معرفی خودرو آلفا رومئو 4C مدل 2015

بی هیچ توجهی به سبک طراحی، تنها صرفاً برای طراحی یا به راحتی و یا تمایل به سورپز کردن، عنصر اصلی طراحی آلفا رومئو ۴C ساده است: عملکرد خالص. با این تفسیر، تک¬تک تصمیم گیری های مربوط به طراحی خودرو، با در نظر داشتن این عنصر، گرفته شده اند.

4C concept big 361 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

قلب تپنده ی این خودروی غیرقابل مهار، از نوع موتور وسط می باشد، که به وضوح، از طریق شیشه ی عقب، قابل مشاهده است.

تک تک عناصر دیگر خودرو از اینجا آغاز می شوند. قاب های گرد چراغ های عقب، با بال عقب عضلانی که دریچه های هوای اینترکولر را در خود جای داده اند، در هم آمیخته اند. خطوط قدرتمند و دینامیک بدنه ی خودرو نمایی بی نقص را در چراغهای جلو که در داخلشان دو خط V شکل به سمت جلوپنجره ی سپر شکل و نماد آلفا رومئو کشیده شده است، ایجاد می نمایند.

نتیجه، خودرویست که روح واقعی یک خودروی سوپر اسپرت را در خود نهفته دارد. هر یک از عناصر ساختاری خودرو به شکلی طراحی شده اند که یک عمکلرد آیرودینامیکی ویژه را تضمین نمایند و نیروی فشاری رو به پایین لازم برای ایجاد چسبندگی مورد نیاز خودرو بر سطح جاده در پیچ های تند را، تامین نمایند.

4C concept zoom 151 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

فضای داخلی از نوع مسابقه ای

ورود به داخل اتاق آلفا رومئو ۴C به معنی ورود به دنیای مسابقات اتوموبیلرانی می باشد. همچون طراحی خارجی خودرو، تک تک عناصر تشکیل دهنده ی فضای داخلی خودرو نیز، دارای یک عملکرد اختصاصی می‌باشند: در داخل اتاق ۴C تمامی اجزا اضافی کنار گذاشته شده و تنها به اجزای حیاتی برای تضمین یک رانندگی برتر، توجه شده است. به عنوان نمونه، بدنه ی اتاق منحصر به فرد این خودرو از جنس فیبر کربن ساخته شده است. در داخل اتاق خودرو، صندلی های مخصوص مسابقه، فضای نشیمن راحت و در عین حال دارای قابلیت و ارگونومی ویژه ی خودروهای مسابقه ای را تامین می نمایند. ساختار این صندلی ها تشکیل شده است از نوعی کامپوزیت تقویت شده و نوعی لایی سبک وزن ویژه. روکش صندلی ها یا از جنس پارچه ی تکنیکی و یا از جنس چرم می باشد.

interni corsa - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

در ۴C، تمامی اجزا نشانی از روحیه ی مسابقه ای آلفا رومئو می باشد. غرببلک فرمان، در قسمت پایین شکل داده شده است. داشبورد خودرو از یک قطعه ی یک پارچه  که بوسیله حرارت دادن شکل داده شده است، تشکیل شده است که تنها در خودروهای سوپر اسپورت با نسخه ی محدود، یافته می شوند. تمامی کنترل های خودرو به شکلی تعبیه شده اند که کار با آنها توسط راننده به شکلی آسانتر و با تسلط بیشتری انجام شود. صفحه کیلومتر، دارای وضوح تصویر بالا بوده و طراحی آنها از صفحات کیلومتر موتور سیکلت ها و خودرو های مسابقه ای، الهام گرفته است. همچنین پدال های آلومینیومی و گارد های پاشنه، آخرین جزئیات از یک شخصیت اسپرت واقعی در خودرو را تشکیل می دهند.

