مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

جگوار در سال ۲۰۰۷، زمانی مدل XF را معرفی کرد که در شرایط سختی قرار گرفته بود. فورد برای فروش این برند به تاتا موتورز آماده می‌شد و می‌توان گفت که این XF بود که به موفقیت کمپانی در حین تغییر مالکیت آن از امریکا به هند، کمک زیادی کرد.

Jaguar XF vs Audi A6 2015 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

طراحی مدرن این خودرو، یک سنت‌شکنی برای استایل مرسوم محصولات جگوار به شمار می‌آمد و در ادامه، توسعه مداوم آن باعث شد که همچنان موقعیت خود را در کلاس خودروهای مجلل و لوکس حفظ کند. حالا هم نوبت نمایش نسل دوم این مدل فرا رسیده است.

Jaguar XF 2016 01 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

در حالی که XF اولیه بیشتر یک انحراف افراطی از مدل اس-تایپ به نظر می‌آمد، مدل Mk2 هم در طراحی و هم در مهندسی، تحول به وجود آورده است. بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که این مدل، یک رقیب جدّی در کلاس خودرهای لوکس باشد.

Jaguar XF 2016 03 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

برای بررسی این خودرو، قدرتمندترین نسخه دیزلی آن، یعنی TDV6 S انتخاب شده است. این مدل با یک موتور دو توربوشارژر V6 با قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار همراه است و از تجهیزات زیادی نیز استفاده می‌کند. با این حال، شاید باید خاص‌تر از این‌ها باشد که بتواند رقیبش در اینجا، یعنی آئودی A6 را شکست دهد.

Audi A6 03 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6
آئودی A6 مورد استفاده در اینجا، یک مدل سطح بالای بلک ادیشن است که از یک موتور دو توربوشارژر دیزلی ۳۱۶ اسب‌بخاری سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک کواترو بهره می‌برد. باید دید که آیا نسل دوم XF می‌تواند جا پای مدل اولیه خود بگذارد یا اینکه این جایگاه متعلق به سالون با عملکرد بالای آئودی است.

Audi A6 05 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

آپشن‌‌های چرخ‌ها
هر دو مدل از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کنند. البته این چرخ‌ها در XF یک آپشن ۸۰۰ پوندی هستند، در حالی که این مورد در A6 به صورت استاندارد عرضه می‌شود. چرخ‌های استاندارد جگوار، ابعادی برابر ۱۹ اینچ دارد و در همین حال، ۱۱ طراحی مختلف برای چرخ‌ها با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند برای آنها درنظر گرفته شده است.

Jaguar XF vs Audi A6 wheels 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

آئودی دو آپشن چرخ‌های آلیاژی ۳۲۰ اینچی دارد و همین‌طور یک آپشن چرخ‌های ۱۹ اینچی نیز برای آن پیش‌بینی شده که می‌تواند اندکی بر نرمی سواری با خودرو بیفزاید. البته همه اینها آپشن‌های بدون هزینه‌ای هستند.

تکنولوژی چراغ‌های جلو
جگوار و آئودی برای داشتن چراغ‌های LED انطباقی، هزینه اضافه‌ای به‌ترتیب برابر ۱۲۲۵ و ۹۴۵ دلار نیاز دارند. این چراغ‌ها در XF یک روشنایی معمول ارائه می‌دهد، ولی نور چراغ‌های ماتریکس LED در A6 چیز دیگری است. می‌توانید پرتو‌های اصلی این چراغ‌ها روشن بگذارید تا نور به شکلی نامحسوس، با سطح جاده و وسایل نقلیه دیگه منطبق شود.

Jaguar XF vs Audi A6 01 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

فرم بدنه
اولین XF با فرم «استیت» عرضه شد، ولی اکنون با ارائه اف‌-پیس کراس‌اور توسط جگوار، احتمالاً تصور شده که یک نسخه باربر از آن، جذابیت چندانی برای مشتریان نخواهد داشت. این مدل ۳.۰ BiTDI از A6، با ۲۱۶۵ دلار دیگر می‌تواند به صورت یک مدل آوانت استیت در اختیار قرار گیرد و این در حالی است که مدل سطح بالای A6 آلرود کراس‌اور استیت قیمتی برابر ۵۵ هزار و ۸۲۵ پوند دارد.

Jaguar XF 2016 02 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

Audi A6 04 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

رأی نهایی

جایگاه اول: جگوار XF

رقابت بسیار نزدیک بوده، ولی درنهایت جایگاه نخست به جگوار XF جدید می‌رسد. ظاهر برجسته‌تر این خودرو آن را در سطحی بالاتر از A6 قرار می‌دهد و در زیر پوسته آن نیز، در بسیاری از زمینه‌های لازم بهبود پیدا کرده تا همچنان جایگاه خود را در پیشانی کلاس خودرویی حفظ کند. XF کارآیی بسیار بالاتری نیز نسبت به رقیبش در اینجا نشان داده است. البته این خودروی جگوار به اندازه A6 اسپورتی نیست، ولی جذابیت‌های خودش را دارد. به علاوه اینکه، می‌تواند راحتی زیادی را در مسافت‌های طولانی تأمین کند.

