معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

خودروی جک اس ۳ یکی از محصولات تولیدی شرکت JAC است که دارای نام کامل JAC REFINE S3 است.این خودرو را در داخل ایران با پشتیبانی نمایندگی کرمان موتور به فروش می رسد که یک خودروی ۱۰۰ درصد ساخت چین می باشد.البته منظور ما از کلمه چین اشاره به کیفیت بد نبود چرا که این محصول ساخت ۲۰۱۴ این شرکت است و دارای آپشن های زیاد و خوب بخصوص در بحث ایمنی خودروست که به آن اشاره خواهیم داشت.این خودرو در کلاس SUV  جای دارد که بنظر  ما که ظاهری شبیه به خودرو توسان دارد .که البته اینگونه کپی برداری ها در شرکت های چینی مرسوم و عادی است.

جک s3 12 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

در بازار های جهانی خودروی جک اس ۳ با تایپ های  ۱.۵ MT Comfort 1.5 -MT Deluxe 1.5 CVT -Deluxe 1.5 MT -Smart 1.5 CVT- Smart در دسترس مشتریان قرار دارد.قیمت این خودرو در ارزان ترین مدل ۶۵،۸۰۰ یوان چین و در گران ترین مدل ۸۴،۸۰۰ یوان بفروش می رسد.

جک s3 4 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

مدل ارزان آن (COMFORT): آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED بر روی آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های ۱۵ اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – ۴ عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…

جک s3 8 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

مدل گران قیمت (SMART): این مدل علاوه بر تجهیزات موجود در مدل پایه از اقلام اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل) – رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر ۷ اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – ۶ عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) و …

سیستم کنترل کروز در خودروی جک اس ۳ 

CCS  از نسل جدید کروز کنترل هاست که موجب می شود بطور اتوماتیک سرعت خودرو در مواقع لزوم کنترل سرعت خودرو را به دست بگیرد و امنیت و آرامش و راحتی را به ارمغان بیاورد. سیستم (CCS) جهت هماهنگ سازی دور موتور با سیستم ترمز در سرازیری و سربالایی های تند است که این سیستم، در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده ها، بزرگراه ها، یا اتوبان هاست. به طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال سازی کروز کنترل به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. اساس این ابزار به گونه ای است که خودرو به صورت اتوماتیک می تواند سرعت خودرو را تحت هر شرایطی از رانندگی ثابت نگه دارد. لازم به یادآوری است، زمانی که این ابزار را فعال می کنید و سرعت خودرو روی عدد خاصی ثابت شده است، این سرعت، در مسیرهای سربالایی، سراشیبی، یا هنگام وزش باد مخالف، تغییر نخواهد کرد.

jac heyue s30 suv 013 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

سیستمESP  در خودروی جک اس ۳ 

در حقیقت ESP مخفف Electronic Stability Program است که برای بالابردن پایداری خودرو رو آن نصب می‌شود. این تکنولوژی زمانی که متوجه می‌شود کنترل از دست راننده خارج شده سعی می‌کند با کنترل کردن فرمان و در بعضی موارد ترمزها و حتی کم کردن نیروی پیشرانه، کنترل از دست رفته خودرو را برگرداند و به راننده کمک کند مسیر خود را به راحتی و بدون لغزش طی کند. جالب است بدانید که بر اساس تحقیقی که صورت گرفته، با استفاده از سیستم ESP، یک سوم از تصادف‌ها کاسته می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سیستم در کنترل و امنیت خودرو است. اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم که این سیستم چطور کار می‌کند، باید گفت که سیستم ESP به صورت مداوم در حال بررسی وضعیت رانندگی هنگام حرکت خودرو است و کنترل می‌کند که آیا خودرو به همان سمتی می‌رود که راننده قصد دارد یا خیر! به طور مثال اگر خودرویی روی یخ در حال لیز خوردن باشد و راننده نتواند به سمتی که قصد دارد بپیچد، این سیستم وارد کنترل شده و به کمک ترمزهای جداگانه برای هر چرخ و کنترل فرمان و گشتاور پیشرانه، سعی می‌کند تا خودرو را به سمتی که راننده قصد دارد، هدایت کند. البته این سیستم می‌تواند روی هر سطحی اعم از خشک و یا یخ‌زده کار کند و عملکرد آن به لیز خوردن روی جاده‌های خیس منتهی نمی‌شود. سیستم‌های ESP ای که امروزه روی خودروها نصب می‌شوند بسیار پیشرفته می‌باشند و شاید آنقدر خوب عمل کنند که بدون اینکه راننده متوجه شود، کنترل خودرو را حفظ کند و راننده احساس کند که خودش چنین مهارتی در رانندگی دارد!

