علت اتش گرفتن خودروهای 405

با اعلام خبری در خصوص کشته شدن ۱۰۴ نفر به دلیل اتش سوزی های مکرر خودرو  ۴۰۵ دوباره بحث و جدل ها در این خصوص اغاز شد.

جهت اطلاع دوستان; علت اصلی اتش سوزی خودروهای ۴۰۵و سمند به دلیل استفاده از یک بست  فلزی غیر استاندارد و غیر قابل تنظیم در خودروهای ساخت نیمه دوم ۸۳است.

این بست وظیفه نگه داشتن شیلنگ خروجی از باک بنزین به سمت انژکتورها را دارد. در صورت سردو گرم شدن مکرر محفظه موتور; این بست فابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و پس از مدتی عکس العملی در خصوص انبساط و انقباظ  موجودنمی دهد و دیگر توان نگه داشتن شیلنگ بنزین که یک فشار ۵/۲barدر ان وجود دارد را ندارد و نشت بنزین از محل اتصال انها شروع می گردد که دقیقا بالای انژکتور سیلندر شماره ۴ است . نشت بنزین حتی به صورت قطره محفظه شمع ۴ را از بنزین پر کرده  و باعث رسیدن بنزین به محل اتصال کلاهک وایر شماره ۴ با شمع می گردد و در صورت وجود جرقه در این محل; باعث اتش سوزی می گردد .وادامه نشت بنزین باعث حرکت این اتش سوزی به زیر باک می شودو باقی ماجرا

این بست به دلیل اینکه قابلیت تنظیم شدن رانداشت و یک بار مصرف بود حتما می باید تعویض گردد. در صورتیکه تاکنون حتی اگر خودرو شما دچار مشکل نشده پیشگیری حکم میکند که نسبت به تعویض ان در تعمیرگاههای مجاز اقدام نمائید.

ایران خودرو میتوانست با اموزشهای تصویری از طریق تبلیغات حداقل مشتریان خود را از علت اصلی خبردار مینمود وسپس نسبت به اجرای طرح فراخوان اقدام می نمود .

این شرکت در ابتدا منکر ایراد به وجود امده بود ولی با اتش گرفتن دهها دستگاه و عکس العمل به موقع صدا وسیما; مسولیت را پذیرفت. البته همچنان با اکراه  عکس العمل کندی نمایندگی های این شرکت داشتند حتی علیرغم اینکه علت دقیق حادثه مشخص شده بود نمایندگی های ایران خودرو خرید این بستهای ۵۰تومانی را به عهده مشتریان خود که ساعتها در صف های طویلی بودند واگذار می کردندو  باز باعث ایراد دیگری می شد چون بستهای خریداری شده و موجود در بازار همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند.

انتظار بود از شرکتی که داعیه جهانی شدن دارد در خصوص موارد اینچنینی که باز هم امکان تکرار دارد جسارت پذیرفتن مشکل دستگاههای خود را بپذیرد و به جای توجیه نسبت به رفع مشکل در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.