معرفی چری تیگو 5 مدل 2016

طراحی چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶ به شکلی است که در جزئیات با توجه به سرعت و وزن خالص خودرو به عنوان بهترین نوع از طراحی می توانمحاسبه شود. پارامتر مقاومت در برابر باد که از طریق ایجاد کاهش مقاومت منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش سرعت خودرو و ثبات خودرو در طول سفر می شود علاوه بر اینکه طراحی زیبایی نیز دارد.به گفته شرکت چری طراحی با خطوط ملایم در این خودرو به همراه اجزا مختلف از جنس کرم و شکل زیبای این خودرو نتیجه کار و تجربه مهندسان شرکت بنز و پورشه است.

چری تیگو 5 مدل 2016 2 - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

طراحی داخلی خودرو چری تیگو ۵ ۲۰۱۶ به شکلی است که به عنوان یک طراحی مبتکرانه می توان از آن نام برد.در طراحی این خودرو تا حد امکان سعی بر این شده تا حس راحتی و آسایش را به راننده منتقل کند .مواد بکار رفته در ساخت اجزا داخل کابین چری تیگو ۵ از نوع غیر سمی و بدون آسیب به محیط زیست است.کل طراحی شیک، ظریف و در سطح بسیار بالایی ظاهر می شود.طراحی داخلی این خودرو به خوبی غلاوه بر راحتی حس اسپرت را منتقل می کند.صندلی های چرم ارگونومیک در این خودرو با طراحی پارچه ای از نوع  ۳D بافته شده.جنس مواد بکار رفته نرم و راحت است.  چری تیگو فایو در داخل کابین دارای تجهیزاتی نظیر صفحه نمایش با کیفیت بالا ، اتصال بلوتوث، استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دارای صندلی ۸ حالته راننده می باشد.طراحی داخل کابین تیگو ۵(Tiggo 5) در نوع خود و در بین دیگر محصولات چری منحصر به فرد و در حد استاندارد یک خودرو لوکس می باشد. تریم های بکار رفته داخل کابین بصورت دو رنگ می باشد. صفحه دیجیتال بین کیلومتر شمار و دور سنج زیبایی خاصی به پشت آمپر تیگو ۵ داده است.اداوات مربوطبه تهیویه مطبوع بصورت اتوماتیک و از چینش مناسبی بر خوردار می باشد.چری برای تیگو یک صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته که دارای نویگشین هم نیز می باشد.قطعات کرومی رنگ که در اخل کابین و قسمتهای نظیر فرمان ،دورخروجی های هوا و روی درب ها کار شده نمایی لوکس به داخل این خودروی چینی داده است.

tiggo5 interior b - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

در طراحی بیرونی این خودرو باید دانست که این خودرو با توجه به هزینه پایین تر نسبت برخی خودرو های دیگر نظیر تویوتا لندکروز از سیستم هایی نظیر TPPS و برخی از سیستم های کنترل ارتفاع خودرو نیست لذا ارتفاع این خودرو را با سطح زمین در حدود ۱۹۰ میلیمتر در نظر گرفته اند که ا توجه به وضعیت طراحی خودرو معقول به نظر می رسد.ابعاد خارجی تیگو ۵ (Tiggo 5) برابر با  ۴۵۰۶ میلیمتر طول، ۱۸۴۱ میلیمتر عرض و ۱۷۴۰ میلیمتر می باشد .نمای جلو خودرو متشکل شده از چراغهایی که کمی بزرگ به نظرمی سد و جلو پنجره مشبکی که لوگوی چری را در میان خودرو با دو بال کرومی در اختیار دارد. پرژکتور های مدور کوچک در میان قاب کرومی رنگ در طرفین سپر قرار گرفته و جلوه ای خاص به مجموعه سپر خودرو داده است.طراحی نمای عقب خودرو قابل قبولتر از نمای جلو خودرو می باشد .چراغهای عقب خودر که مجهز به LED بوده  و پرژکتور های باریک که بر روی سپر جانمایی شده است به همراه سر اگزوز ها ، نمایی عقب خودرو را دلنشین تر کرده است.نکته مهم در طراحی خودرو تیگو ۵ (Tiggo 5) این است که این خودرو بطور کلی و جزئی از هیچ خودرویی کپی برداری نشده است .