jac heyue s30 suv 022 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

سیستم BA  در خودروی جک اس ۳ 

بر اساس سرعت فشردن پدال و نیروی وارده به آن سیستم دستیار ترمز میزان فوریت ترمزگیری را تشخیص می‌دهد. سیستم دستیار ترمزگیری فشار ترمزی را همزمان با عملکرد ترمزهای ضد-قفل برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها، افزایش می‌دهد. از این طریق بیشترین نیروی ترمزی ممکن را که می‌توان بدست آورد را به چرخ‌ها منتقل می‌کنیم تا خط ترمز حداقل شود.

جک s3 20 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

سیستم EBD و ABS  در خودروی جک اس ۳ 

سیستم EBD به عنوان مکمل سیستم ABS فعالیت می کند و خودرویی وجود ندارد که تنها دارای این سیستم باشد. حال سوال این است که چرا سیستم EBD مکمل ABS است یا به عبارت دیگر چه عملکردی را به سیستم ترمز و ایمنی خودرو اضافه می کند که نیاز به ABS دارد. با رجوع به نام سیستم EBD می توان به عمکرد این سیستم تا حدودی پی برد. عملکرد EBD یا همان Electronic Brakeforce Distribution تقسیم نیروی ترمز بین چرخ های ماشین است

jac heyue s30 suv 008 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

سیستمTCS  در خودروی جک اس ۳ 

سیستم کنترل کشش (Traction Control System) که با علامت اختصاری (TCS) شناخته می شود، هنگام پیچیدن و حرکت روی سطوح لغزنده به ویژه در شرایط آب و هوای بارانی و برف ی و نیز جاده های خاکی، بیش از اندازه گاز داده شود، چرخ های محرک شروع به هرزگردی می کنند و باعث سرخوردن و از دست رفتن کنترل اتومبیل می شود. اما در خودروهای مجهز به سیستم کنترل EPS  کشش، چنان چه بیش از اندازه گاز داده شود و یکی از چرخ های محرک اتومبیل بیش از اندازه بچرخد و شروع به هرزگردی کند، این سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود. بدین صورت که با کاهش میزان گاز، قدرت موتور را به صورت مرحله ای تا میزان مطلوب و لازم کاهش می دهد و از هرزگردی چرخ محرک جلوگیری می کند. ازاین رو، میزان چسبندگی و تماس لاستیک ها با سطح زمین بیش تر می شود و اتومبیل به شکل ایمن تری به حرکت خود ادامه می دهد.

jac refine s3 001 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

فرمان EPS   کروز در خودروی جک اس ۳ 

فرمان (EPS )  امروزه جایگزین فرمان هیدرولیک ،در تعداد زیادی از خودروهای جدید است.یکی از مزیتهای EPS حذف شدن پمپ هیدرولیک فرمان است  که از۸تا۱۰اسب بخار از قدرت موتور رامصرف می کند.همچنین حذف شدن مایع هیدرولیک ،شیلنگها،نشتیهای آن ونیز نیاز به چک کردن آنها از مزیتهای این سیستم می باشد.این سیستم همچنین آرامتر از فرمان هیدرولیک کار می کند۰زیرا نه صدای پمپ وجود دارد ونه مایع در داخل شیلنگها وسوپاپها،اما برجسته ترین تفاوت در فرمان پذیری ومنظم بودن فرمان آن است.

