نمایشگاه خودرو CES 2016 با برترین فناوری های

در نمایشگاه CES امسال، خودروها حضور چشمگیری داشته اند. هرچیزی در نمایشگاه پیدا می شود، از فناوری هدایت خودکار و سیستم های ایمنی پیشرفته گرفته تا جدید ترین نوآوری ها در زمینه کنترل خودرو با گوشی و طرح های مفهومی جالب. پس با ما همراه باشید تا بهترین های نمایشگاه تا اینجای کار که یک روز آز آن می گذرد را مرور کنیم.

نمایشگاه CES 2016 - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

داشبوردی متعلق به آینده

داشبوردی متعلق به آینده - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

داشبورد منحصر به فرد ساخت شرکت Denso را باید محصولی برای فردا دانست. تصور کنید که جلوی این صفحه منحنی شکل پیشرفته نشسته اید و خودرو صفحه نمایش را متناسب با زاویه نگاه شما تنظیم می کند. برای مثال، کافی است بخواهید آهنگ مورد علاقه تان را گوش دهید، برای این کار کافی است نگاهی به بخش سرگرمی بیندازید تا منوی آن برای تان نمایش داده شود. شما می توانید با کمک کلیدهایی که روی فرمان قرار گرفته اند، هرچه می خواهید را انتخاب کنید تا نیازی به رها کردن فرمان هم نباشد. همچنین می توانید تصویر دوربین های عقب خودرو را در گوشه های نمایشگر مشاهده کنید.

خودرویی متعلق به قرن بیست و دوم

خودرویی متعلق به قرن بیست و دوم - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

البته این یک خودروی مفهومی است، اما آیا می توان آن را آینده صنعت خودرو دانست؟ تویوتای مدل FCV Plus حاصل تلاش یک خودروساز بزرگ برای ساخت یک وسیله نقلیه شهری است که به محیط زیست هیچ آسیبی نزند. سوخت خودرو هیدروژن است و اگر بخواهید، می توانید از آن به عنوان ژنراتور برق هم استفاده کنید! در صورت نیاز می توانید خودرویتان را به یک پریز در خانه یا محل کار وصل کنید تا از نعمت برق بهره مند شوید.

چشم هایی کوچک تر، اما بهتر برای خودروهای با هدایت خودکار

چشم هایی کوچک تر هدایت خودکار - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

یک خودرو مجهز به سیستم هدایت خودکار باید بتواند اطراف خود را ببیند و این کار از طریق استفاده از یک واحد تشخیص نور و مسافت لیزری (LIDAR) امکان پذیر است. در نمایشگاه امسال، شرکت Velodyne نخستین حسگر نسل سوم خود (استوانه جلویی در تصویر) را معرفی کرد که به لطف ابعاد کوچکش می تواند در آینه بغل خودرو هم جای بگیرد. این یعنی دیگر نیازی به حسگرهای چرخان که سقف خودروهای با هدایت خودکار کنونی را اشغال می کنند نخواهد بود.

خودروی هدایت خودکار تویوتا

خودروی هدایت خودکار تویوتا - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

تویوتا خودروی مفهومی جدیدی معرفی کرده است که بهترین دستاوردهای پژوهش آن در مورد خودروهای با هدایت خودکار در آن جمع شده است. این شرکت حدود یک میلیارد دلار را صرف پژوهش در مورد هوش مصنوعی و راحت تر ساختن استفاده از خودرو کرده است و بدین وسیله گام مهمی در مسیر هدایت خودکار برداشته است. در نمایشگاه تویوتا اعلام کرد که رییس بخش روبوتیک شرکت گوگل را در آزمایشگاه جدید خود استخدام کرده است.

ابرکامپیوتری در خودروی شما

ابرکامپیوتری در خودروی شما - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

Nvidia Drive PX2 یک کامپیوتر قدرتمند با دو پردازشگر است که برای استفاده به عنوان قلب یک خودروی مجهز به قابلیت هدایت خودکار طراحی شده است. این واحد می تواند اطلاعات را از دوربین های ویدیویی و حسگرهای لیزری دریافت کند تا با استفاده از نرم افزار هدایت خودکار آنها را پردازش کند. این محصول نتیجه سرمایه گذاری بزرگ انویدیا در صنعت خودرو است و شرکت سوئدی ولوو اعلام کرده است که اولین مشتری آن خواهد بود.

ماشین بتمن الکتریکی شد

ماشین بتمن الکتریکی - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

خودروی FFZero1 یک طرح مفهومی تمام الکتریکی است که خیلی ها در نمایشگاه امسال منتظر دیدنش بودند. این محصول ساخت شرکت Faraday می تواند تنها در عرض سه ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، قدرتی که به لطف تعبیه یک موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری در آن میسر شده است. اگر عشق سرعت باشید هم حداکثر سرعت این هیولا چشمانتان را گرد خواهد کرد: ۲۰۰ مایل بر ثانیه یا به عبارتی ۳۲۰ کیلومتر در ساعت. خودرو شباهت زیادی به خودروی معروف بتمن یعنی بت موبیل دارد. شرکت سازنده وعده داده است که تا دو سال آینده آن را به بازار بفرستد. احتمالا شما هم باید مثل ما تنها به «دیدن» چنین خودرویی اکتفا کنید!

آخرین دستاوردها برای سرگرم شدن در خودرو

سرگرم شدن در خودرو - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

سیستم سرگرمی خودروی e-Golf Touch ساخت فولکس واگن از یک صفحه نمایش ۹٫۲ اینچی بهره می برد و می توان از طریق صوتی و یا به وسیله اشاره و حرکات دست (gesture) با آن ارتباط برقرار کرد. این محصول همچنین با نرم افزارهای MirrorLink، Android Auto و Apple CarPlay سازگار است. قابلیت صوتی «فعال سازی با کلیدواژه» به راننده اجازه می دهد تا با گفتن واژه «سلام فولکس واگن» خودرو را کنترل کند تا نیازی به فشردن هیچ دکمه ای نباشد.

محصول آئودی خودرویی که می تواند به تنهایی خود را از شر گره های ترافیکی رها کند و محل پارک پیدا کند

گره های ترافیکی آئودی - نمایشگاه خودرو CES 2016  با برترین فناوری های

خودروی تمام الکتریکی E-Tron Quattro یک خودروی مفهومی از آئودی است که می تواند به تنهایی خود را از شر گره های ترافیکی رها کند و محل پارک پیدا کند. جلوی فرمان این خوردو یک داشبورد پیشرفته منحنی شکل قرار دارد که روی آن هیچ کلید و شستی فیزیکی وجود ندارد. این خودرو قطعاتی قابل حرکت دارد که باعث می شوند در صورت نیاز شکل آیرودینامیکی بهتری پیدا کند. آئودی می گوید این ماشین می تواند سبک رانندگی صاحب خود را تقلید کند. البته همانطور که گفتیم این تنها یک طرح مفهومی است، پس انتظار نداشته باشید که به این زودی ها آن را در خیابان ببینید.

منبع : pcworld

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.