یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

چه کسی موزیک را کنترل می‌کند؟ چه زمانی برای خوابیدن کمک‌راننده مناسب است؟ کجا باید برای خوردن ناهار توقف کنید؟ این‌ها و پرسش‌های دیگری از این دست، موضوع راهنمای مسافرت جاده‌ای هستند که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

couple driving 516x344 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو
هیچ‌کدام از دو سفر جاده‌ای شبیه به یکدیگر نیستند؛ جز اینکه همگی آن‌ها شامل یک مسافت طولانی، غذاهای عجله‌ای و گروهی از آدم‌های خسته، بی‌حوصله و بدخلق که گرفتگی عضلات پیدا کرده‌اند، می‌شوند. به‌منظور حفظ شرایط آرام، ایمن و لذت‌بخش، توصیه می‌شود که تمام مسافرت‌های جاده‌ای از قوانین مشخصی تبعیت کنند. این قوانین، بدون اینکه ترتیب آن‌ها اهمیت داشته باشد، در ادامه ذکر می‌شوند.

summer road trip 516x346 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

۱) اولین و مهم‌ترین کار قبل از وارد شدن به جاده این است که همه باید به دستشویی بروند. مسواک و حمام هم گزینه‌های بعدی هستند! می‌دانید چرا؟

۲) راننده موزیک را انتخاب می‌کند. هر کس پشت فرمان نشسته، کنترل سیستم استریو را نیز برعهده می‌گیرد؛ مگر اینکه وی تصمیم بگیرد که قدرت را به کس دیگری واگذار کند. در هر صورت، وی حق دارد که در هر زمان، دوباره این کنترل را به دست بگیرد. این قانون سخت‌گیرانه در این رابطه تصریح می‌کند که شخصی که کنترل رادیو را برعهده دارد، باید تا پمپ‌بنزین بعدی رانندگی کند.

Road Trip 01 516x344 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

۳) کمک‌راننده، شامل هر کسی که این وظیفه را برعهده می‌گیرد، باید در تمام مدت بیدار بماند و برای نشان دادن جهت ‌مناسب، تنظیمات دستور داده شده از طرف راننده، رساندن تغذیه به راننده و روحیه دادن به وی در دسترس باشد. در همین حال، سرنشینان صندلی‌های عقب برای خوابیدن آزاد هستند؛ البته با آگاهی از این موضوع که ممکن است کسی با ارسال یک پیام جعلی از طریق تلفن همراهشان، برای آن‌ها دردسر ایجاد کند!

new drivers 516x323 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

۴) تمام توقف‌ها برای بنزین‌زدن باید تا جای ممکن به‌صورت بهینه انتخاب شوند. به این منظور، باید از پمپ‌بنزین‌هایی که فروشگاه ندارند و آن‌هایی که از بزرگراه دید ندارند، پرهیز کرد. در همین حال، اگر یکی از همراهان پیاده شده بود و بیش از ۵ دقیقه گروه را منتظر گذاشت، راننده می‌بایست خودرو را به بیرون از ایستگاه هدایت کند تا به این وسیله، این عضو تنبل گروه احساس کند که جا گذاشته شده است!

gas station 516x343 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

۵) منظور دقیق از «توقف برای بنزین»، سوخت‌گیری، دستشویی و خوراکی است. همه افراد باید در این روند مشارکت کنند، مگر اینکه خوابیده باشند.

۶) در هر زمان که ممکن باشد، باید رستوران مناسب و کاملاً قابل اطمینان را پیدا کرد. در این حالت، بر این نکته تأکید شود که باید سریعاً به جاده برگردیم و «اوقات خوبی» داشته باشیم.

۷) با این وجود، در صورتی که زمان به شما اجازه می‌دهد، هیچ‌وقت غذای خود را از یک رستوران بین راهی تهیه نکنید. ببینید که افراد محلی کجا غذا می‌خورند و به آنجا بروید.

۸) غذاهای حاضری، نه «بو» می‌‌دهند، نه «کثیف» هستند و نیازی به دستمال‌سفره هم ندارند. اگر بخواهید چنین مواردی را درنظر بگیرید، دیگر گزینه‌ای برای خوردن باقی نمی‌ماند. وقتی در یک محیط تنگ و نزدیک به دیگران غذا می‌خورید، هر چیزی می‌تواند حال آدم را به هم بزند.

road trip 3 516x344 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو
۹) ولی همیشه دستمال اضافی برای مواقع ضروری داشته باشید؛ و همین‌طور دستمال مرطوب برای بچه‌ها.

۱۰) هیچ‌گاه به یک مسافرخانه جاده‌ای با قیمت خیلی پایین اعتماد نکنید. در واقع، به هر چیزی که زیر ۱۰۰ دلار (در امریکا) باشد، باید شک کنید.

۱۱) وقتی از جلوی ایستگاه کنترل سرعت پلیس رد می‌شوید، بهتر است با نور بالا، به خودروهایی که از جلو می‌آیند، هشدار بدهید!

۱۲) در هر حال، اگر پلیس شما را نگه داشت، مؤدب باشید و مدارک خود را ارائه دهید. ناله و یا گریه‌کردن، حتی برای حفظ امتیازات گواهینامه، مایه شرمندگی است.

۱۳) تا زمانی که نمی‌خواهید سبقت بگیرید یا سرعتتان بیشتر از سایر خودروهای ترافیک نیست، از خط سمت چپ فاصله بگیرید. همچنین وقتی کسی می‌خواهد از شما سبقت بگیرد، سرعت خود را اضافه نکنید؛‌ شکست! را قبول کنید و به حرکت خود ادامه دهید.

Family Taking Roadtrip 516x344 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو
۱۴) خودروهای شخصی و کرایه‌ای، موجودات متفاوتی با یکدیگر هستند. با خودروی شخصی باید به‌صورت قسمتی از خانه مالک خودرو رفتار شود و در مورد خودروهای کرایه‌ای، باید گفت که آن‌ها امانت هستند.

۱۵) هیچ قانون مشخص و تعیین‌کننده‌ای در مورد طول مسافتی که یک شخص می‌تواند رانندگی کند، وجود ندارد. در حالت کلی، این راننده است که باید تصمیم بگیرد که فرمان به دست کس دیگری بسپارد. ولی برخی افراد، سرسخت و سمج هستند. ولی یک چیز را باید درنظر داشته باشید؛ طبق قانون در امریکا، رانندگان کامیون در هر ۱۴ ساعت، تنها باید ۱۱ ساعت رانندگی کنند و حداقل باید نیم‌ساعت در بین راه استراحت کنند. ولی شما که راننده حرفه‌ای نیستید، بنابراین با اولین نشانه خواب‌آلودگی، کنار بزنید.

summeroadtrip 516x385 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

۱۶) سرویس‌های بهداشتی استراحتگاه‌ها غالباً کیفیت بهتری نسبت به سرویس‌های بهداشتی پمپ‌بنزین‌ها دارند. بنابراین، اگر چنین امکانی برای شما وجود دارد، حتماً به سراغ استراحتگاه‌ها بروید. در همین حال، آن‌ها که تجربه بیشتری دارند، حتماً راحتی، تمیز بودن و کیفیت دستشویی‌های یک کتابخانه عمومی یا موزه را ترجیح می‌دهند؛ ضمن اینکه وای‌فای مجانی هم انتظار شما را می‌کشد!Road Trip 516x343 - یک راهنمای فشرده برای مسافرت با خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.