تاریخچه BMW

 Bayerische AG زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتورسیکلت کرد.
اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد.در سال ۱۹۲۸ با به کار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند.
در سال ۱۹۳۳ کمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور ۶ سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر کرد.طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور شش سیلندر به ۱۵۰۰CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloonبه بازار عرضه شد.در سال ۱۹۳۵ حجم این موتور به ۲۰۰۰CC رسید.
در سال ۱۹۳۶ بهترین اتومبیل این دهه یک ۳۲۶ قدرتمند به بازار عرضه شد.این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه ۱۹۳۰ لقب گرفت.در سال ۱۹۳۷ مدل Sport دو نفره ۳۲۸ به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل کوپه ۳۲۷ به مرحله تولید انبوه رسید.ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال ۱۹۳۹ یک مدل ۳۳۴ با حجم موتور ۳۵۰۰CC به تولید انبوه نرسید.
به دلیل بمباران کارخانه در شهر مونیخ, BMW بعد از جنگ دچار مشکلات بسیار جدی شده و ناچار به آلمان شرقی مقل مکان کرد.
در سال ۱۹۴۸ تولید موتورسیکلت مجددا آغاز شد.در سال ۱۹۵۲ با تولید مدل ۵۰۱Saloon تولید اتومبیل از سرگرفته شد.
تا سال ۱۹۶۴ اتومبیلهای این کمپانی تقریبا مشابه یکدیگر و دارای موتورهای شش سیلندر V8 بودند.در سال ۱۹۵۵ یک مدل کوپه ۵۰۳S ساخنه شد.البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشکلات زیادی روبرو بود و درنتیجه BMW شروع به نولید اتومبیلهای کوچکتری کرد.
مدل ۱۵۰۰Saloon محصول ۱۹۶۱ که در اندازه متوسط تولید شده بود BMW را از ورشکستگی نجات داد.
این ابتکار ساخت یک سری از انومبیلهای ۴سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهایی با قدرت ۸۰bhpبرای مدل ۱۵۰۰ که گاه تا ۱۷۰bhp برای محصولاتی مانند ۲۰۰۲Turbo افزایش مییافت.(وااای ۲۰۰۲ توریو )
این سری از اتومبیلها در مدلهای دو در , چهار در و کروک و بعد از سال ۱۸۷۱ در مدلهای هاچبک تولید شدند.
موفقیت در این سریها باعث شد تا کمپانی ظرفیت خود را بالا برد و در سال ۱۹۶۷ , ‌پص به همین منظور کارخانهGlas را خریداری کرد و پس از یک سال در این کارخانه مدل ۱۶۰۰GT را تولید کرد.
ضمنا خط تولید مدلهای کوپه بزرگ از سال ۱۹۶۵ به بعد ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند.
در سال ۱۹۶۸ تولید موتورهای شش سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیلهای Saloon بزرگ بود. در سال ۱۹۷۱ حجم موتورهای Saloon به ۳۲۰۰cc افزایش یافت.
BMW در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ فقط به بهتر کردن کیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل این تلاش سری ۳(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری ۵ (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) , سری ۷ (اتومبیلهایSaloon تشریفاتی و راحت) و سری ۶(اتومبیلهای کوپه Sport بزرگ) بود.
در سال ۱۹۷۸ تعدادی از این اتپمبیلها مانند کوپه M1 با سرعتی در حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد که نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای Sport بود.
انگیزه پیروزی در مسابقات فرمولا ۱ باعث شد تا BMW مدلهای M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسطبخش سازنده اتومبیلهای Sport تولید کند.
بخش تکنیکی BMW تصمیم به رقابت با بخش تپلید کننده اتومبیلهای مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابتتولید اتومبیلهای Sport دو سرنشینه Z1 بود که در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد.از جمله دیگر محصولات این رقابت مدلهای ۳۲۸ و ۵۰۷ و ۳۲۵i -با قدرت ۱۷۰hbp و موتوری شش سیلندر و ۲۵۰۰cc – می باشد.
یکی از مهمترین اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته ۸,۷,۶,۵,۳ و تبدیل آنها به اتومبیل هایی مطابق با استانداردهای امروزی است که از جمله این اتومبیلها می توان به مدل های ۷۵۰iL از سری ۷ اشاره کرد که دارای موتور V12 با قدرت ۳۰۰hbp و حجم موتور ۵۰۰۰CC می باشد. این مدل از اتومبیلهایی بود که نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب نمود.
مدل کوپه دو سرنشینه ۸۵۰i یکی از اتومبیلهای Sport است که بر روی کیلومتر شمار آن سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خود نمایی میکند در حالیکه اتومبیل ظرفیت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت را نیز دارد.این مدل برتری تکنیکی بالایی نسبت به بنز پیدا کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.