معرفی بهترین برندهای خودرو یی سال 2015

سال ۲۰۱۵ یک ماه پیش به پایان رسید و زمان آن رسیده تا نگاهی به عملکرد خودروسازان دنیا در سال گذشته بیندازیم.

از این رو مجله کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) طی گزارشی، چندی پیش بهترین برندهای خودرویی سال ۲۰۱۵ را معرفی کرد. رده بندی این مجله براساس قابلیت اطمینان، عملکرد در آزمون جاده و معیارهای دیگر انجام گرفته است. شاخص قابلیت اطمینان بر اساس ایجاد کمترین مشکل برای مشتریان سنجیده میشود. بدین معنا که هر چه یک مدل طی مدتی مشخص (مثال چهار سال پس از فروش) به تعمیرگاه مراجعه کمتری داشته باشد، قابلیت اطمینان بیشتری دارد. آزمون جاده نیز بر اساس شاخص هایی قابل اندازه گیری در عملکرد خودرو (نظیر قدرت، فرمانپذیری، شتاب و سرعت) انجام می گیرد. در این گزارش، برندهای ژاپنی بهترین و بیشترین جایگاه ها را به خود اختصاص داده اند؛ بعد از آن خودروسازان آلمانی و سپس آمریکایی قرار گرفته اند.

لکسوس برای دومین سال متوالی اولین جایگاه فهرست بهترین برندهای کانسیومر ریپورتس را به خود اختصاص داده است و مزدا و تویوتا به ترتیب رده های دوم و سوم را تصاحب کرده اند. در انتهای فهرست هم فورد، دوج، مینی، جیپ و فیات جای گرفته اند. نام بس یاری از برندها از جمله جگوار، مازراتی، میتسوبیشی، اسمارت و حتی تسال در فهرست کانسیومر ریپورتس به چشم نمی خورند، زیرا حداقل امتیاز برای ورود به این بررسی را به دست نیاورده اند.

نکته جالب این که مرسدس بنز رده بیست و یکم را از آن خود کرده و ۱۱ رتبه پایین تر از برند رقیب هموطن خود ب ام و قرار گرفته است. کانسیومر ریپورتس یکی از معتبرترین منابع رده بندی خودروها از نگاه مشتری است. این مجله که یک موسسه تحقیقاتی بین المللی دارد، رده بندی های خود را بر اساس نظر مشتریان و با شاخص هایی کاملا علمی انجام میدهد.

۱- لکسوس

لکسوس با ۷۸ امتیاز بالاترین جای گاه را در میان برندهای خودرویی فهرست دارد و به عنوان بهترین برند خودرویی سال ۲۰۱۵ این فهرست معرفی شده است. این موسسه، لکسوس را دارای مدل هایی بسیار قابل اطمینان، مخملی و آرام نامیده است.

۲- مزدا

مزدا با ۷۵ امتیاز در رده دوم است. این گزارش، مزدا را برندی معرفی کرده است که توانسته ژن خود را در تمامی محصولات جدیدش به میراث بگذارد. این خودروس از ژاپنی در آزمون جاده هم امتیاز ۷۶ را به دست آورده است.

۳- تویوتا

تویوتا دیگر خودروس از ژاپنی است که با ۷۴ امتیاز توانسته است رده سوم در فهرست بهترین برندهای سال این مجله را از آن خود کند. این گزارش، خودروهای تولیدی تویوتا را محکم و قابل اطمینان توصیف و تاکید کرده است که این خودروها راحت و مردم پسند هستند.

۴- آئودی

امتیاز کلی آئودی ۷۳ است، اما این خودروس از با ۸۱ امتیاز بالاترین امتیاز در میان برندهای خودرویی را در شاخص قابلیت اطمینان از آن خود کرده است. در این گزارش، آئودی برندی لوکس نامیده شده که به خاطر فن آوری های قابل دسترس و عملکرد عالی اش در جاده شناخته میشود.

۵- سوبارو

جایگاه پنجم فهرست هم از آن یک خودروساز ژاپنی شده است. سوبارو گرچه در امتیاز کلی با آئودی یکسان است، اما در آزمون جاده یک امتیاز از آئودی کمتر به دست آورده است. گزارش فوق می گوید که این خودروساز خود را به عنوان برندی که فن آوری شایسته ای دارد، شناسانده است.

۶- پورشه

پورشه با کسب ۸۴ امتیاز در شاخص آزمون جاده، بالاترین رده را در این شاخص نسبت به سایرین از آن خود کرده است، اما این خودروساز با امتیاز کلی ۷۰ در رده ششم قرار گرفته است. کانسیومر ریپورتس در مورد این برند آلمانی گفته است: پورشه مدل کم مصرف خود را هم با استانداردهای عملکردی این برند هماهنگ ساخته است.