جک s3 19 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016 جک s3 22 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

فرمان (EPS ) حتی هنگامی که موتور خاموش باشد نیروی کمکی برای پیچیدن فرمان را تهیه می کند. همچنین این سیستم در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کند زیرا وزن کمی دارد وموتور DC  آن فقط هنگامی که نیاز باشد به ما کمک می کند.(هنگام پیچیدن فرمان )۰ سیستم (EPS ) به وسیله یک موتور۱۲ولت کار می کند وبه موتور خودروبرای منبع انرژی وابسته نیست. بنابراین حساسیت فرمان حتی هنگامی که موتور خاموش است تحت تاثیر قرار نمی گیرد.سیستم فرمان برقی بااندازه گیری های بسیار دقیق تنظیم می شود که تطبیق یافتن آن  برای کنترلهای هیدرولیکی سخت می باشداین سیستم بوسیله بازبینی ورودی های غربیلک فرمان ،سرعت خودرو ودیگر عاملهای دینامیکی می تواند یک حرکت مستقیم برای خودرو مهیا کند.  EPS می تواند نیروی زیادی هنگامی که شما احتیاج دارید فراهم کند ( سرعت کم ) همچنین هنگامی که نیاز نداریم از توانایی فرمان می کاهد( سرعت زیاد ) .

سیستم TPMS    در خودروی جک اس ۳ 

جک s3 3 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

وظیفه اصلی این سیستم اندازه گیری لحظه به لحظه فشار باد هر کدام از تایرها بطور مجزا و اخطار کم بادی تایر به راننده می باشد • سیستم مونیتورینگ فشار تایر (tpms) سیستمی است که فشار باد تایرهای پنوماتیکی را اشکار می سازد این سیستم معمولا از نوع سیستم های مونیتورینگ فشار باد تایر کنترل از راه دور می باشد

LED چراغ جهت روشنایی روز  در خودروی جک اس ۳ 

جک s3 1 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

حتما به خودتان می گوید روشن بودن چراغ خودرو در روز چه فایده ای دارد؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که استفاده کردن از این چراغهادر روز برای جلب توجه عابران پیاده و یا راننده های عبوری می باشد نه خود راننده خودرو !! اگر به این مسئله توجه کنیم متوجه اهمیت این چراغها میشویم. اگر در خیابانهای شهر به ماشین های که از این نوع چراغها استفاده میکنند توجه کرده باشید حتما متوجه شدید که چگونه توجه شما را به خود جلب میکنند و این همان چیزی است که طراح های این نوع چراغها دنبالش هستند یعنی جلب توجه عابر پیاده و راننده های دیگر به خودروی در حال عبور و رعایت کردن مسائل ایمنی و فاصله با خودروی مورد نظر

تصاویر خودرو  جک اس ۳ مدل ۲۰۱۶

مشخصات فنی  و موتوری جک اس ۳ مدل ۲۰۱۶

جک s3 14 - معرفی خودروی جک اس 3 مدل 2016

موتور
JAC HFC4GB2.3D 1.5L بنزین (۱۴۹۹cc) L4 16V DOHC VVT
قدرت  (کیلو وات در  دور در دقیقه)
۸۳ در ۶۰۰۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه)
۱۴۶/۳۵۰۰ ~ ۴۵۰۰
سیستم انتقال سرعت (گیربکس)
۵ سرعته دستی
۶ سرعته دستی
۶ سرعته اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو
 مکفرسون
سیستم تعلیق عقب
نوع بازوی عقبی
پیشرانه
موتور جلو، محور جلو
ترمز (جلو / عقب)
جلو دیسکی صغحه ای
عقب دیسک کاسه ای
سرعت بالا (کیلومتر / ساعت)
۱۷۵
فرمان
EPS
مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانه ای
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلو متر )
۵.۹
ظرفیت مخزن (لیتر)
۴۵
سطح آلاینده ها  –

