معرفی مزدا 3 مدل 2016

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ – خودروی محبوب و قدیمی در بازار خودرو چه داخل ایران و چه در خارج از ایران.خودرویی که در سال ۲۰۱۶ با مدل هایی همچون i SPORT, i TOURING,i GRAND ,TOURING,s TOURING ,s GRAND TOURING  وارد بازار شده و  تفاوت این مدل ها در امکانات و آپشن های آنهاست.این خودرو در بازار های بین المللی با خودرو هایی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک به رقابت می پردازد.

مزدا 3 مدل 2016 25 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

مزدا ۳مدل ۲۰۱۶ یکی از اتومبیل های متمایز  وجمع و جوردر  کلاس خود است.که ما در این مطلب سعی بررسی موتوری و طراحی آن چه در مدل سدان و چه در مدل هاچ بک می پردازیم.مزدا ۳ را می توان از لحاظ طراحی ، ایمنی، ارزش، و دقت در رانندگیمورد ستایش قرار داد.برای طراحی این خودرو از همین نسل فعلی همراه با فیس لیفت و پکیج اسپرت استفاده خواهد شد. بسیاری از جنبه های مختلف می تواند یک تجربه رانندگی بسیار رضایت بخش را با مزدا ۳ در مدل ۲۰۱۶ به راننده القا کند.این خودرو از لحاظ سیستم تعلیق به خوبی و نرم عمل کرده و همچنین در هنگام استفاده از فرمان حس نرمی و راحتی خوبی به شما خواهد داد. در اصل یک خودروی نمیه اسپرت و با ابعاد بسیار مناسب جهت رانندگی در شهر  هم می توان یک امتیاز مثبت برای این شرکت به حساب آید ولی از مشکلی همیشگی این خودرو که البته در مدل ۲۰۱۶ هم هنوز پابرجاست نباید غافل شد چرا که هنوز هم به خوبی صدای موتور را می توان در داخل اتاق این خودرو شنید  که البته فضای کم صندلی های عقب این خودرو را هم می توان به معایب آن اضافه نمود. قرار است در سال ۲۰۱۸ مزدا ۳ بر روی پلتفرمی کاملاً جدید قرار گیرد.. در مدل MPS نیز از کیت اسپرت نظیر سپر با هواکش‌های جدید و شکاف روی کاپوت و رینگ‌های آلیاژی و همچنین اسپویلر عقب بهره گرفته خواهد شد.

مزدا 3 مدل 2016 6 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

در طراحی خارجی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ از سبک KODO یا کدو استفاده شده است که  که بر اساس طراحی جمع و جور ژاپنی ساخته شده است که از سوی مزدا رونمایی و تولید شده است که بر اساس اظهارات برند ژاپنی طراحی ساده و مینیمالیستی خود در عین سادگی دارای قدرت و بازخورد بالایی است که  پیشتر در خودرو ۲۰۱۶ Mazda MX-5 بهره گرفته شده است.

مزدا 3 مدل 2016 9 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

اگر به تغییرات خودرو مزدا ۳ مدل ۲۰۱ بپردازیم باید به تغییرات داخلی از جمله کنسول مرکزی جدید و داشبورد باریک‌تر و چراغ‌های LED از تغییرات مدل ۲۰۱۶ خواهند بود.فضای داخلی مزدا ۳ جدید بکلی تغیر کرده و می شود در اولین نگاه صندلی جلوهای بزرگ این خودرو را مشاهده کرد که بخوبی میتواند سرنشین را در بر بگیرد و همچنین به طور کلی تریم داخل کابین و مواد بکار رفته بهبود یافته است.در وسط داشبورد این خودرو می توان صفحه نمایش بزرگ لمسی را داشت که دارای کنتراست بالا و وضوح عالی می باشد. بر خلاف سیستم لمسی و تصویری دو برادر دیگر خود یعنی مزدا ۶ سدان و CX-5 که می شود گفت دارای تاخییر در جابجایی در منو هاست این سیستم سریع و هوشمند تر است.