۷- بیوک

نوبتی هم که باشد، نوبت یک برند آمریکایی است. بیوک با امتیاز کلی ۶۹ و امتیاز ۷۶ در شاخص قابلیت اطمینان بالاتر از هوندا، دیگر برند ژاپنی در فهرست قرار گرفته است. بیوک به مدد مدل اسپرت، کم قیمت و احیا شده خود به نام ریگال توانسته است تصویر خرفت و سنگین خود را ارتقا دهد.

۸- هوندا

هوندا پنجمین خودروس از ژاپنی است که با کسب ۶۹ امتیاز کلی و ۷۱ امتیاز در شاخص قابلیت اطمینان، وارد فهرست بهترین برندهای کانسیومر ریپورتس شده است. این مجله در مورد هوندا گفته است: این خودروساز به طور شاخص محصولات ی با قیم ت رقابتی، قابل اطمینان، خوب و باارزش مطلوب در فروش مجدد دارد.

۹- کیا

در حالی که حضور خودروسازان ژاپنی با رسیدن به رده های پایین تر در حال کم رنگ شدن است، حضور یک خودروساز آسیایی دیگر با امتیاز کلی ۶۸، توان خودروسازان این قاره را در صنعت خودرو به رخ کشیده است. گزارش مذکور کیا را دارای محصولات ی قابل با قیمتی پایین تر از رقبایش در بازار تحلیل کرده است.

۱۰- ب ام و

ب ام و سومین آلمانی است که با کسب امتیاز کلی ۶۶ و همچنین امتیاز خوب ۸۲ در آزمون جاده، وارد فهرست بهترین برندهای خودرویی کانسیومر ریپورتس شده است. پاسخگو، راحت و کم مصرف، صفاتی است که این مجله به محصولات ب ام و نسبت داده است.

۱۱- آکورا

آکورا با ۶۵ امتیاز کلی یازدهمین خودروس از ژاپنی فهرست است. این خودروساز همچنین در شاخص قابلیت اطمینان موفق به کسب ۷۸ امتیاز شده است. آکورا از نظر لوکس بودن ستوده شده، ولی در مقایسه با سایر برندهای لوکس، طراحی داخلی آن را معمولی تر ارزیابی شده است.

۱۲- ولوو

این خودروساز سوئدی پس از آلمان، دومین اروپایی فهرست بهترین برندهای خودرویی است. این مجله سدان ها، استیشن واگن ها و شاسی بلندهای ولوو را اگر نه خیلی اسپرت، ولی ایمن ارزیابی کرده است. ولوو موفق به کسب ۶۵ امتیاز کلی و ۷۶ امتیاز در شاخص قابلیت اطمینان شده است.

۱۳- هیوندای

هیوندای دومین خودروساز کره ای این فهرست است که با کسب ۶۴ امتیاز کلی، در گزارش، خودروسازی که در حال تغییر چهره خود از یک گزینه ارزان است، توصیف شده است. هیوندای در آزمون جاده موفق به کسب امتیاز ۷۳ شده است.

۱۴- جمس

شرکت آمریکایی جمس با وجودی که شعار »کلاس حرفه ای« را برای برند خود برگزیده و سبک طراحی متفاوتی با محصولات شورولت به عنوان برند برادر خود دارد، نتوانسته خود را از زیر سایه این برند خارج کند. جمس در فهرست فوق ۶۱ امتیازی است.

۱۵- فولکس واگن

فولکس واگن با کسب ۶۰ امتیاز کلی جایگاه پانزدهم را در فهرست از آن خود کرده است و سومین برند آلمانی این فهرست است. این مجله در مورد فولکس گفته است که محصولات این شرکت نسبت به رقبایش رانندگی راحت تری داشته و احساس ثبات را به راننده میدهند.

۱۶- لینکلن

لینکلن اولین انگلیسی این فهرست است. این خودروساز با کسب امتیاز کلی ۵۹ مقام شانزدهم فهرست را از آن خود کرده است. لینکلن همچنین در شاخص قابلیت اطمینان ۷۴ امتیاز کسب کرده است. تجربه رانندگی با محصولات لینکلن، شورانگیز توصیف نشده است.

۱۷- اینفینیتی

سبک طراحی و قوای محرکه محصولاالت اینفینیتی از نظر کانسیومر ریپورتس ستودنی هستند، اما گزارش این موسسه در عین حال تاکید کرده است که محصولات اخیر این برند دیگر چنگی به دل نمی زنند و قابلیت اطمینان آنها هرگز به پای استانداردهای لکسوس نمی رسند.