جایگاه دوم: آئودی

A6 سالون هنوز یک خودروی لوکس فوق‌العاده است، ولی سواری سفت و سخت نسخه «بلک ادیشن» بر کل پکیج سایه می اندازد. موتور دو توربوشارژر دیزلی عملکرد خوبی را به همراه دارد، ولی در عین حال، هزینه‌های مالکیت آن نسبت به XF بالاتر است. البته می‌توانید با نسخه S لاین، اندکی در بودجه خود صرفه‌جویی کنید، ولی هنوز گزینه پرهزینه‌تری محسوب می‌شود. در همین حال، اگر بخواهیم با مدل‌های تولید انبوه با موتور ۲ لیتری مقایسه کنیم، ممکن است به نتایج متتفاوت‌تری نیز برسیم.
گزینه‌های دیگر در این کلاس

قیمت: ۴۸,۹۲۰ پوند
موتور: ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۱۳ اسب‌بخار

2014 bmw 535d 500x305 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

همانند A6، ب‌ام‌و ۵۳۵d نیز از نظر سطح قدرت نسبت به XF برتری دارد. ولی این موضوع می‌تواند با هزینه‌های بالاتر کمپانی ب‌ام‌و، علی‌رغم قیمت‌گذاری پایین‌ترش، جبران شود. مدل دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و شاید درگیری بیشتری در هنگام رانندگی داشته باشد، ولی طراحی‌اش به اندازه XF برجسته نیست.

Mercedes E350 BlueTEC AMG Night Edition 516x344 - مقایسه جگوار XF در برابر آئودی A6

قیمت: ۴۲,۰۱۰ پوند
موتور: ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۵۸ اسب‌بخار

کلاس E قرار است در سال ۲۰۱۶ یک جایگزین پیدا کند و بنابراین، مرسدس می‌خواهد با اضافه‌کردن تجهیزات خداحافظی با این مدل‌ها داشته باشد. در مدل نایت ادیشن، یک پکیج استایل مشکی به خودرو اضافه می‌‌شود. تریم سطح بالای «پرمیوم پلاس» کلاس E حدود ۴ هزار پوند از XF ارزان‌تر تمام می‌شود و همچنین، مرسدس یک کمپانی به نسبت کم‌هزینه‌تر است.

مدل جگوار XF 3.0 TDV6 S آئودی A6 3.0 BiTDI کواترو بلک ادیشن
قیمت مدل اولیه (پوند) ۴۹,۹۴۵ ۵۱,۱۶۵
قیمت مدل تست (پوند) ۵۹,۱۸۰ ۵۵,۷۷۵
فاصله محوری (میلی‌متر) ۲,۹۶۰ ۲,۹۱۲
طول (میلی‌متر) ۴,۹۵۴ ۴,۹۳۳
عرض (میلی‌متر) ۱,۸۸۰ ۱,۸۷۴
ارتفاع (میلی‌متر) ۱,۴۵۷ ۱,۴۵۵
نوع موتور V6 با حجم ۲۹۹۳ سی‌سی V6 با حجم ۲۹۶۷ سی‌سی
پیک قدرت (اسب‌بخار در دور بر دقیقه) ۲۹۶ در ۴۰۰۰ ۳۱۶ در ۳۹۰۰
پیک گشتاور (نیوتن‌متر در دور بر دقیقه) ۷۰۰ در ۲۰۰۰ ۶۵۰ در ۱۴۰۰
انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب ۸ سرعته اتوماتیک، دو دیفرانسیل
ظرفیت باک بنزین (لیتر) ۶۶ ۷۳
ظرفیت صندوق عقب (لیتر) ۵۴۰ ۵۳۰
ظرفیت صندوق عقب با جمع‌شدن صندلی‌ها (لیتر) ۹۶۳ ۹۹۵
وزن کلی (کیلوگرم) ۱۷۵۰ ۱۸۳۵
ظرفیت حمل بار (کیلوگرم) ۶۰۰ ۶۱۰
ظرفیت یدک‌کشی (کیلوگرم) ۲۰۰۰ ۲۱۰۰
شعاع گردش (متر) ۱۱.۶ ۱۱.۹
گارانتی اصلی ۳ ساله (نامحدود) ۳ ساله (۶۰ هزار مایل)
عملکرد
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۶.۲ ۴.۸
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۴۹.۴ ۲۴۹.۴
دور موتور در ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت ۱۲۵۰ ۱۴۰۰
فاصله ترمز از ۱۱۲.۶۵ کیلومتر بر ساعت (متر) ۴۶.۸ ۴۷.۴
مصرف سوخت مشاهداتی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۱۶ ۷.۲۸
تخمین مصرف سوخت در شهر (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) ۵.۸ ۶.۲۴
تخمین مصرف سوخت در جاده (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) ۳.۹۹ ۴.۵۸
تخمین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) ۴.۵۸ ۵.۱۶
آلودگی کربنی واقعی (گرم در هر کیلومتر) ۱۹۸ ۲۳۴
آلودگی کربنی اعلام‌شده (گرم در هر کیلومتر) ۱۴۴ ۱۶۴

منبع: اتواکسپرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.