200 دستگاه تاکسی پلاک اروند تا پایان 1394

محمدرضا معتمدی در نشست خبری که امروز(۱۴ دی ماه) در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: تا پایان سال جاری، ۲۰۰ دستگاه تاکسی پلاک اروند به ناوگان تاکسیرانی آبادان و خرمشهر افزوده خواهد شد.

وی افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برای منطقه آزاد اروند برخوردار است و حمل و نقل درون شهری یکی از بخش‌های این توسعه است، زیرا با توجه به سفرهای پی در پی اتباع خارجی و ویژه بودن منطقه از لحاظ توریستی و به منظور تامین رفاه و آسایش مردم، باید حداقل‌های رفاهی و اجتماعی در منطقه نهادینه شود.

معتمدی ادامه داد: در این راستا با چندین شرکت خصوصی واردکننده خودرو مذاکره و پیشنهادهای مختلفی بررسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی، اقلیمی و منطقه‌ای و همچنین با توجه به نظر خود تاکسی‌رانان، خودرو مورد نظر جهت واگذاری انتخاب شده است. در این بررسی یک مدل از شرکت خودرو ساز هیوندای انتخاب شده است.

وی گفت: در برنامه اولیه منطقه آزاد اروند جهت نوسازی ناوگان سازمان‌های تاکسیرانی آبادان و خرمشهر، حدود ۲ هزار دستگاه تاکسی و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد از محل اعتبار بانک‌ها برای تاکسی‌رانان در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد روند قیمت تمام‌شده هر دستگاه خودرو را در حدود ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بنا بر تفاهم‌نامه بین منطقه آزاد اروند و سازمان‌های تاکسیرانی آبادان و خرمشهر، متقاضیان دریافت خودرو پلاک اروند از سوی تاکسیرانی‌ها به ما معرفی می‌شود تا اقدامات لازم جهت خرید و تحویل خودروها به متقاضیان صورت پذیرد. در این مرحله، تا ۱۰ روز آینده منتظر آمار این سازمان‌ها هستیم.

معتمدی اظهار کرد: محدودیت تاکسی‌هایی که تا سال ۸۵ خریداری شده بودند، برداشته شده و تمام تاکسی‌داران می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و هر چند بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این پروژه است ولی اولویت با تاکسی‌های درون‌شهری و سازمان‌های تاکسیرانی است.

وی گفت: شرایط برای تاکسی‌داران به گونه‌ای فراهم شده که خرید تاکسی پلاک اروند با حداقل هزینه برای تاکسی‌دار تمام شود. تمامی خودروها دارای ۵ سال گارانتی شرکت هستند و شرکت واردکننده موظف است سرویس‌های لازم پس از فروش را به استفاده‌کننده بدهد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد روند عنوان کرد: برای ارائه سرویس بهتر و ارائه امکانات توسط سازمان‌های تاکسیرانی، آموزش و نظارت توسط منطقه آزاد اروند در خصوص استفاده از تاکسی‌های پلاک اروند انجام خواهد شد.

منبع ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.