LX+

LX AT

SX

EX

LX

۳۱,۷۹۵دلار ۳۴,۹۹۵دلار ۳۷,۵۹۵دلار ۲۷,۲۹۵  دلار ۲۵,۶۹۵ دلار ۲۳,۴۹۵ دلار ۳۴,۹۹۵دلار ۲۹,۳۹۵دلار ۲۳,۴۹۵ دلار

مشخصات فنی  و موتوری کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶

موتور LX، LX +، EX LX ECO توربو SX، SXL
نوع ۲.۴L GDI ۱.۶L T-GDI ۲.۰L T-GDI
سیلندر ۴ سیلندر
جنس بلوک همه آلومینیوم
نوع سوپاپ ۴-سوپاپ در هر سیلندر، DOHC، دو بادامک با زمان بندی سوپاپ ها از نوع متغیر (D-CVVT)،
اسب بخار ۱۸۵ @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۷۸ @ ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۲۴۵ @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور £ ۱۷۸ فوت @ ۴۰۰۰ دور در دقیقه . £ ۱۹۵ فوت @ ۱۵۰۰ – ۴،۵۰۰ دور در دقیقه . £ ۲۶۰ فوت @ ۱،۳۵۰ – ۴،۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱.۳: ۱ ۱۰.۰: ۱
نوع پاشش سوخت تزریق مستقیم بنزین (GDI)
انتقال ۶-سرعت Sportmatic اتوماتیک ۷-سرعته کلاچ خودکار Sportmatic ۶-سرعت Sportmatic اتوماتیک با شیفت ترونیک

ابعاد و وزن خودرو  کیا اپتیما   مدل ۲۰۱۶

ابعاد، میلی متر    (اینچ)
فاصله دو محور ۲،۸۰۵ (۱۱۰.۴)
طول ۴.۸۵۵ (۱۹۱،۱)
عرض ۱،۸۶۰ (۷۳.۲)
ارتفاع ۱،۴۶۵ (۵۷.۷)

انواع تریم داخلی کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶

 انواع تریم کیا اپتیما مدل 2016 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

رنگ های کیا اپتیما  مدل ۲۰۱۶

 انواع رنگ بندی کیا اپتیما 2016 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

نمای ۳۶۰ درجه از  کیا اپتیما  مدل ۲۰۱۶ 

 optima 360 - معرفی کیا اپتیما مدل 2016

راهنمای استفاده از علامت های جداول

S

O

Tech

+

به صورت استاندارد SXL پکیج Tech پکیج Plus پکیج وجود ندارد

ویژگی های ایمنی  کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶ 

 

امنیت

LX

EX

SX

دو کیسه هوا جلو و پیشرفته S S S
کیسه های هوای جانبی ۲ S S S
کیسه های هوای جانبی پرده ای  ۲ S S S
کیسه هوای زانو   سمت راننده S S S
کمک هیل S S S
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) S S S
مدیریت پایداری خودرو (VSM) S S S
دوربین دید عقب + S S
سیستم تشخیص نقطه کور S S
هشدار  ترافیک عقب S S
سنسورهای پارک عقب S S
 سیستم نظارت دوربین ۳۶۰ درجه O
سیستم ترمز اضطراری اتو O
سیستم هشدار خروج از خط O
سیستم  کمکی نور بالا

امکانات داخلی  کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶

 

LX

EX

SX

صندلی های پارچه ای S
تریم داخلی چرم S S
صندلی ورزش چرم با دوخت ورزشی قرمز S
تریم  داخلی نقره ای  (جایگزین دوخت ورزشی قرمز) O
تریم ناپا چرم داخل O
صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع S S S
صندلی های جلو گرم شوند + S S
صندلی های عقب گرم شوند S S
صندلی های خنک شوند Tech S
سیستم حافظه درایور (از جمله آینه) + S S
 پشتیبانی کمریراننده  برقی در دوجهت  قابل تنظیم است S
صندلی راننده ۱۲ جهته برقی + S S
ضندلی مسافر با ۱۰ جهت قابل تنظیم Tech S
صندلی های عقب تاشو با نسبت ۶۰:۴۰ S S S
فرمان گرم شونده + S S
روکش چرمی فرمان + S S
دکمه های چرمی + S S
فرمان اسپرت  (D-شکل) S
پدال های آلومینیومی اسپرت S