ساخت ایتالیا

​آلفا رومئو تصمیم گرفت تا ۴C را در مودنا تولید نماید و یک واحد اختصاصی را در در کارخانه ی مازراتی در شهر مودنا، راه اندازی کرد. در اینجا، تمرکز، همیشه بر تکنولوژی تکامل یافته و ساخت و تولید با کیفیت بالا می باشد، ترکیبی که منجر به تولید خودروهایی شده است که به راستی از نظر پیشرفت های فنی و توجه به جزئیات در زمان ساخت، منحصر به فرد هستند.

در خط مونتاژ ۴C، این نیروی انسانی است که ایجاد تفاوت می نماید. تکنسین های متخصص اختصاص داده شده به تولید این مدل جدید از آلفا رومئو، نزدیک به ۵۰۰ ساعت از آموزش های ویژه را دیده و همچنین به مدت ده ماه، آخرین فرایند توسعه ی محصول را دنبال کرده اند. در نتیجه، تمامی این افراد، سطح مطلوبی از دانش فنی دقیق‌ و عمیق‌ را کسب کرده اند. تکنسین های مونتاژ، شخصا هر مرحله از فرایند را دنبال و اجرا کرده و در پایان خط، با انجام تست های کنترل کیفیت دقیق، از اینکه تمام اجزاء عملکردی بی نقص دارند، اطمینان کامل حاصل می نمایند. خودروی تکمیل شده، سپس تحویل رانندگان کارشناس ویژه ی تست عملکرد دینامیک شده و تحت طیف گسترده ای از شرایط، آزمایش می شود. فقط در آن صورت است که آلفا رومئو ۴C تولیدی، مجاز به ورود به جاده خواهد بود.

made italy - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

کیفیت برتر ایتالیایی

آلفا رومئو ۴C توسط آلفا رومئو طراحی شده و در کارخانه ی مازراتی در شهر مودنا تولید می شود، اما کیفیت برتر خودروسازی ایتالیایی را می توان در تک تک عناصر تشکلیل دهنده ی خودرو، یافت. بزرگترین شرکت‌های ایتالیایی فعال در این بخش، که در حال حاضر تامین کنندگان بزرگترین تولید کنندگان خودروهای سوپر اسپرت در جهان می باشند، به سهم خود در تولید آلفا رومئو ۴C، نقش ایفا کرده اند: گروه آدلر (Adler Group): تولید کننده ی سازه های تک‌ بدنه‌ ی (monocoque) کربنی امارک (Emarc): تولید کننده ی سیستم های ایمنی رول بار، سر شاسی، و پایه های تمام آلومینیوم IMR: تولید کننده ی قطعات بدنه از مواد کامپوزیت از همین روست که آلفا رومئو ۴C، نماینده ی برتر تولید ایتالیا در بخش خودرو، می باشد.

eccellenza italiana - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

مدل­های سفارشی

در آلفا رومئو ۴C، امکانات مختلفی برای سفارشی سازی ارائه شده است، هم از نقطه نظر زیبایی و هم جهت برجسته سازی شخصیت اسپرت خودرو، که به این ترتیب امکان جلب رضایت تمامی سلایق در مشتری های این خودرو فراهم شده است. آلفا رومئو ۴C در شش رنگ در دسترس می باشد: سه رنگ پاستل (سیاه، سفید و قرمز آلفا)، یک رنگ متالیک خاکستری بازاتو و دو رنگ سه لایه سفید صدفی و قرمز F1.

personalizzazioni - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

رینگ های قابل ارائه، علاوه بر اندازه ها و طرح های مختلف، در رنگ های مختلفی نیز قابل انتخاب می باشند: استیل و یا فولاد پرداخت شده که خود ظاهری، حتی اسپرت تر به خودرو می دهد. حتی، انتخاب رنگ کالیپر ترمز نیز امکان پذیر می باشد. در آلفا رومئو ۴C چهار رنگ: خاکستری (بصورت استاندارد)، قرمز، زرد و سیاه و سفید، قابل انتخاب می باشند.