مزدا 3 مدل 2016 15 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

در این خودرو از دونوع تریم و رنگ بندی استفاده شده که یکی به رنگ چرم تیره و دیگری به رنگ چرم کمرنگ و نزدیک به کرم است که با دوخت با کیفیت خودو و وجود منافذ زیاد رو سطح این صندلی ها به خوبی موجوب تهویه مناسب می شود و همچنین به شما راحتی عرضه می کنند.

مزدا 3 مدل 2016 27 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

در روی داشبورد و وسط آن یک مانیتور که به شما امکاناتی همچون سیستم پاندورا ,  رادیو HD   بلوتوث, Stitcher, رادیو اینترنتی رسانه های اجتماعی AHA,   قابلیت ارسال اس ما اس  و  پاسخ متن , رادیو ماهواره ای SiriusXM , و سیستم صوتی مارک Bose با قابلیت صدای سوراند می دهد.

مزدا 3 مدل 2016 14 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

در پشت فرمان خودرو مزدا ۳ به شما امکان استقاده از سیستم ACTIVE DRIVING DISPLAYر ا می دهد. این امکان  یکی از ویژگی‌های رایج در اتومبیل‌های اسپرت و سدان‌های لوکس است؛ اما در مورد مزدا۳ چطور؟ این اتومبیل که بیش از ۱۶ هزار دلار قیمت دارد، از یک صفحه نازک و پلاستیکی که از داشبورد بیرون می‌آید، بهره می‌برد. این صفحه سرعت فعلی، راهنمای مسیر، تنظیمات ایمنی مانند هشدار به هنگام تغییر لاین و تنظیمات کنترل سرعت بهینه را به شما نشان می‌دهد. زمانی که اتومبیل را خاموش کنید، Active Driving Display دوباره داخل داشبورد برمی‌گردد.

مزدا 3 مدل 2016 11 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

وجود کلید ها بر روی فرمان مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ به شما امکاناتی نظیر کنترل تماس های تلفنی، فرمان صوتی  و کنترل پلیر موسیقی در هین رانندگی را می دهد.گرچه این کنترلر ها در قسمت دیگر یعنی در کنار دستی  و کنسول خودرو با طحی از نوع ولوم شکل دوباره بکار برده شده است.

مزدا 3 مدل 2016 2 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ در آزمون های تصادف IIHS   تصادف از جلو و کنار پنج ستاره ایمنی را کسب کرده.مزدا ۳ در آخر مدل خود در تست های انجام داده شده نشان داد که از ایمنی بالایی برخوردار می باشد که از جمله آنها عملکرد خوب ۶ کیسه هوای موجود در این خودروست که البته در همه تیپ های این مزدا وجود دارند. شش کیسه هوا که کیسه هوای سرنشین های جلو و کیسه هوا های کناری و پرده ای را شمال می شود.ویژگی های ایمنی استاندارد این خودرو شامل کنترل پایداری الکترونیکی، ABS، چراغ های دید در روز و شش کیسه هوا است. سیستم هشدار مسیر باریک، هشدار مانع جلو و نمایش نقاط کور این خودرو قابل ارتقا هستند.همنین این خودرو در نظر سنجی سات خودرو بزرگ کاران درایو جزو ده خودروی برتر در کانسپت خود شد.همچنین طبق گفته شرکت مزدا در زدا ۳ مدل ۲۰۱۶ در  قسمت رکاب خودرو یعنی در زیر خودرو در ناحیه بین دو در خودرو قبلا ضعف داشته که از نظر ساخت و طراحی این قسمت تقویت شده.

مزدا 3 مدل 2016 4 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

تکنولوژی امنیت مزدا که i-Active Sense نام دارد به‌صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد که وظایفی مثل هشدار برای نقاط کور و هشدار برای ترافیک متقابل عقب و همچنین نوربالای اتوماتیک را بر عهده دارد.

