پهپاد مسافربری در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد + فیلم

در میان این پرنده های مصنوعی، یکی از آنها واقعا چشمگیر نشان داده است. اجازه دهید شما را با اولین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان آشنا کنیم، Ehang 184. در این محصول هیچ امکانی برای کنترل هوایپما در حین حرکت وجود ندارد، چون از ابتدا قرار نبوده که این طور باشد. با کمک گرفتن از حسگرها و کامپیوترها برای هدایت از زمان برخواستن از زمین تا فرود، این هواپیما کاملا خودکار عمل می کند.

پهباد با حمل مسافر 2 - پهپاد مسافربری در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد + فیلم

دریک ژیونگ، یکی از بنیانگذاران شرکت چینی سازنده این هواپیما به نام Ehang می گوید: «هیچ یک از کسانی که سوار این هواپیما می شوند قرار نیست خلبان باشند. شاید بهتر باشد که بگوییم در آینده نیازی به داشتن گواهینامه خلبانی وجود نخواهد داشت. همه سرنشینان مسافر خواهند بود. تنها کافی است روی صندلی تان بنشینید و از پرواز لذت ببرید.تنها رابط کاربری این پهپاد یک تبلت است که به کمک آن، مسافران گزینه برخواستن از زمین، فرود آمدن و نیز تنظیمات مربوط به تهویه هوا را در اختیار خواهند داشت.در آینده نیازی به داشتن گواهینامه خلبانی وجود نخواهد داشت. همه سرنشینان مسافر خواهند بود. تنها کافی است روی صندلی تان بنشینید و از پرواز لذت ببرید.

پهباد با حمل مسافر 1 - پهپاد مسافربری در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد + فیلم

در حال حاضر، هواپیما قادر است یک مسافر را تا ارتفاع ۱۱،۵۰۰ فیت (۳۵۰۵ متر) بالا ببرد.ژیونگ اضافه می کند: «سرعت عادی این هواپیما حدود ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و حداکثر زمان پرواز نیز ۲۳ دقیقه است. پس در نسخه فعلی این هواپیما، در هر پرواز می توان تا ۳۲ کیلومتر حرکت کرد.»براساس اعلام شرکت سازنده، پهپاد مجهز به یک سیستم چند موتوره با ۸ عدد ملخ است، مساله ای که باعث می شود حتی در صورت از کار افتادن چندتا از موتورها، این هوابرد بتواند به راحتی روی زمین فرود بیاید. اما برای مدیریت اوضاع در شرایط اضطراری، Ehang در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مرکز کنترل از راه دور است تا روی همه پروازها نظارت داشته باشد و بتواند در صورت بروز مشکل برای حل آن وارد عمل شود.شاید دلتان بخواهد یکی از این پهپاد ها را جلوی درب منزل داشته باشید تا از شر ترافیک خلاص شوید و در مسیر رسیدن به محل کار یا هرجای دیگری، از حس پرواز کردن لذت ببرید. این هواپیما که مجوزهای لازم را از چند نهاد نظارتی در کشورهای مختلف برای فروش اخذ کرده است، پس از عرضه در بازار قیمتی بین ۲۰۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰ دلار خواهد داشت.

مشهاده فیلم پهپاد مسافربری در نمایشگاه CES 2016

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.