تماشا کنید : تویوتا 4 رانر مدل 2016

تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ خودرویی با دو محور و نمایی خشن و مستحکم.خودرویی که به محض مشاهده آن می گویید که باید به دل کوه و جنگل و طبیعت زد.این را ما نمی گوییم بدون شک گفته شما در اولین دیدار با این خودروست.

این خودرو از محدود خودروهایی است که هم ذات شاسی بلند و هم ذات وانت را با هم و یکجا دارد.به مدت ۳۰ سال است که ۴ رانر نیاز های مشتریان را جهت دل زدن به کوه و صحرا فراهم می کند.

حتما دوست دارید اولین فور رانر را ببینید.بله یک از مدل های اولیه این خودرو را در تصویر زیر برای شما آماده کردیم تا ببینید که فور رانر از کجا به کجا رسید.تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ یک خودرو با چقرمگی بالا و استحکام بسیار خوبی نسبت به سایر همرده های خود دارد.طبق آمار ۹۰ درصد ۴ رانر هایی فروخته شده هنوز در  جاده ها در حال تاخت وتاز هستند و بازنشسته نشده اند که آمار بسیار خوبی می باشد.وجودموتور استاندارد  ۴.۰  لیتری با ۶ سیلندر   در خودروی فور رانر ۲۰۱۶  می تواند  ۲۷۰ اسب بخار و ۲۷۸ پوند فوت گشتاور تولید کند. ۴ رانر ۲۰۱۶ پایبند به استاندارد  SAE J2807 است که توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) مورد تایید است.

تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ از نوع چهار چرخ محـرِک یا (۴WD) یا (۴×۴) است که اینگونه خودرو ها کنترل بهتری در حرکات نمایشی و سر پیچ ها دارند. همچنین نیرو بیشتری به زمین وارد می کنند در نتیجه ازشتاب بیشتری برخوردارند.علاوه بر سیستم ۴WD در این خودرو از دیفرانسیل Torsen استفاده شده است.دیفرانسیل Torsen یک سیستم مکانیکی خالص است که هیچ گونه تجهیزات الکتریکی، کلاچ و سیال با گرانروی بالا وجود ندارد.واژه Torsen از دو کلمه Torque Sensing مشتق شده است.

که در واقع فرستادن تورک برابر برای هر دو تایر است. به محض اینکه نیروی ترکشن بر روی یک تایر از بین برود، دیفرانسیل Torsen وارد عمل می‌شود. این دیفرانسیل نسبت ۵ به ۱ در تورک دارد یعنی هنگامی که یک تایر نیروی جلوبرنده خود را از دست می‌دهد، می‌تواند تا میزان ۵ برابر تورک را به تایری بدهد که نیروی جلوبرنده مناسبی داشته باشد.

این وسیله اغلب در خودروهای پر بازده AWD مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند کوپلینگ ویسکوز وظیفه دارد تا از لغزش هر جفت تایر جلوگیری به عمل آورد. دیفرانسیل Torsen نسبت به کوپلینگ ویسکوز دارای مزیت است چون تورک مناسب را به چرخ‌ها اعمال می‌کند قبل از اینکه شروع به لغزیدن نمایند.هرچند اگر یک جفت از تایرها نیروی جلوبرنده خود را به طور کامل از دست بدهد، دیفرانسیل Torsen توانایی انتقال تورک به دیگر جفت تایر را ندارد. در حقیقت نسبت bias مشخص می‌کند که چه میزان تورک انتقال پیدا بکند، ۵ برابر صفر عددی غیر از صفر را به ما نمی‌دهد.

معرفی  و بررسی تخصصی تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶

%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7 4 %D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B1 2016 18 - تماشا کنید : تویوتا 4 رانر مدل 2016

مشاهده فیلم خودرو تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۱۶

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.