خودروهای هوشمند آئودی در پیست تاندرهیل

فورد اخیرا اعلام کرده است که خودروهای فیوژن خودران را در خیابان‌های شهری ساختگی در میشیگان آزمایش خواهد کرد. اما آئودی ایده‌ی جالب‌تری دارد و از پیست مسابقه‌ای تاندرهیل واقع در کالیفرنیا برای تست‌های میدانی خودروهای هوشمند خود استفاده خواهد کرد.

آئودی در حال همکاری نزدیک با لابراتوار تحقیقاتی الکترونیکی بلمونت واقع در کالیفرنیا جهت توسعه‌ی خودروهای هوشمند است. آئودی در خصوص تست میدانی خودروهای هوشمند خودران اعلام کرد که مهندسان این شرکت در پیست تاندرهیل عملکرد خودرو را شرایط بحرانی سرعت خواهند سنجید. آئودی باور دارد این آزمایش می‌تواند کمک شایانی جهت کالیبره کردن نرم‌افزار کنترلی خودرو به مهندسان بکند. آئودی پیش‌تر دو نمونه‌ی خودروی هوشمند خودران RS7‌ با نام‌های رابی و بابی تولید کرده است و آن‌ها را در پیست‌های مختلف دنیا اعم از هاکن‌هیمرینگ در آلمان، فست پارک‌موتور در اسپانیا و سونوما در کالیفرنیا آزمایش کرده است. تست خودروهای خودران در پیست‌های مختلف را می‌‌توان شگرد منحصر به فرد آئودی دانست. پیش‌تر آئودی نمونه‌ی هوشمند خودروی TT‌ را در مناطق مختلفی آزمایش کرده بود و هم‌چنین موفق شده بود با کمترین دخالت انسانی، سال گذشته یک دستگاه آئودی A7 را از کالیفرنیا تا لاس وگاس، محل برگزاری کنفرانس CES، منتقل کند.

طبق گفته‌های آئودی، اگر خودرویی بتواند در پیست و با سرعت‌های بالا اقدام به رانندگی خودکار کند، تا حدود زیادی آماده‌ی تجاری سازی و ورود به خیابان‌ها خواهد بود. آئودی در نظر دارد برای اولین بار تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار را در نسل بعدی خودروی لوکس A8 تعبیه کند. این تکنولوژی A8 را قادر می‌سازد تا در ترافیک‌ها و بزرگراه‌ها با سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر بر ساعت به صورت خودکار اقدام به رانندگی کند.

منبع : زومیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.