مزدا 3 مدل 2016 20 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ از سیستم ترمز Eloop  یا بازیاب انرژی استفاده می شود که می توان با ترمزکردن در خودروی مزدا، انرژی را بازیافت کنیدهمان‌طور که می‌دانید سیستم‌های ترمز کنونی که برای بازیافت انرژی در بسیاری از خودروهای ترکیبی و الکتریکی استفاده می‌شوند، بخشی از انرژی جنبشی را در هنگام کاهش سرعت خودرو ذخیره و بازیافت می‌کنند تا به صورت انرژی الکتریکی برای شارژ مجدد باتری‌هایی که نیروی مورد نیاز موتور را تأمین می‌کنند، به کار بگیرند. مزدا اولین خودروسازی است که این سیستم‌های بازیافت انرژی را برای خودروهای سواری با موتور درون‌سوز طراحی کرده است. این انرژی می‌تواند در تأمین نیروی مورد نیاز بخش‌های کنترل آب‌وهوا، سیستم‌های صوتی خودرو و دیگر قسمت‌های الکتریکی خودرو به کار گرفته شود. مزیت اصلی این سیستم که     i-ELOOP   یا چرخه هوشمند انرژی نام گرفته، عدم نیاز آن به یک باتری یا موتور الکتریکی اختصاصی است.مطابق اعلام شرکت مزدا، با توجه به میانگین شتاب و کاهش سرعت، این سیستم بازیافت می‌تواند حدود ۱۰درصد از مصرف سوخت خودرو بکاهد.i-ELOOP  برای ذخیره این انرژی از یک دینام جریان متناوب با ولتاژ متغیر بین ۱۲ تا ۲۵ ولت استفاده خواهد کرد تا انرژی الکتریکی را که برای ذخیره به  خازن الکتریکی دو لایه یا (EDLC) با مقاومت پایین انتقال خواهد یافت، تولید کند. از آنجا که خازن‌ها بسیارسریع‌تر از باتری‌ها شارژ و تخلیه می‌شوند، این سیستم می‌تواند طی تنها چند ثانیه خازن را کاملا شارژ کند. در این مرحله یک مبدل جریان متناوب به مستقیم وارد عمل خواهد شد و پس از کاهش ولتاژ جریان تا ۱۲ ولت آن‌را به شکل مستقیم در بخش‌های الکتریکی خودرو توزیع خواهد کرد.

مزدا 3 مدل 2016 24 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

 وجود موتور اسکای اکتیو در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ سبب فشرده سازی عالی برای قدرت بیشتر، عملکرد بیشتر و بهره وری سوخت بهتر شده است.در این خودرو از گیربکس شش سرعت انتقال اتوماتیک یا دستی بسته به انتخاب شما وجود دارد.

  • مدل پایه  مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ با موتور ۲.۰ لیتری اسکای اکتیو از قدرت ۱۵۵ اسب بخار بهره می برد و قیمت پایه ۱۸۶۶۵ دلار به اضافه هزینه جابه جایی برای مدل چهار در i اسپرت مجهز به گیربکس دستی شش سرعته دارد.
  • مدل i تورینگ این خودرو دارای قیمت پایه ۲۰۸۶۵ دلار به اضافه هزینه جابه جایی خواهد بود و از بسته ارتقایی Preferred Equipment به همراه ورودی بدون کلید، مونروف، اهرم ترمز دستی، اهرم دنده و فرمان سه پره با روکش چرمی و دوخت متضاد و اسپویلر عقب برای مدل های سدان بهره می برد.
  • افرادی که در پی خرید مدلی از این خودرو با گیربکس اتوماتیک هستند باید ۱۰۵۰ دلار بیش تر بپردازند در حالی که بسته ارتقایی Preferred Equipment این خودرو نیز هزار دلار قیمت دارد. این بسته ارتقایی شامل رینگ های ۱۶ اینچی، خط کمر براق، آینه های کناری گرم شونده با چراغ های راهنمای روی آن و هم رنگ بدنه، صندلی های اسپرت پرمیوم پارچه ای، دسته صندلی عقب با جا لیوانی، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن های حساس به باران، نمایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب است.
  • مزدا برای مدل های تورینگ این خودرو بسته ارتقایی Popular Equipment را نیز ارائه می دهد که شامل آینه داخلی با تنظیم خودکار، کنترل دمای خودکار دو محیطه، سیستم استریوی ۹ بلندگوی Bose، رادیوی ماهواره ای SiriusXM با ثبت چهار ماهه و پخش کنندهCD و آنتن shark fin  است.
  • طرفداران قدرت بیش تر نیز می توانند موتور ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو G با قدرت ۱۸۴ اسب بخار را برای این خودرو دریافت کنند. قسمت مزدا ۳ S از ۲۵۶۱۵ دلار شروع شده و با بسته ارتقایی انتخابی تکنولوژی ۲۶۰۰ دلار گران تر می شود.قیمت مدل پنج در این خودرو از ۱۹۲۶۵ دلار برای مدل i Sport شروع شده و به ۲۱۵۶۵ دلار برای مدل i تورینگ، ۲۴۰۶۵ دلار برای مدل i گرند تورینگ و ۲۶۳۱۵ دلار برای s تورینگ می رسد. این خودرو از اواخر ماه جولای وارد نمایندگی های فروش خواهد شد.