امکانات بیرونی  کیا اپتیما   مدل ۲۰۱۶

امکانات بیرونی                             

LX

EX

SX

رینگ آلیاژی  ۱۶ “ S
رینگ آلیاژی  ۱۶ ” ( خاکستری) ECO-T
رینگ آلیاژی  ۱۷ “ + S
رینگ آلیاژی  ۱۸ “ S
۲۰۵ / ۶۵R16 لاستیک S
۲۰۵ / ۶۵R16 لاستیک ECO-T
۲۱۵ / ۵۵R17 لاستیک + S
۲۳۵ / ۴۵R18 لاستیک S
کیت تایر S S
تایر یدکی Tech S
۴ چرخ ترمز دیسکی ABS S S S
ترمزهای جلو بزرگتر با کالیپر قرمز S
سیستم تعلیق اسپرت S
چراغهای جلو طرح دو ECO-T S
دی لایت ECO-T S S
چراغهای جلو زنون HID S
چراغهای عقب LED نواری ECO-T S
چراغهای عقب ورزشی   LED S
برف پاک کن دی ایسر S S S
برف پاک کن با سنجش باران S S
شیشه ای خورشیدی S S S
سقف پانوراما برقی S S
آینه  هم رنگ بدنه S S S
آینه بیرونی گرم شونده S S S
آینه های کناری با ال ای دی نشان دهنده سیگنال S S S
آینه تاشو  خودکار کناری + S S
سیستم روشنایی خوش آمد گویی + S S
 جلو پنجره  کروم S S S
دستگیره های درب کروم S S S
نوک اگزوز از فولاد ضد زنگ S S
  اگزوز دوگانه از فولاد ضد زنگ S
اسپویلر عقب S

امکانات رفاهی  کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶

LX EX SX
تهویه مطبوع S S S
فیلتر هوا S S S
کنترل  هوا به طور کامل خودکار ECO-T S S
تهویه هوا عقب جدا ECO-T S S
چراغهای جلو اتوماتیک S S S
چراغهای اسکورت جلو S S S
آینه خودکار + S S
ال سی دی روی کیلومتر شمار ECO-T S S
AM / FM / CD ۵ / رادیو ماهواره ای S S S
آی پاد ® / USB / AUX ورودی S S S
دست آزاد بلوتوث ® اتصال به تلفن همراه S S S
مانیتور ۸ اینچ Tech S
 سیستم هارمن Kardon® سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو با ساب ووفر Tech S
آمپ دارای ۱۲ خروجی  (۶۳۰ وات) Tech S
فن آوری صدای فراگیر QuantumLogic ™ Tech S
Clari-Fi ™ فن آوری موسیقی Tech S
شارژر تلفن بی سیم S
تنظیم شیب فرمان S S S
پنجره های برقی S S S
قفل درب برقی S S S
ورود بدون کلید S S S
کلید هوشمند با دکمه استارت + S S
شیفت ترونیک S
کروز کنترل نصب شده روی فرمان S S S
سیستم کروز کنترل هوشمند O
حالت درایو را انتخاب کنید (سازگار با محیط زیست / نرمال / ورزشی) S S S
ترمز پارک الکترونیکی S
USB و خروجی  ۱۲V ECO-T S S

تصاویر خودرو  کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶

 

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

 

5 نظرات
  1. آریو می گوید

    ببخشید:پاسخ.

  2. آریو می گوید

    درود بر شما.
    لطفا.انواع مدلهای اپتیمای اروندی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رو اگه امکان داره نام ببرید.قصد خرید دارم.واقعا تنوع اطلاعات گیج کنندس.مرجع کاملی وجود نداره؟ ظاهرا خود مدل GT LINE باز چند مدل داره؛درسته؟؟
    ممنون میشم اگه ÷اسخ کامل بفرمایید.
    تشکر

  3. محمد می گوید

    واقعا سایت عالی دارین. مرسی از اطلاعات کاملتون.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      مرسی محمد عزیز نظر شما باعث تشویق ما به تلاش بیشتر است.

  4. امير می گوید

    ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین،بین اوپتیما ٢٠١۵ و کرولا،کدوم بهتره؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.