4C concept zoom 14 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

تا آنجایی که به فضای داخلی اتاق مربوط می شود، صندلی با قابی از جنس فیبر کربن، مظهر کیفیت و برتری در صندلی های خودروهای اسپرت موجود در بازار، دارای ۴ گزینه ی مختلف برای روکش می باشد: علاوه بر روکش استاندارد پارچه ای سیاه رنگ با دوخت قرمز، شما می توانید چرم سیاه و سفید یا قرمز را انتخاب نمایید و یا حتی ترکیب فوق العاده زیبای چرم و پارچه ی میکروفیبر با خط دوخت قرمز را انتخاب نمایید. علاوه بر این، رنگ تودوزی – سیاه و سفید رنگ به عنوان استاندارد – با گزینه ی “تودوزی قرمز دو رنگ” قابل جایگزینی می باشد، که به فضای داخلی اتاق خودرو، ظاهری اسپرتی و ویژه تر می بخشد.

4c tile interni corsa - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

قاب چراغ جلو ی کربن و تاج صفحات کیلومتر دو گزینه ی دیگر قابل انتخاب (آپشن) می باشند که کاربرد بیشتر فیبر کربن را همراه دارند. ماده ای که کاربردی تعیین کننده در خودرو داشته و در نتیجه ی استفاده از بدنه ی یکپارچه، در عناصر دیگر خودرو از داخل قابل مشاهد می باشد.

از سوی دیگر، اگزوز دوتایی نوع اسپرت/مسابقه ای، ست آپ نوع اسپرت و تایر های مسابقه ای نوع AR، دیگر گزینه های قابل انتخاب (آپشن) می باشند که احساس اسپرتی تری را در آلفا رومئو ۴C تداعی می کنند. علاوه بر این آپشن های ویژه، یک سری از لوازم جانبی قابل انتخاب منحصر به فرد، مانند چادر قرمز رنگ خودرو و چمدان چرخدار آلفا رومئو ۴C به همراه خودرو قابل ارائه می باشند.

4C concept big 5 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

میزان کارآیی

خودرویی با کمتر از ۴ متر طول، ۲ متر عرض و ۱۱۸ سانتی متر ارتفاع. طراحی آلفا رومئو ۴C به همان اندازه ای جسورانه است که، ابعاد آن است. در این خودرو به جای افزایش قدرت پیشرانه، تصمیم بر این شده است که از وزن خودرو، تا حد ممکن کاسته شود. این چالش، طراحی تک تک اجزاء این خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. نتیجه شگفت انگیز است: وزن خودرو بدون سرنشین، کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم می باشد و توسط توانی معادل ۲۴۰ اسب بخار (HP) به پیش رانده می شود، که نسبت وزن به توان را به کمتر از ۴ کیلوگرم بر اسب بخار kg/HP می رساند. ترکیبی که چالاکى و عملکرد واقعی یک خودروی سوپر اسپورت را تضمین می نماید. این کاهش وزن باورنکردنی، با استفاده از مواد فوق العاده سبک مانند فیبر کربن، آلومینیوم و کامپوزیت که همگی برای اکتساب حداکثر بهره وری دینامیک خودرو، بکار گرفته شده اند، حاصل شده است. خودرویی سریع، قدرتمند و تکامل یافته. بکارگیری مواد پیشرفته در ترکیب با فرآیند ها و ارزش های نوآورانه ی آلفا رومئو در ۴C، تمرکزی حقیقی از کارآیی را در این خودرو، ایجاد کرده است.