انواع رنگ بندی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶

 مزدا 3 مدل 2016 7 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

قیمت  مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶

i TOURING

i SPORT

i GRAND TOURING  

S TOURING

S GRAND TOURING  

 

۲۰,۰۴۵ دلار

۱۷,۸۴۵ دلار

۲۲,۵۴۵ دلار

۲۴,۷۹۵ دلار

۲۴,۷۴۵ دلار

مشخصات فنی  و موتوری مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶

نوع موتور SKYACTIV -G 2.0L DOHC 4 سیلندر با VVT
اسب بخار ۱۵۵ اسب بخار @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور  ۱۵۰ فوت @ ۴۰۰۰ دور در دقیقه
خط قرمز ۶۸۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور (CC) ۱۹۹۸
نسبت تراکم ۱۳.۰: ۱
سیستم سوخت تزریق مستقیم و پیشرفته
سوخت توصیه شده بدون سرب – یورو ۴ به بالا
سوپاپ زنجیره ای  و ۴ سوپاپ در هر سیلندر با زمان بندی سوپاپ متغیر (VVT)
سیستم احتراق مستقیم با جرقه زنی الکترونیکی با شمع پلاتین
بلوک موتور آلیاژ آلومینیوم
سرسیلندر آلیاژ آلومینیوم
نوع کنترل انتشار آلاینده Tier2 – BIN5 / PZEV
مصرف سوخت مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
گیربکس  دستی در شهر / بزرگراه ۹ لیتر در شهر و ۶/۷ لیتر دربزرگراه
گیربکس اتوماتیکدر شهر / بزرگراه ۸/۷ لیتر در شهر و ۶/۳۶  لیتر دربزرگراه
پیشرانه
نوع محور محورجلو (FWD)
انتقال دستی SKYACTIV -MT 6- اوردرایو
انتقال خودکار SKYACTIV  -Drive 6 اتوماتیک با قابلیت انتخاب دستی
تعداد دنده ۶ دنده

ابعاد و وزن خودرو  مزدا ۳   مدل ۲۰۱۶

فاصله دو محور (اینچ) ۱۰۶.۳
ارتفاع از زمین  (اینچ) ۶.۱
طول (اینچ) ۱۸۰.۳
عرض (اینچ) ۷۰.۷
ارتفاع (اینچ) ۵۷.۳

