ارتقاء جگوار XF با انتقال نیرو به هر چهار چرخ

آخرین مدل از جگوار XF قرار است برای مدل ۲۰۱۷ با انتقال نیرو به هر چهار چرخ به بازار بیاید.

jag xf awd 2016 0262 516x342 - ارتقاء جگوار XF با انتقال نیرو به هر چهار چرخ

مهم‌ترین ارتقا یا به‌روزرسانی جگوار برای سدان لوکس XF در دسترس بودن قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این سیستم شبیه به سیستم AWD سری F است. جریان توان به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند ولی می‌تواند در مواقع ضروری گشتاور را به محور جلو با قابلیت انتخاب مقادیر مختلف، انتقال دهد. این سیستم موجب افزایش نرخ انتقال توان از طریق چرخ‌ها به زمین می‌شود و می‌تواند خودرو را با هر شرایطی تطبیق‌پذیرتر کند.

jag xf awd 2016 0264 516x342 - ارتقاء جگوار XF با انتقال نیرو به هر چهار چرخ jag xf awd 2016 0266 516x342 - ارتقاء جگوار XF با انتقال نیرو به هر چهار چرخ

برخلاف رقبای دیگر سدان قدرتمند با قابلیت AWD، سیستم انتقال نیروی جگوار حتی با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری دیزل که توان خروجی آن ۱۸۴ اسب بخار است، ارائه می‌شود. در ترکیب با یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، با فعال بودن AWD در خودرو شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۷.۹ ثانیه تحقق می‌یابد که نسبت به مدل دیفرانسیل عقب این خودرو ۰.۲ ثانیه کندتر است علاوه بر اینکه ۱۰۵ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

در حال حاضر هم جگوار سیستم AWD را در مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو عرضه می‌کند ولی محدود به نسخه‌های V6 این خودرو می‌شود ولی در مدل‌های ۲۰۱۷ سیستم AWD برای تمامی نسخه‌ها عرضه می‌گردد.
سیستم AWD جگوار به‌گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ تطبیق‌پذیری مناسب به سطوح مختلفی اعم از بارانی معمولی، یخی و برفی در آن تعبیه شده است.

خودروی XF دارای نسخه‌های مختلفی است که شامل XF pure ، XF Prestige ، XF Portfolio ، XF R Sport و XF-S است. جگوار موتورهای متنوعی همچون موتور دیزل ۲ لیتری با ۱۶۳ اسب بخار، موتور بنزینی ۲ لیتری با ۲۴۰ اسب بخار، موتور دیزل ۳ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب بخار، موتور بنزینی ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار و موتور بنزینی ۳ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۸۰ اسب بخار را بر روی خانواده XF عرضه می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.