4C concept zoom 15 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

سبک و مستحکم

به عنوان اولین و مهمترین اقدام، فیبر کربن برای ساخت محفظه مرکزی اتاق سرنشین انتخاب شد. از عمده ترین مزیت های فیبر کربن نسبت به مواد معمولی مورد استفاده در صنعت خودرو، خاصیت “ایزوتروپیک” می باشد، یعنی فیبر کربن، در تمام جهات، دارای ویژگی های استحکامی یکسان (همسانگرد) می باشد. در فیبر کربن یک سویه، از آنجائیکه تمام الیاف در یک جهت قرار می گیرند، قطعات ساخته شده از آن می توانند تا ۵ برابر قوی تر عمل نمایند. آلومینیوم، که ماده ای قوی اما فوق العاده سبک می باشد در ساخت بلوک سیلندر و خود موتور و همچنین محفظه جلو و عقب بدنه که از اتاق و سرنشین ها در برابر ضربات ناشی از تصادف محافظت می نماید، استفاده شد. یک رول بار (roll-bar) از جنس فولاد تقویت شده، که در پشت سرنشین ها در خودرو تعبیه شده است، در صورت واژگونی خودرو از در هم شکستن و تغییر شکل اتاق خودرو، جلوگیری می نماید. همچنین استفاده از مواد کامپوزیت پیشرفته، که پیش از این، بکارگیری آنها در مدل های تولیدی، بیش از حد دشوار به نظر می رسید، تکمیل کننده ی ساختار نوآورانه ی این خودرو می باشند. در ساخت بدنه ی آلفا رومئو C4، از کامپوزیت تراکم پایین (low density composites) استفاده شده است، این کامپوزیتها نسبت به آلومینیوم دارای ثبات و استحکام بالاتری بوده و نسبت به ورق فولادی بیست درصد سبکتر می باشند.

eccellenza italiana - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

موتور

در طراحی پیشرانه ی CC 1750 توربو شارژر ۴C، از آخرین فن آوری های روز جهان بهره گرفته شده است. همچنین تیم مهندسی آلفا رومئو این فن آوری را حتی، تهاجمی تر و کارآمدتر از آنچه هست ساخته اند.

controllo evoluto 1 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

 ۴ سیلندر، بلوک سیلندر و ساختار موتور آلومینیومی، یک توربو شارژر نسل جدید، سیستم پاشش سوخت مستقیم با فشار فوق قوی، سیستم تایمینگ متغیر پیوسته سوپاپ دوال (CVVT) و سیستم کلاچ دوآل این پیشرانه ی ۱۷۵۰ سی سی را قادر به ارائه یک عملکرد اسپرتی بی سابقه می سازد.

گشتاور و قدرت ویژه ی این موتور، رکورد جدیدی را برای موتوری با این اندازه ثبت کرده است. حداکثر قدرت موتور، ۲۴۰ اسب بخار، در ۶۰۰۰ دور در دقیقه حاصل می شود، که خود تاییدیست بر کشش فوق العاده و پویایی این موتور. این موتور چه در هنگام شروع به حرکت از سکون و چه در هنگام شتاب گیری قابلیت هایی استثنایی را نشان می دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آلفا رومئو ۴C برابر با چهار و نیم ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۵۸ کیلومتر در ساعت می باشد. قابلیت های این موتور به اینجا ختم نمی شود؛ لازم به ذکر است که این سطح قابل توجه از عملکرد، با حداقل تاثیر ممکن بر محیط زیست به دست آمده است. در سایه ی سیستم های کنترل پاشش سوخت و سیستم های پیشرفته ی روغنکاری و ضد اتلاف انرژی، تولید گازهای آلاینده در آلفا رومئو ۴C به شکل مطلوبی کاهش داشته و در حدود استاندارد یورو ۶ قرار گرفته است.

