خودرو یک میلیون تومان گران شد

در طول یک‌ماه گذشته خودروسازان با کمک دولت برای خروج از رکود چند ماهه بازار، طرحی را اجرا کردند که براساس آن، متقاضیان می‌توانستند خودروهای داخلی را به صورت شرایطی و با وام ۲۵ میلیون تومانی و در اقساط چند ساله ثبت‌نام و خریداری کنند.

 

آمارها و روند ثبت‌نام خودروهای وام‌دار حاکی از آن بود که این طرح با استقبال مردم مواجه شد و بیش از ۱۲۰ هزار خودرو فقط در عرض ۵ روز ثبت‌نام شد.

 

بر این اساس، در حال حاضر خودروسازان شروع به تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان کرده‌اند که این امر باعث شد از مشتریان نقدی خودروهای داخلی کم شده و مردم به سمت خرید خودروهای شرایطی بروند.

 

در این شرایط، ارزیابی بازار خودرو حاکی از آن است که برخی از خودروهای داخلی از حدود ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در بازار افزایش قیمت داشته‌اند و دلیل این موضوع نیز از نگاه نمایشگاه‌داران، برداشته شدن فروش نقدی خودروسازان در روزهای گذشته بوده است.

 

در این خصوص، می‌توان به خودرو پراید ۱۱۱ یا پراید ۱۳۱ اشاره کرد که حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. در همین حال، خودرو پژو۴۰۵ بنزین‌سوز و پژو پارس TU5 حدود یک میلیون تومان در بازار افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

 

در حال حاضر نمایشگاه‌داران پیش‌بینی می‌کنند که بازار خودرو تا شب عید سال ۹۵ همچنان در حالت آرام و سکون بماند و قیمت‌ها نیز افزایش آن‌چنانی پیدا نکنند.

 

بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودرو پراید ۱۳۱ با قیمت ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

همچنین پژو۴۰۵ بنزین‌سوز حدود ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژوپارس TU5 حدود ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۳۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ V8 حدود ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سمند LX حدود ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.