۱۸- نیسان

نیسان هفتمین برند ژاپنی است که به فاصله زیادی از هموطنان خود در فهرست جای گرفته است. گزارش موسسه آمریکایی، نیسان را به خاطر شکستش در کیفیت محصولاتی نظیر ورسا و سنترا سرزنش کرده است. نیسان امتیاز کلی ۵۹ را به دست آورده است.

۱۹- شورولت

شورولت بعد از بیوک و جمس، سومین برند آمریکایی فهرست است. این مجله شورولت را به خاطر عدم عرضه محصولی با مصرف پایین سرزنش کرده است. این خودروساز موفق به ۵۹ امتیاز کلی شده است.

۲۰- کادیلاک

درست بعد از شورولت، کادیلاک قرار دارد. این خودروساز در آزمون جاده امتیاز خوب ۷۷ را کسب کرده، اما به خاطر امتیاز پایین در شاخص قابلیت اطمینان، در رده بیستم فهرست جای گرفته است. سیستم قفل صفحه لمسی که اخیرا کادیلاک روی محصولاتش نصب کرده، بیشترین شکایت را از سوی مشتریان برای این برند به همراه آورده است.

۲۱- مرسدس بنز

مرسدس بنز از دیگر برندهای آلمانی دراین فهرست جدا افتاده است. علت آن هم عدم ثبات میان برخی از مدل های این برند از جمله CLA است که موجب »رانندگی خشن و رفتار خام« در این مدل ها شده است. با وجود این اشکال، مرسدس بنز در آزمون جاده امتیاز ۸۱ را از آن خود کرده است.

۲۲- سایون

گزارش مورد بحث ما، امتیاز کل ی ۵۴ را به این برند ژاپنی داده است. این مجله در توصیف سایون گفته است که سایون به عنوان برند فرعی تویوتا مدل های کوچک و کم مصرف (با صدای زیاد) تولید کرده است که گاهی از مدل های تویوتا پیشروتر و کارآمدتر بوده اند.

۲۳- کرایسلر

برند آمریکایی کرایسلر با کسب امتیاز ۵۴ جزو برنده ای انتهایی فهرست است. این مجله در مورد کرایسلر گفته است: قابلیت اطمینان به محصولات کرایسلر متغیر است. این مجله افزوده: ممکن است محصولات کرایسلر برای سال اول پس از خرید خوب باشند، اما سال های بعد ممکن است این وضعیت تداوم نداشته باشد.

۲۴- فورد

فورد با کس ب ۵۳ امتیاز بعد از کرایسلر قرار گرفته است. این خودروساز همچنین در بخش قابلیت اطمینان ۷۲ امتیاز کسب کرده است. مجله آمریکایی در مورد محصولات جدید فورد آنها را از نظر طراحی نزدیک به مدل های اروپایی ارزیابی کرده است.

۲۵- دوج

فهرست یادشده، آمریکایی ها را در جایگاه های آخر قرار داده و رتبه بیست و پنجم هم با ۵۲ امتیاز به دوج رسیده است. این فهرست، طراحی محصولات این خودروساز را پس از واگذاری آن به شرکت فیات، رو به بهبود ارزیابی کرده، اما این تغییر را فقط به چارجر و دورانگو محدود کرده است.

۲۶- مینی

مینی در فهرست، کمترین میزان امتیاز را در بخش قابلیت اطمینان کسب کرده است. با این حال موفق به کسب ۴۶ امتیاز در مجموع شده است. از نظر این گزارش، سیستم آی درایو روی محصولات مینی کمی گیج کننده است، اما یک سیستم ارتباطی کامل و بی نقص محسوب میشود.

۲۷- جیپ

این خودروس از آمریکایی هم موفق به کسب ۳۹ امتیاز کلی شده است. برند جیپ، برند جاده های ناهموار نامیده شده است. برندی که دهه هاست همه جا می تواند برود. از نظر این مجله جیپ به داشتن مشتریان وفادار مشهور است.

۲۸- فیات

فیات تنها خودروساز ایتالیایی است که توانسته وارد فهرست کانسیومر ریپورتس شود. این خودروساز پایین ترین امتیاز کلی را (۳۲ امتیاز) کسب کرده است. این موسسه، محصولات فیات را جذاب، با تجربه رانندگی لذت بخش و سرگرم کننده توصیف کرده است.

2 نظرات
  1. Keyvan می گوید

    جالبه آسیائی ها تویوتا لکسوس هوندا اکورا نیسان سوبارو کیا هیوندا لیست را اشغال کرده‌اند

  2. امین ط می گوید

    میشه درباره مرسدس cla250 2016 مطلب بزارید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.