4C concept zoom 6 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

سیستم دیفرانسیل عقب

لذت رانندگی، نتیجه ی یک طراحی به دقت بالانس شده است. سیستم دیفرانسیل عقب نوع موتور وسط: معماری آلفا رومئو ۴C نمونه ای از خودرو های اسپرت، که در آن توزیع ایده آل وزن در اولویت اصلی است، می باشد. آلفا رومئو ۴C با هدف استفاده ی کامل از تمامی مزیت های دینامیک تامین شده توسط پیکربندی دیفرانسیل عقب با این پیکربندی، طراحی شده است. در سیستم دیفرانسیل عقب، در زمان شتاب گیری، هنگامیکه توان موتور، وزن خودرو را به سمت عقب خودرو می راند، میزان چسبندگی خودرو به سطح جاده افزایش می یابد. علاوه بر این، دیفرانسیل عقب بودن خودرو، به شما اجازه می دهد تا در سرعت های بالاتر وارد پیچ شوید و تجربه ی یک رانندگی پرهیجان تر را برای شما ممکن می سازد. موتور آلومینیومی خودرو در مرکز آن نصب شده است. این عمل به شکل قابل توجهی از وزن خودرو می کاهد زیرا دیگر نیازی به میل گاردان نیست، همچنین با تمرکز وزن موتور در نزدیکی مرکز ثقل خودرو توزیع وزن خودرو بهینه سازی شده و امکان کنترل و هدایت بهتری برای راننده امکان پذیر می شود.

trazione posteriore 1 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

کنترل پیشرفته

سیستم تعلیق اسپرت، دیسک های ترمز خنک شونده و تایر هایی با قطر های مختلف: ۴C دارای یک سیستم کنترل ایرودینامیکى پیشرفته می باشد که به شکلی طراحی شده است تا نیروی بازدارنده ی حرکتی در خودرو را به حداقل ممکن برساند. سیستم تعلیق این خودرو، با بهره گیری از راه حل های فنی با ماهیت اسپرت، عملکرد خودرو را بهبود بخشیده و لذت رانندگی بی نظیری را فراهم آورده است. سیستم تعلیق آلفا رومئو ۴C در جلو از نوع جناغی دوبل بوده و بازخوردی مستقیم و فیلتر نشده از شرایط جاده را به سرنشین های خودرو منتقل می نماید. ور سیستم تعلیق آن در عقب، سیستم تعلیق پیشرفته ی مک فرسون، پایداری عالی و لذت یک رانندگی مفرح را، حتی در تندترین پیچ ها و ناپایدارترین مانور ها تضمین می نماید. هر دو سیستم تعلیق جلو و عقب از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا ساخته شده اند. سیستم ترمز، ویژه ی شرایط مسابقه ای طراحی شده است. دیسک های ترمز خنک شونده چرخ جلو و کالیپر ترمز مارک برمبو ، قادرند تا سرعت خودرو را تنها پس از طی ۳۶ متر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر برسانند. همچنین برای اطمینان از حداکثر میزان پایداری و جلوگیری از لغزیدن خودرو، تحت هر شرایطی، ۴C، مجهز به تایرهایی با قطرهای متفاوت ۱۷”-۱۸” یا ۱۸”-۱۹” می باشد، که برای هدایت و کنترل بهتر، تایرهای بزرگتر در چرخ های عقب نصب شده اند.

motore 2 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

منطق عملیاتی تمام سیستم های الکترونیکی خودرو، با هدف کسب سطح متناسبی از عملکرد برای شرایط رانندگی مختلف، به بهترین شکل ممکن تنظیم شده و بکار گرفته شده است. شما می توانید تنها با زدن یک دکمه شخصیت آلفا ۴C خود را، تغییر دهید: مطیع و محتاط (All weather)، متعادل اما اسپرتی (Natural) و یا سریع و تهاجمی (Dynamic). سلکتور آلفا رومئو DNA سه مود متفاوت رانندگی را از سال ۲۰۰۸ در اختیار راننده ها قرار داده است. این سیستم در آلفا رومئو ۴C به طور کامل اصلاح شده و مطابق با نیازهای یک خودروی سوپر اسپورت با کارایی بالا، تغییر یافته است.

