همه چیز در مورد پروژه‌ درایو ویز کیا در نمایشگاه CES 2016 + فیلم

در نمایشگاه CES 2016 شاهد معرفی تعداد زیادی از انوع تکنولوژی‌های مختلف هوشمند سازی خودرو‌ها بودیم. کیا نیز جهت عقب نماندن از این موج گسترده، از برند خودرو‌های هوشمند خود با نام درایو ویز  رونمایی کرد. این خودروساز مطرح کره‌ای اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ خودرو‌های نیمه هوشمند و تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌های تمام هوشمند و خودرانش را به بازار عرضه خواهد کرد. بر اساس گزارش کمپانی کیا، درایو ویز خودرو‌های هوشمندی هستند که خطر‌های احتمالی ناشی از خطاهای انسانی را تا حد زیادی کاهش خواهند داد. هم‌چنین این تکنولوژی نحوه‌ی تعامل انسان‌ها با خودرو‌ها را به طور کامل تغییر خواهد داد.

کیا تکنولوژِی درایو ویز 2 - همه چیز در مورد پروژه‌ درایو ویز کیا در نمایشگاه CES 2016 + فیلم

 کیا در نمایشگاه CES جاری، برای بازدیدکنندگان امکان آزمایش و تجربه‌ی سیستم پیشرفته‌ی کمکی راننده را فراهم کرده است. تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی کیا برای هوشمند‌سازی خودرو‌ها عبارتند از:

  • سیستم رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها (HAD) که خودرو را در بزرگراه‌ها در لاین مربوطه نگه خواهد داشت.
  • سیستم  رانندگی خودکار شهری (UAD) که خودرو را با توجه‌ به اطلاعات ترافیکی زنده در داخل شهر‌ها هدایت خواهد کرد.
  • سیستم هوشمند دنبال کردن وسایل نقلیه (PVF) که عملکرد مشابهی با کروز کنترل‌های هوشمند دارد و فاصله‌ی خودرو را  با سایر وسایل نقلیه همواره حفظ می‌کند.
  • سیستم ایست اضطراری (ESS) که دقت راننده را به طور مداوم بررسی می‌کند و در صورت تشخیص حواس پرتی از راننده اقدام به هدایت خودرو به کنار جاده و توقف آن می‌کند.
  • سیستم حرکت در ترافیک‌های سنگین (TJA) که هدایت خودرو را در ترافیک‌های سنگین بر عهده می‌گیرد.
  • سیستم هوشمند پارک خودرو (AVP) که به راننده امکان خروج از خودرو پیش از اتمام عملیات پارک را می‌دهد.

کیا هم‌چنین از رابط انسان و ماشین (HMI) پرده برداشت که راننده از طریق آن می‌تواند با ژست‌های حرکتی و سنسور اثرانگشت با خودرو ارتباط برقرار کند. کیا به آرامی در حال توسعه‌ی خودرو‌های هوشمند خود است و در نظر دارد با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۸، به اهداف خود جهت ارایه‌ی خودرو‌های نیمه هوشمند و تمام هوشمند در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ برسد. ایالت نوادا به شرکت کیا اجازه داده تا تست‌های میدانی محصولات خود را پیش از عرضه‌ی نهایی، در آن مکان انجام دهد.

مشاهده فیلم تکنولوژی خودرو کیا با نام درایو ویز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.