 مزدا 3 مدل 2016 5 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

ویژگی های ایمنی  مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ 

امنیت مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
دو کیسه هوا جلو پیشرفته
کیسه های هوای پرده ای جلو
کمربند ایمنی ۳ نقطه ای  برای تمام موقعیت  های محل استقرار
پشت سری، قابل تنظیم – جلو و عقب
کمربند جلو با نیروی پیش کشنده
سیستم ضد قفل ترمز  به همراه  توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و کمک ترمز
کنترل پایداری دینامیکی  و سیستم کنترل کشش
دوربین دید عقب
بدنه از نوع  SKYACTIV
قل کودک در درهای عقب
 سیستم ضد سرقت
هشدار اتوماتیک برای اورژانس
کی لس و دزدگیر
قفل درب اتوماتیک (حساس به سرعت )
 سیستم مانیتورینگ فشار تایر
لچ کودک
Homelink

امکانات داخلی  مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶

آسایش و راحتی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
تهویه مطبوع با فیلتر
پنجره های برقی
قفل درب برقی
کروز کنترل با کنترل صوتی فرمان
ورود بدون کلید  و کنترل از راه دور
روشن شدن با فشار دکمه استارت
تنظیم شیب و تلسکوپی فرمان
آینه روز و شب
خروجی ۱۲ ولت
چراغ نقشه خوان جلو و عقب
  • گرمکن   پنجره عقب با تایمر
  • رینگ های ۱۶ اینچی یا ۱۸ اینچی
  • صندلی های اسپرت پرمیوم پارچه ای
  • دسته صندلی عقب با جا لیوانی
  • چراغ های جلوی خودکار
  • برف پاک کن های حساس به باران
  • نمایش نقاط کور هشدار ترافیک
  • ورودی بدون کلید
  • مانروف
  • اهرم ترمز دستی
  • اهرم دنده
  • فرمان سه پره با روکش چرمی
  • اسپویلر عقب
  • آینه داخلی با تنظیم خودکار
  • کنترل دمای خودکار
  • سیستم استریوی ۹ بلندگوی Bose
  • رادیوی ماهواره ای SiriusXM
  • پخش کنندهCD
  • آنتن shark fin

 

فضای های ذخیره در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
جعبه داشبورد
کنسول ذخیره سازی مرکزی جلو
کنسول وسط دسته صندلی
 نگهدارنده فنجان جلو – ۲
جیب ذخیره سازی کناری درب جلو
 جیب پشتی صندلی
مشخصات صندلی در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
صندلی ها با قابلیت حمل  ۵ مسافر
صندلی راننده قابل تنظیم در۶ جهت
 صندلی عقب با نسبت تقسیم  ۶۰/۴۰
صندلی با طرح ورزشی – انتخابی
کف پوش مخصوص مزدا ۳
 مشخصات  صوتی و تصویر در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
 سیستم صوتی با ۶ بلندگو
کنترل صوتی فرمان
بلوتوث با اتصال به هندزفری و قابلیت های صوتی دیگر
فیش ورودیAUX  (جک ۳.۵mm TRS)
پورت های ورودی صوتی USB
  •  صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی
  •  کنترل فرمان چند تابعی
  •  دستور سرگرمی سیستم صوتی
  •  رادیو HD
  • پاندورا
  • Stitcher
  • رادیو اینترنتی
  •   هشدار اتوماتیک برای زمان تصادف با اورژانس

امکانات بیرونی  مزدا ۳   مدل ۲۰۱۶

بدنه مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
چراغ هالوژن
چراغ جهت روشنایی در روز
برف پاک کن با دور متغیر
آینه هم رنگ بدنه برقی
کمربندهای ایمنی پیش کشنده
آنتن در انتهای سقف و از نوع جمع شونده
رینگ و لاستیک مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶
چرخ های ۱۶ اینچی از نوع آلیاژی
تایر ها با سایز  P205 / 60R16  – تمام فصل

تصاویر خودرو  مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶

 مزدا 3 مدل 2016 2 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 1 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 26 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 25 - معرفی مزدا 3 مدل 2016  مزدا 3 مدل 2016 6 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 8 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 9 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 10 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 12 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 13 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 14 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 16 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 22 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 21 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 20 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 18 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 17 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 3 - معرفی مزدا 3 مدل 2016 مزدا 3 مدل 2016 15 - معرفی مزدا 3 مدل 2016

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.