وزارت دادگستری آمریکا فولکس‌واگن را تحت پیگرد قرار داد

وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط با رسوایی میزان آلایندگی اتومبیل های شرکت فولکس واگن، این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.این رسوایی از نصب نرم‌افزاری پنهانی در میلیون ها خودروی ساخت این شرکت برای فریب دادن سیستم های آزمایش میزان آلایندگی آنها نشات می گیرد.در سپتامبر سال گذشته، در پی تحقیقاتی توسط مسئولان آمریکایی، فولکس واگن به نصب این نرم‌افزار در ۱۱ میلیون خودرویش در سراسر جهان اذعان کرد.

این رسوایی باعث افت فروش اتومبیل های فولکس در جهان شده است و این شرکت میلیاردها یورو برای رسیدگی به عواقب این بحران اختصاص داده است.دعوی قانونی روز دوشنبه به نمایندگی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در دادگاه فدرال در دیترویت میشیگان مطرح شد.این شکایتنامه مدعی است که تقریبا ۶۰۰ هزار موتور دیزلی فاقد سیستم های لازم برای کنترل میزان آلایندگی بوده اند و در نتیجه استاندارد این سازمان را نقض کرده اند.

همچنین ادعا شد که فولکس واگن با فروختن خودروهایی متفاوت از آنچه اصلا برای عرضه آنها در بازار از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفته بود، قوانین هوای پاکیزه آمریکا را “نقض” کرده است.

سینتیا گایلز از سازمان محیط زیست گفت که دولت آمریکا سعی دارد فولکس واگن را به خاطر هرگونه رفتار غیرقانونی در آلوده کردن هوا پاسخگو بشناسد و افزود:‌ “تاکنون بحث جمع آوری خودروها با این شرکت به راهی قابل قبول برای حل مشکل منجر نشده است. این مباحثات به موازات اقدام قانونی در دادگاه فدرال ادامه خواهد یافت.”

این شرکت اتومبیل سازی همچنین با اتهامات جداگانه مجرمانه و مجموعه ای از پیگردهای قانونی از سوی صاحبان خودروهای فولکس واگن روبروست.سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می گوید که فولکس واگن بسیاری از اتومبیل هایش را به دستگاهی مجهز کرد که قادر به تشخیص تست آلودگی بود و موتور را طوری تنظیم می کرد که از میزان تصاعد اکسید نیتروژن بکاهد.

این شرکت به اشتباهات خود اذعان کرده و ترمیم هایی در سطح مدیریت و خدمه انجام داده است.مارتین وینترکورن از مدیریت عاملی شرکت استعفا کرد و ماتیاس مولر مدیر سابق پورشه جایش را گرفت.این شرکت هم اکنون درحال انجام تحقیقاتی داخلی درباره این رسوایی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.