ورود FAW به ایران و تغییر بازار خودرو

بعد از توافقات هسته‌ای ایران و ایجاد تغییرات جدید در اقتصاد کشور در سال ۲۰۱۵ ، برندهای مهم وارداتی اتومبیل در سراسر جهان برای تصاحب سهم بازار خودرو در ایران به رقابت پرداختند. برند اف‌ای‌دبلیو نیز با شروع تغییرات اقتصادی ایران از همان ابتدا روند روبه‌جلو خود را برای تصاحب فرصت‌های جدید و پیشی‌گرفتن از رقبا در پیش گرفت.

اف‌ای دبلیو به عنوان اولین شرکت تحت نظر جمهوری چین با ۶٠ سال سابقه، با بینشی مبتنی‌بر ارائه کیفیت برتر و خدمات مفید، همواره در پی تسخیر بازارهای جهانی بوده و اکنون ایران را به عنوان یک انتخاب استراتژیک مناسب برای حضور خود برگزیده است. به‌طوری‌که ورود دو برندB۵٠ و J۶ توسط شرکت اف‌ای دبلیو در بازار ایران برای اولین‌بار در میان برندهای اتومبیل، منجر به ایجاد یک رقابت هوشمندانه در خاورمیانه شده است. برند J۶ از سری خودروهای سنگین (تراکتور) اف‌ای‌دبلیو با پایبندی به محیط‌زیست، استفاده از فناوری‌های پیشرو و پاسخ‌گویی کامل به نیازهای بازار، توانست در سال گذشته جایگاه اول را به خود اختصاص دهد و در تیرماه گذشته به بالاترین میزان فروش دست یابد.

ازجمله مزیت‌های رقابتی که باعث شهرت J۶ در بازار شده، می‌توان به مصرف سوخت فوق‌العاده پایین، کیفیت کاملا متفاوت در مقایسه با سایر محصولات چینی و بهره‌مندی از محور انتقال بی‌نقص (ZF، تکنولوژی آلمانی) اشاره کرد.  موضوع دیگری که موجب استقبال از اف‌ای دبلیو و J۶ شده است، ارائه خدمات ویژه پس از فروش و ارتباط نزدیک با مشتری است که در قالب برگزاری ایونت‌های (رویداد یا مراسم) خاص انجام می‌شود. با در پیش‌گرفتن این روند و همکاری به عنوان اسپانسر تیم فوتبال تراکتورسازی، اف‌ای دبلیو توانسته است جایگاه خود را به عنوان تولیدکننده محصولات باکیفیت در ایران تثبیت کند.

به‌طوری‌که با تولید سواری B۵٠ موجب تغییر و تحول در بازار اتومبیل‌های اندازه متوسط در ایران شده و به گفته کارشناسان داخلی، هم‌اکنون B۵٠ به عنوان یک محرک در بازار اتومبیل اندازه متوسط در ایران شناخته می‌شود.  علاوه بر سازماندهی در بازار اتومبیل چین و حضور در بازار جهانی، اف‌ای دبلیو می‌کوشد با تکیه بر سه اصل کیفیت محصول، بازاریابی دقیق و تعهد به مشتری، خود را به عنوان یک برند تخصصی خلاق و پیشگام در صنعت تکنولوژی در بازار ایران مطرح کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.