بروزرسانی استاندارد خودروها همزمان با رفع تحریم‌

به گزارش اروندپلاک  به نقل از فارس ،نیره پیروزبخت در مورد اقدامات سازمان استاندارد برای بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل در شرایطی که بسیاری از خریداران نسبت به این مسئله معترض هستند،‌ اظهار داشت: در حال بررسی استانداردهای جدید اتحادیه اروپا تحت عنوان استاندارد «یورو ان‌‌ کپ» برای تولید خودرو هستیم تا بر این اساس، کیفیت خودروهای داخلی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در جلساتی با خودروسازان و ستاد سیاست‌گذاری صنعت خودرو در این مورد بحث شده تا استانداردهای روز اروپا در تولید خودروهای داخلی لحاظ شود.

پیروزبخت ادامه داد: در دوران تحریم، خودروسازان با مشکلاتی روبه‌رو بودند و امکان ارتقای کیفی محصولاتشان را نداشتند، اما با فضای جدید ایجاد شده امکان تنوع تولید و ارتقا کیفیت خودروها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه استانداردهای تولید خودرو در اروپا از دو سال پیش تغییر کرده است،‌ گفت: هم اکنون بررسی‌هایی را بر روی این استانداردهای جدید اروپا انجام می‌دهیم تا استانداردهای تولید خودرو در کشور بر این اساس مورد تجدید نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان استاندارد درباره تغییرات قابل ایجاد در استانداردهای فعلی تولید خودرو نیز توضیح داد: این مسئله باید در شورای عالی استاندارد نهایی شود که بر اساس آن، بر روی قطعات و مجموعه‌هایی که جداگانه تحت عنوان استانداردهای ۵۲‌گانه خودرو محسوب می‌شوند، شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی باشیم.

وی با بیان اینکه هم کیفیت استانداردهای ۵۲‌گانه ارتقا خواهد یافت و هم تعداد آنها بیشتر می‌شود، گفت: بررسی‌های سازمان استاندارد در مورد استانداردهای جدید تولید خودرو تا سال آینده نهایی می‌شود ولی برنامه‌ریزی برای زمان اجرای این استانداردها باید توسط وزارت صنعت انجام شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون وزارت صنعت به طور جدی بر روی این مسئله کار می‌کند و امیدواریم از سال آینده با هماهنگی وزارت صنعت و سازمان استاندارد شاهد ایجاد تحولاتی در این بخش باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.