چری تیگو 5 مدل 2016 7 - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

وجود فرمان  از نوع الکتریکی یا (EPS ) در  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶  که امروزه جایگزین فرمان هیدرولیک ،در تعداد زیادی از خودروهای جدید است.یکی از مزیتهای EPS حذف شدن پمپ هیدرولیک فرمان است  که از۸تا۱۰اسب بخار از قدرت موتور رامصرف می کند.همچنین حذف شدن مایع هیدرولیک ،شیلنگها،نشتیهای آن ونیز نیاز به چک کردن آنها از مزیتهای این سیستم می باشد.این سیستم همچنین آرامتر از فرمان هیدرولیک کار می کند۰زیرا نه صدای پمپ وجود دارد ونه مایع در داخل شیلنگها وسوپاپها،اما برجسته ترین تفاوت در فرمان پذیری ومنظم بودن فرمان آن است.فرمان (EPS ) حتی هنگامی که موتور خاموش باشد نیروی کمکی برای پیچیدن فرمان را تهیه می کند. همچنین این سیستم در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کند زیرا وزن کمی دارد وموتور DC  آن فقط هنگامی که نیاز باشد به ما کمک می کند.(هنگام پیچیدن فرمان )۰ سیستم (EPS ) به وسیله یک موتور۱۲ولت کار می کند وبه موتور خودروبرای منبع انرژی وابسته نیست. بنابراین حساسیت فرمان حتی هنگامی که موتور خاموش است تحت تاثیر قرار نمی گیرد.سیستم فرمان برقی بااندازه گیری های بسیار دقیق تنظیم می شود که تطبیق یافتن آن  برای کنترلهای هیدرولیکی سخت می باشداین سیستم بوسیله بازبینی ورودی های غربیلک فرمان ،سرعت خودرو ودیگر عاملهای دینامیکی می تواند یک حرکت مستقیم برای خودرو مهیا کند.  EPS می تواند نیروی زیادی هنگامی که شما احتیاج دارید فراهم کند ( سرعت کم ) همچنین هنگامی که نیاز نداریم از توانایی فرمان می کاهد( سرعت زیاد ) .

تیگو 5 22 - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

ویژگی های ایمنی  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶ 

از نظر ایمنی  در  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶ باید گفت که این خودرو تقریبا با توجه به هزینه ای که شما می کنید همه چیز را در خود برای یک رانندگی امن در اختیار دارد. سیستم  های هوشمند رانندگی نظیر  (ABS + EBD + ESP + ASR + HHC + EBA + DTC) و بسیاری دیگر .البته این خودرو دارای ۴ کیسه هواست که با توجه به کلاس SUV  این خودرو می توانست بشتر هم باشد.طراحی کاملا جدید محافظت از عابر پیاده در این خودرو نیز بکار بردده شده که شاید در تعداد کمی از خودرو های جدید وجود داشته باشد.

 تیگو 5 6 - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

امکانات رفاهی  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶

در مورد امکانات و رفاهی این خودرو باید به وجود سیستم کمک پارک هوشمند اشاره کرد .همچنین وجود سانروف اتوماتیک ACS باعث  لذت بردن شما  از طبیعت در هر زمان می شود.از دیگر امکانات چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶ می توان به صفحه نمایش ۷ اینچی  لمسی لوکس  با  سیستم ناوبری  و سرگرمی و رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، گرمکن صندلی، چراغ‌های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو و با قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش ۷ اینچی و سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و دوربین عقب و ایربگ برای کلیه سرنشین می باشد.در سیتم تعلیق چری تیگو فایو باید گفت که سیستم مکفرسون با سیستم تعلیق جداگانه جلویی و عقب و همچنین  تریلر عمودی مستقل می تواند بهترین راحتی و  سواری را  در میان اتومبیل های مشابه ارائه کند.این خودرو دارای رینگ های  ۱۷ اینچی آلومینیومی آلیاژ با ظاهری  پویا است. که به خودرو زیبایی هر چه بیشتر ی داده است

 تیگو 5 2 - معرفی چری  تیگو 5  مدل 2016

قیمت  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶ 

  • قیمت خودروی چری  تیگو ۵  مدل ۲۰۱۶ در امارات ۵۵،۹۰۰ درهم می باشد

مشخصات فنی  و موتوری چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶

حجم موتور (لیتر) ۲.۰

  • سیلندر ۴ سیلندر
  • نوع درایو چرخ جلو درایو
  • ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
  • اقتصاد سوخت (L / 100 کیلومتر)
  • نوع سوخت بنزین
  • اسب بخار (اسب بخار) ۱۳۹
  • گشتاور (نیوتن متر) ۱۸۲
  • انتقال خودکار – گیربکس اتوماتیک هفت سرعته
  • بالا سرعت (کیلومتر / ساعت) ۱۶۵
  • گنجایش ۵ نفره
  • شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر / ساعت (ثانیه)

ابعاد و وزن خودرو  چری تیگو ۵  مدل ۲۰۱۶

  • طول (متر) ۴.۵۰۶
  • عرض (متر) ۱.۸۴۱
  • ارتفاع (متر) ۱.۷۴۰
  • فاصله دو محور (متر) ۲.۶۱۰

تصاویر خودرو  چری تیگو ۵ مدل ۲۰۱۶

 

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

2 نظرات
  1. بهیار می گوید

    سلام وقتتون بخیر به نظر شما ۱۳۹ اسب بخار با این وزن و هیکل به هم میخورن ولستر مدل هیوندایی اونهم هاچ بک ۱۳۸ اسب بخاره به نظرتون تواضن داره این ماشین ؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      این خودرو ها ساخت چین هستند.شما هرگز با شرکتی مثل هیوندای مقایسه نکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.