تغییر نام اینفینیتی Q30 قبل از ورود به بازار

اینفینیتی علاقه عجیبی به تغییر نام مدل‌های خود دارد؛ این حداقل چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. این کمپانی پس از سردرگم کردن همه با سوئیچ به سیستم نام‌گذاری «Q-هرچیزی» برای خودروها و کراس‌اورهایش، حالا هم مدل شبه‌کراس‌اور Q30 خود را حتی قبل از اینکه برای فروش در بازار قرار گیرد، تغییر نام داده است. اینفینیتی از ۲ سال قبل که کانسپت اولیه Q30 را ارائه کرده تا ارائه مدل تولیدی، مسیر زیادی را طی نموده است.

Infiniti-Q30-06-526x351
استراتژی بازاریابی اینفینیتی، Q30 دیفرانسیل جلو را به عنوان مدل هاچ‌بک کامپکت این کمپانی درنظر گرفته بود؛ آن هم در حالی که مدل آینده QX30 «کراس‌اور»، در واقع همین خودرو با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، طراحی اندکی متفاوت در پایین بدنه و ارتفاع بالاتر رانندگی است. ولی از این پس هر دو، تحت نام “QX30” در بازار امریکا عرضه می‌شوند.

Infiniti-Q30-05-526x351
فارغ از نحوه نامگذاری، شرایط Q30/QX30 چندان تغییری نشان نمی‌دهد. هنوز مدل‌های پایه دیفرانسیل جلو و با جهت‌گیری اسپورت، و همین طور بالاترین سطح با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای این نوع کراس‌اورها پیش‌بینی شده است. تنها نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که هر دو نسخه دو دیفرانسیل، از عنوان “QX30” استفاده خواهند کرد.

Infiniti-Q30-08-526x351
شاید ردپای این تغییر را بتوان در دپارتمان بازاریابی اینفینیتی پیدا کرد؛ چرا که مطمئناً پول‌های بیشتری در عنوان «کراس‌اور» خوابیده است. البته اینکه این نامگذاری اینفینیتی در آینده با انتقادهای زیادی مبنی بر تعریف یک «کراس‌اور» روبرو می‌شود، قابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

مکمّل این سری اینفینیتی، QX30S است که بر پایه Q30 اسپورت مخصوص بازار اروپا ساخته می‌شود. QX30S از ویژگی‌های مدل اروپایی شامل ارتفاع کمتر، جلوبندی و طراحی عقب تهاجمی، چرخ‌های ۱۹ اینچی و تایرهای پرفورمنس برخوردار است. در نهایت، QX30 AWD را داریم که همچنان به عنوان یک «کراس‌اور واقعی» در خانواده باقی مانده و با سیستم استاندارد دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، نمای خشن در جلو و عقب و ارتفاع بالاتر رانندگی همراه است.

در میانه‌های ۲۰۱۶ باید منتظر مدل‌های مختلف QX30 ها به بازار باشیم؛ خودروهایی که قیمت اولیه‌ای در زیر رنج ۳۰ هزار دلار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.