در همین راستا سه مود موجود با افزودن یک مود چهارم، تکمیل شده است: مود مسابقه ای آلفا (Alfa Race)

مود مسابقه ای آلفا (Alfa Race)

مود مسابقه‌ای آلفا فوق‌العاده ترین مود قابل انتخاب آلفا D.N.A بوده و با حرکت دادن سلکتور DNA به سمت (Dynamic) و نگاه داشتن سلکتور به مدت چند ثانیه قابل فعال سازی می باشد. با این انتخاب مود مسابقه‌ای ،  شما کنترل کامل تمامی سیستم های خودرو را، در شرایط مسابقه ای، در دست خواهید داشت. این مود، با به حداقل رساندن مداخلات سیستم های الکترونیکی خودرو، کنترل کامل خودرو را در اختیار راننده، قرار می دهد.

interni corsa - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

در مود مسابقه‌ای آلفا، سیستم کنترل پایداری (ESC) به طور معمول غیر فعال بوده و تنها در صورت ترمزگیری شدید و برای جلوگیری از اینکه راننده کنترل خودرو را ازدست دهد، فعال شده و مداخله می-نماید. سیستم کنترل لغزش خودرو (ASR) نیز در زمان شتاب گیری و ترمزگیری غیرفعال شده و کنترل لغزش و میزان چسبندگی خودرو به سطح جاده را تنها از طریق کنترل پدال گاز در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم کنترل دیفرانسیل Q2 آلفا، از سوی دیگر، فعال باقی می ماند، زیرا فعال بودن این سیستم در زمان خروج خودرو از پیچ های تند، با سرعت بالا، ضروری می باشد.

مود (Dynamic)

مود (Dynamic) تنظیمات خودرو را برای ارایه ی عملکرد رانندگی عالی، تنظیم می نماید. پارامترهای کنترل موتور به شکلی تنظیم می شوند که نسبت به تغییر زاویه ی پدال گاز، قادر به عکس العمل سریع تر باشند و همچنین گیربکس TCT آلفا، برنامه ای با سرعت واکنش بالا را انتخاب می نماید تا زمان تعویض دنده را تا ۲۵ درصد نسبت به حالت معمول کاهش دهد. سیستم ESC در این حالت زاویه ی دریفت را تا حد معینی محدود کرده و تنها اگر وضعیت فرمان و زاویه ی دریفت، پایداری خودرو را در معرض خطر قرار دهد، فعال می شود.

4c Canvas - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

مود (Natural)

این مود برای استفاده ی روزمره ی خودرو طراحی شده است. پارامترهای تعویض دنده، برای حداکثر راحتی و روانی تنظیم شده اند. گیربکس آلفا TCT در حالت دستی، از دست دادن تمرکز راننده را جبران می نماید. زمانیکه دور موتور تا حد معینی افزایش یابد، عملکرد افزایش خودکار، بصورت اتوماتیک دنده ای بالاتر را انتخاب می نماید، در حالیکه، به محض اینکه دور موتور به کمتر از ۱۰۰۰ دور در دقیقه (۱۰۰۰ rpm) کاهش یابد، عملکرد کاهش خودکار دنده ی پایین تر را انتخاب می نماید. در نهایت، دیفرانسیل Q2 آلفا، در مود ملایم قرار داشته و تنها زمانیکه سطح تماس یکی چرخ های عقب، به شکل قابل توجهی کاهش یافته باشد، فعال می شود.

4C concept big 36 1 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015 4C concept big 20 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

مود همه ی شرایط آب و هوایی (All weather)

در شرایط هوایی نامساعد، برای اطمینان از حداکثر ایمنی، بهتر است تا مود همه‌ی شرایط آب و هوایی انتخاب شود.

در زمان انتخاب مود همه‌ی شرایط آب و هوایی عکس العمل خودرو نسبت به تغییر زاویه ی پدال گاز بسیار آرامتر از حالت معمول می باشد. سیستم ASR یک منطق ویژه جهت کنترل موتور و ترمزها انتخاب کرده و در صورت خارج شدن کنترل خودرو از دست، خروجی موتور را برای مطابقت با سرعت جاده ای خودرو تنظیم کرده و از لغزیدن آن جلوگیری می نماید، زیرا که در غیر این صورت کنترل خودرو می تواند دشوار باشد.