ابعاد و وزن خودرو  جک اس ۳   مدل ۲۰۱۶

طول (میلی متر)
۴۳۲۵
 عرض (میلی متر)
۱۷۶۵
ارتفاع (میلی متر)
۱۶۲۵/۱۶۶۰
فاصله دو محور (میلی متر)
۲۵۶۰
ترک (جلو / عقب، میلی متر)
۱۴۸۰/۱۴۷۵
ارتفاع از زمین (mm)
۲۰۰
وزن (کیلوگرم)
۱۲۱۰/۱۲۲۰
وزن  با سرنشین (کیلوگرم)
۱۵۸۵
گنجایش(نفر)
۵
تعداد درب
۵

راهنمای استفاده از جدول 

N

O

در دسترس نیست اختیاری استاندارد

ویژگی های ایمنی  جک اس ۳ مدل ۲۰۱۶ 

۱.۵ MT Comfort ۱.۵ MT Deluxe ۱.۵ CVT Deluxe ۱.۵ MT Smart ۱.۵ CVT Smart
۶ کیسه هوای S S S S S
ایربگ های جانبی پرده N N N O O
ضد سرقت سیستم الکترونیکی S S S S S
 کمربند ایمنی Pretensioners S S S S S
ABS + EBD، BOS S S S S S
BA، ESP، TCS، HSA N S S S S
کنترل فشار باد تایر N N N S S
ستون فرمان با قابلیت ضربه گیر S S S S S
 درب قفل حساس به سرعت S S S S S
 قفل درب کودک S S S S S
رادار پشتیبان گیری N S

امکانات داخلی  جک اس ۳ مدل ۲۰۱۶

مدل ۱.۵ MT Comfort ۱.۵ MT Deluxe ۱.۵ CVT Deluxe ۱.۵ MT Smart ۱.۵ CVT Smart
پنجره عقب Defroster S S S S S
 نمایشگر ۷ اینچ با مکان یاب S S S S S
کروز کنترل N N N S S
پنجره های برقی S S S S S
قفل درب برقی S S S S S
کلید از راه دور S S S S S
فرمان چرمی N N N S S
فرمانMulti Controls N S S S S
صندلی های چرمی N N N S S
آینه داخلی ضد تابش خورشید S S S S S
تعداد بلندگو ۴ ۴ ۴ ۶ ۶
رادیو / USB / AUX S S


امکانات بیرونی  جک اس ۳   مدل ۲۰۱۶

مدل ۱.۵ MT Comfort ۱.۵ MT Deluxe ۱.۵ CVT Deluxe ۱.۵ MT Smart ۱.۵ CVT Smart
چراغ های مه شکن N S S S S
آینه برقی با راهنما S S S S S
گرم بیرونی آینه N N N S S
برف پاک کن با دور متناوب S S S S
برف پاک کن عقب N S S S S
سانروف دستی N S S S S
سانروف برقی N N N O O
چرخ آلیاژی N S S S S
چراغ جهت روشنایی روز S S S S S
چراغ ترمز ال ای دی S S S S S
چراغ زیر درب خوش آمد گویی N S S S S
لاستیک ۱۸۵/۶۵ R15 ۲۰۵/۵۵ R16

 

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

3 نظرات
  1. حسین می گوید

    به نطر من ماشین خوبیه من قبلا پارس ELX مدل ۸۴ داشتم خیلی رازی بودم ولی دوبار به سرقت رفت به خاطر همین دنبال ماشینی میگشتم که کمتر از اون نباشه جک S3 واقعا سواری خوبی داره و احساس خوبی رو به من موقع رانندگی میده در ضمن کولر فوق العاده خوبی داره خلاصه من فکر میکنم این ماشین رقیب خوبی با خودروهای کره ای باشه اگر در حد اونا نباشه کمتر هم نیست . خلاصه میارزه من راضی ام

  2. میثم می گوید

    خیر
    موتورش ضعیف نیست و کشش خوبی در سربالایی و شتاب گیری خوبی در جاده های هموار به شما ارائه میده

  3. میلاد می گوید

    سلام
    یه سوال داشتم
    راست میگن موتورش ضعیفه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.