نمایشگاه دیترویت 2016

به رسم هر ساله نخستین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در سال جدید میلادی در دیترویت آمریکا آغاز به کار کرد. زمانی که باراک اوباما،رئیس‌جمهوری آمریکا، در تاریخ ۲۰ژانویه (۳۰ دی) درست یک‌سال قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود از این نمایشگاه دیدن کند، احتمالا خواهد گفت از سال ۲۰۰۹ که بودجه نجات خودروسازان آمریکا را تنظیم کرد، صنعت خودرو چقدر تغییر کرده است. اما این تغییرات در راستای حمل‌و‌نقل سبز که رئیس‌جمهوری رویای آن را در سر می‌پروراند نبوده است. در نمایشگاه امسال که از ۱۱ تا ۲۴ ژانویه(۲۱ دی تا ۴ بهمن) برگزار می‌شود خودروسازان روند طراحی‌ آینده را در مدل‌های جدید به نمایش گذاشته‌اند. برخلاف نمایشگاه سال گذشته، در نمایشگاه ۲۰۱۶ خودروهای دارای بهره‌وری سوخت در مرکز توجه قرار ندارند، بلکه خودروسازان بر تکنولوژی‌ و ایمنی بیشتر صنعت خودرو تمرکز کرده‌اند.

مشاهده فیلم نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

 

این در شرایطی است که در سال ۲۰۱۵ سه‌خودروساز بزرگ دیترویت رکورد فروش و سود را در بازار آمریکا ثبت کردند، اما این مساله به‌دلیل رشد فروش خودروهای برقی یا برقی-هیبریدی نبود، بلکه به‌دلیل افزایش تقاضا برای وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلند در پی کاهش قیمت بنزین بود. وانت‌ها و شاسی‌بلندهای شرکت خودروسازی جنرال موتورز، شرکتی که نقطه کانونی نجات مالی دیترویت است، نزدیک به ۷۰ درصد از فروش این شرکت درسال ۲۰۱۵ را تشکیل دادند. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت تا مدت‌ها پایین بماند، همه خودروسازان عمده در تلاش هستند از بازار پرسود وانت در آمریکا بهره‌مند شوند. نیسان موتور و هوندا موتور از نمایشگاه خودروی دیترویت استفاده کردند و نسخه‌های جدید وانت‌های فول‌سایز خود یعنی به ترتیب تیتان و ریج‌لاین را به نمایش درآوردند. فیات‌کرایسلر نیز که از برنامه نجات مالی بهره‌مند شد، در نمایشگاه دیترویت خودروی کوچی ارائه نکرده است؛ بلکه یک مینی‌ون جدید با دو نسخه برقی-هیبریدی و بنزینی عرضه کرده است که احتمالا اکثر مردم نسخه بنزینی آن را خریداری می‌کنند. از چند خودروی لوکس نیز در این نمایشگاه رونمایی شده است. شرکت فورد از مدل لینکلن کانتیننتال تغییر ظاهر یافته و هیوندای از سدان لوکس جی۹۰ رونمایی کرد. این در شرایطی است که اوباما افزایش بهره‌وری سوخت خودروها را اساس سیاست‌های خود در زمینه انرژی و آب و هوا قرار داده است. قوانین ایالت کالیفرنیا و دیگر ایالت‌های آمریکا خودروسازان را وادار می‌کند خودروهای برقی با آلایندگی صفر، مانند شورولت بولت، تولید کنند حتی اگر فروش این خودروها پایین باشد. فورد موتور در نمایشگاه دیترویت از خودروی فیوژن سایز متوسطی رونمایی کرده است که نماد تلاش خودروسازان برای تامین استانداردهایی متفاوت و تقاضای بازار است.

خودرو های به نمایش در آمده در نمایشگاه دیترویت را می تواندی در لینک زیر مشاهد کنید:

detroit 2016 banner - نمایشگاه دیترویت 2016

https://arvandplak.ir/category/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/

کوپه جدید لکسوس

لکسوس جدید ال‌سی۵۰۰ تندرو موفق‌ترین خودروی نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی خواهد بود. این خودروی جدید ظاهری چشمگیر و جذاب دارد و قیمت آن کمتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. این مدل مجلل و قدرتمند است و به طور مستقیم خودروهای آستون مارتین، جگوار اف-تایپ و مرسدس بنز اس‌ال را هدف قرار داده است.

شاسی‌بلند کانسپت کیا

کیا با رونمایی از خودروی کانسپت برقی-هیبریدی تلیوراید در نمایشگاه دیترویت بازار خودروهای شاسی‌بلند را هدف قرار گرفت. این خودرو یک شاسی‌بلند فول‌سایز هفت نفره است که از کراس‌اوور کیا سورنتو طویل‌تر، پهن‌تر و بلندتر است. این خودرو دارای صندلی‌های چرمی سیاه خلبانی است که مجهز به سنسورهای تشخیص علائم حیاتی سرنشینان است. این علائم روی صفحه نمایشی که روی در داخلی نصب شده است به نمایش در می‌آید.

هوندا سیویک، خودرو سال آمریکای شمالی

شرکت هوندا به‌طور کامل مدل سیویک را بازآفرینی کرده است و برای آن که ظاهری مهیج‌تر پیدا کند آن را طویل‌تر و پهن‌تر کرده و ارتفاع‌اش را کاهش داده است. آپشن موتور توربوشارژر با قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار به این خودرو اضافه شده، اما میانگین سرعت آن همچون نسخه موتور معمولی ۳۵ مایل در هر گالن است.

کانسپت هیدروژنی آئودی

این برند لوکس آلمانی از نسل پنجم خودروهای پیل سوختی هیدروژنی به نام اچ-ترون کواترو کانسپت رونمایی کرد. شرکت آئودی اعلام کرد این خودرو نمایانگر بزرگ‌ترین چالش مهندسی این شرکت است.

مرسدس بنز جدید E‌کلاس

در شرایطی که خودروسازان لوکس برای عرضه پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها بایکدیگر رقابت می‌کنند، مرسدس بنز یکی از عجیب‌ترین آنها را در سدان سایز متوسط ایی‌کلاس قرار داده است، یعنی حفاظت از حس شنوایی سرنشینان در هنگام تصادف. در هنگام تصادف سیستم صوتی این خودرو صدایی را که به دقت طراحی شده است، پخش می‌کند که از پرده گوش سرنشینان محافظت می‌کند و احتمال آسیب دیدن گوش در اثر صدای ناشی از تصادف را کاهش می‌دهد. این مدل جدید از مدل قبلی طویل‌تر است. فروش این خودرو در آمریکا از تابستان ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

مینی‌ون جدید پاسیفیکا فیات‌کرایسلر

شرکت فیات‌کرایسلر قصد دارد با عرضه کرایسلر پاسیفیکای جدید و نسخه برقی-هیبریدی آن کلاس مینی‌ون را بازتعریف کند. طراحی و عملکرد این دو مدل آنقدر خوب است که می‌تواند حوزه مینی‌ون را احیا کند. طی ۱۵ سال گذشته بازار مینی‌ون بیش از نیمی از فروش خود را از دست داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.