4C concept zoom 9 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

آلفا TCT

این تنها قدرت خروجی موتور نیست که عملکرد فوق العاده ی آلفا رومئو ۴C را تضمین می نماید. بی تردید یک سیستم انتقال نیروی پیشرفته برای کنترل این قدرت خروجی مورد نیاز است. آلفا ۴C مجهز به یک گیربکس TCT شش سرعته با کلاچ خشک دوبل می باشد، سیستمی که انتقال سریع قدرت در سیستم تعویض دنده ی مداوم را با تمام مزیت های یک گیربکس اتوماتیک در هم می آمیزد. این سیستم همانند دو گیربکس به صورت موازی عمل می نماید، که هر یک دارای کلاچی مخصوص به خود می باشند. در این سیستم، دنده ی بعدی در حالیکه دنده ی قبلی هنوز درگیر می باشد، درگیر شده و به این ترتیب ناپیوستگی‌های ناشی از تعویض دنده در فرآیند انتقال قدرت را از بین می برد. کلاچ آلفا TCT بصورت ویژه برای استفاده در آلفا رومئو ۴C تغییر یافته است. کلاچ ویژه ی ۴C مجهز به تمامی نرم افزار های جدید کنترل می باشد، که سریع ترین حالت ممکن تعویض دنده را در تمامی شرایط تضمین می نمایند. عملیات تعویض دنده، در مود های عملکرد اسپورت، تهاجمی تر بوده و راننده ها می توانند به وضوح، درگیر شدن دنده ی جدید را، همانند یک خودروی مسابقه ای، در زمان رانندگی احساس کنند. از سوی دیگر، در پیچ ها برای جلوگیری از کاهش پایداری خودرو، تعویض دنده ها به روان‌ ترین شکل ممکن انجام می شوند.

4C concept zoom 11 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015 4C concept zoom 12 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

توربوشارژر

برای تکمیل فن آوری‌ها، این موتور مجهز به یک توربوشارژر نسل جدید و یک منیفولد دود مبدل پالس می‌باشد که با بهره بردن از فشار امواج، گشتاور موتور، در دور موتورهای پایین را جبران کرده و افزایش می‌دهد. منیفولد و توربین از فولاد میکروکست ساخته شده و به شکلی طراحی شده است که در دماهای بسیار بالا (بیش از ۱۰۰۰ درجه ی سانتیگراد) – یکی از پیش نیازهای کاهش مصرف سوخت در سفرهای بزرگراهی با سرعت متوسط به بالا نیز عملیاتی باشد. دریچه ی وست گیت، یکی دیگر از قطعات ضروری برای افزایش بهره وری موتور است. این قطعه، منطق کنترل فشار توربو را با هدف تطبیق آن با شرایط رانندگی تنظیم کرده و نارسایی های پمپاژ را به حداقل می رساند

turbocompressore 1 - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

پمپ خنک­ کننده

مانند تمام خودروهای مسابقه ای، ۴C نیز از یک سیستم اتوماتیک خنک کننده ی کمکی برای محافظت از توربوشارژر بهره می برد. خاموش کردن موتور، به طور معمول باعث توقف فوری گردش روغن موتور شده و به این ترتیب روغن باقی مانده در توربوشارژر، در دمایی بسیار بالا، بصورت راکد باقی خواهد ماند. شک حرارتی وارد بر این روغن باعث از دست رفتن ظرفیت روان کنندگی آن و همچنین منجر به آزاد شدن موادی خواهد شد که می توانند به موتور آسیب برسانند. برای جلوگیری از این پدیده، آلفا رومئو، پمپ خنک‌کننده را طراحی و تامین کرده است. این پمپ به طور خودکار توسط ECU کنترل شده و با گردش روغن در مجاری توربو شارژر، روغن را به اندازه ی کافی خنک می نماید.

after run pup - معرفی خودرو  آلفا رومئو 4C  مدل 2015

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.